Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fattigdom findes i Danmark.

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt indlæg at blive klog på, så vi kan slippe for noget af den fattigdom der rigtigt nok nogle gange er i debatterne. 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Just Do It:

 Hej Rune

 Det er en debat, hvori de to sider aldrig bliver enige.

 Jeg er uenig med dig.

 Vi kan blive enige om at stort set ingen personer lever i absolut fattigdom i Danmark. Du nævner dog at det er under relativ fattigdom vi skal finde de fattige i Danmark. Jeg er helt enig men jeg bliver nødt til at pointere at vi har ALLE muligheder for at få (de relativt få) folk ud af relativ fattigdom.

 Jeg nævner muligheder flæng: Gratis uddannelse, krisecentre (tager mange former - bl.a. krisecentre for kvinder der bliver forfulgt eller har været udsat for vold), kontanthjælp (og aktivering), gratis læge og jeg kunne blive ved.

 Du nævner ordet social arv. Enig - den sociale arv betyder altid noget - men i DK har vi ALLE muligheder for at bryde den (mønsterbryder) - bl.a. ved at vi har gratis uddannelse.

 Jeg kan ikke se, hvordan samfundet kan gøre mere. Det må være muligt at opretholde et minimum af selvstændig disciplin. Vi er vel individer, der i bund og grund er fostret til at klare os selv?



Jeg vil sige det kort, det er ikke alle der tør, eller formår at tage/modtage/bruge "ALLE muligheder", hvilket jeg osse kommer ind på i indlægget.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:
  

Yes Bedste Amino-indlæg jeg har læst til dato!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da befriende, at læse et indlæg, der er nuanceret og kommer rundt i "hjørnerne". Genneralisering er nemt og nogen gange overfladisk. Dit indlæg er alt andet end det, det er super godt Rune.  Yes

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig godt indlæg, Rune - og godt, at du pointerer, at selvom man uden tvivl skal finde de fattigste mennesker udenfor Danmarks grænser, så findes der stadigvæk netop "relativ fattigdom" i Danmark - en fattigdom, som ikke alle kender til, fordi den ikke er "synlig" for alle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:
Som W.C. Fields engang sagde, citat: "A rich man is nothing but a poor man with money
Yes Fedt citat.

Og et for øvrigt glimrende indlæg Yes

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot indlæg Rune. Dejligt at se dig folde dig sådan ud

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tek-2518:

Hvad er fattigdom - Når man ikke har mad på bordet eller en iPhone ? 

Det synes du ikke bliver forklaret? Jeg vil råde dig til at læse det igen. Jeg synes netop det gode ved første indlæg er at begrebet bliver defineret til at starte med.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Tek-2518:

Hvad er fattigdom - Når man ikke har mad på bordet eller en iPhone ? 

Det synes du ikke bliver forklaret? Jeg vil råde dig til at læse det igen. Jeg synes netop det gode ved første indlæg er at begrebet bliver defineret til at starte med.

Helt enig, Emil! Desværre er der mennesker, der ikke besidder empati og/eller menneskelig indsigt. Eller, for den sags skyld, er for overfladiske til at sætte sig grundigt ind i en problemstilling, som den Rune præsenterer her.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Her en en historie fra virkligheden.

Far og Mor med to børn har en samlet indtægt på 5600 kr pr mdr i Danmark.

Hvordan så det: Han er dansker og gift med en fra Thailand. Han fået en svær diskokolaps og må være i sengen meste af tiden, han får stærk medecien og er hæmmet af det også, han været syg af det i 1 og halv år. Han kunne ikke få sygedagpenge efter 1 år da hans sygdom ikke er stasionær, ingen kontanthjæp at få, fordi hun er udlæning og hun vil blive smidt ud af landet, hvis han eller hunmodtager nogen form for hjælp.
De har fælles børn, han vil ikke have mulighed for blive forsikret, hvis han skulle vælge at flytte til Thailand.

Hun havde kun et halvtids job fordi hun har pligt til at modtag dansk undervisning hele dagen, men hun blev fyret pga lukning og får så de 5600 kr i dagpenge. Hun søger nu et fultidsjob men de bor i et område der hårdt ramt af ledighed, selv til en halvtid rengøring job, er der over 400 ansøgninger. Skat tager alle børnepengene til betaling af daginstusioner, som der bliver forlangt at børne skal gå i, da farmmillien er to sproget.
De har solgt alt hvad der er muligt og lånt af fammilie og venner til det basale.

Undskyld jeg kan ikke køre stavekontrol her på amino.

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)