Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bliv iværksætter uden nettet ?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 03:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ingen som siger at man skal starte en produktionsvirksomhed?

Hvad med at starte et værksted, en butik eller som rådgiver? Der er da mange mulige typer af iværksætter virksomheder som ikke er afhængig af egenproduktion, eller programmering. Selv hvis produktionen flytter til udlandet kan man jo stadig importerer og videresælge varerene...

At blive iværksætter uden at bruge internettet, lyder dog dumt. Det giver da bare unødig ekstraarbejde ifbm momsindberetning, selvangivelse, og mangel på netbank...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Kenneth:

Der er ingen grund til at være nedladende, fordi at jeg ikke lige ser din holdning som verdens midtpunkt.


Uanset hvordan du vender og drejer tingene, så er problemet, og det kan du faktisk læse rigtig meget om her på Amino, at ingen bare gider at undersøge produktions priser i DK. Og det er lidt pinligt.


Specielt når man tænker på at lande som fx tyskland, handler utrolige mængder af serigrafitryk i DK. Så er det desværre kun de større leverandører, de henvender sig til. Og det er jo lidt af et paradox, for når vi i DK fx har noget af verdens bedste serigrafitryk, så handler danske virksomheder i polen og kina, og slås med leverandørene der, for at få den kvalitet de er van til i DK.....


Jeg har set meget, og lige pt står jeg på tersklen til at overveje mit firma, for at være ærlig.

/Kenneth



Kenneth, jeg kan godt følge svaret til dig, for du udtaler jo at alt andet end it er dødsdømt som om det er klare facts, og ikke blot en holdning.
Iværksætter er mange ting, så selvfølgelig kan det lade sig gøre i dk på mange forskellige områder.
Du siger det er pinligt at man ikke undersøger dk priser, men så handler det jo lige så meget om dårlig markedsføring, og sådan er verden jo skruet sammen for mange ting.

I øvrigt kedeligt at høre med dit firma, aldrig sjovt at måtte lukke.
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Nu er jeg i en branche hvor alt normalt sendes til polen eller kina, så jeg har en føling med hvad der sker inden for forskellige brancher.

Nej, du har føling med hvad der sker i din branche - men den er jo ikke den eneste

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan man gøre sig som iværksætter uden internettet.

Vi er jo alle sammen farvet at det liv vi lever. Så hvis vi er meget på internettet, så er vores oplevelser og erfaringer knyttet til hvad der sker her. Det informationer vi har, er hvad der publiceres på nettet.

Men rundt om, i alle mulige erhvervsmiljøer sker der en masse ting der aldrig finder vej til internettet. Der er erhvervsfolk der mødes i deres netværk, og der spirer en masse ting frem. Alene i mit personlige netværk går der ikke en uge uden at nogen har sat noget i gang. Her i Danmark.

Jeg har en forretning i USA og her går det rigtigt godt trods de udfordringer USA og ikke mindst de enkelt Stater har, - og forretningen har ingen hjemmeside, ingen Facebook profil eller socialmedie strategi. Hvorfor? Fordi de mennesker der handler i mine forretninger er strøgkunder og så ligger markedsføringen jo sådan set i at få dem ind af butiksdøren. Her skal de forføres af stemningen - duftene- de super-nice ekspedienter etc.  Her er det købsoplevelsen - ekspedienternes performance og det lækre i at være genstand for udelt opmærksomhed der sælger - og det vil overhovedet ikke give nogen mening på internettet.

Leverandørerne? Jo, de har da en hjemmeside, men de har også en telefon. Og sælgere der kommer forbi og præsenterer varerne, - for det er jo en del af vores firmas købsoplevelse. Vi vil også være genstand for udelt opmærksomhed :)

Så jo, internettet er en del af samfundet og verden - men livet kan leves uden Wink  

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Nej, du har føling med hvad der sker i din branche - men den er jo ikke den eneste

 

Hej Majbritt

Nu berør min branche desværre rigtig mange andre områder, det være sig inden for desig, metal prduktion, elektronik, træ og glas osv.

Jeg kan sige dig, at satser man på at lave noget til den danske produktions industri, så er det desværre en dødssejler.

Jeg ved godt at det lyder ekstremt negativt. Men det gør det så desværre ikke mere forkert.

Kikker man fx også på vækst virksomheder, og hvad der gives støtte til, så ser man også her en trend, at man satser på internet firmaer.

Selvfølgelig kan man da lave en reperations virksomhed, men problemet er at vi i dag, smidder tingene ud, når de går i stykker, netop fordi at anskaffelses priserne er meget lave. Og det gør at man ikke reparerer tingene mere.

Tager vi fx udgangs punkt i den danske industri, så ser man klart at de der har overskud pt. er dem der lever af at eksporterer. Og det betyder reelt set, at de arbejder på et globalt marked, og at de derved også bliver presset på prisen, af fx rigtig store internationale firmer.
Man kan jo også som eksempel tage et kik over atlanten, og se hvordan den amerikanske industri har det. Den har det faktisk værre end den danske, selvom de har lavere lønninger og omkostninger. Så flytter de i stor stil deres produktion til asien. Og har gjort det i rigtig mange år.

Så når vi så forholder os nøgterent til det, så vil man være tilbage med nogle få service funktioner, der kan varetages. Men problemet ligger tit i at mange virksomheder ansætter pensionister/studerende og andet til at udføre det. Da det tit er billigere end at skulle have et firma til det.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nesuz:

Jeg har haft en diskussion med en ven, han siger at det er umuligt at blive en succesfuld iværksætter ( vi snakker om at tjene rigtige gode penge ) uden at man kan noget i form af programmere som fx app osv...

Men jeg er  sikker på, at det sagtens kan lad sig gøre, at blive en succesfuld iværksætter uden diverse kundskaber vedr. programmingen eller tager jeg fejl ?

jeg tager efter overskriften det er svært at klare sig internet man kan ikke svare mail  det meste viden kommer igennem internet vis skal se informatioener laver alle mulig ting flere kan klare de fleste kontakter uden internet men 100% er nærmste umuliigt med den tidsaldre vi lever i

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nesuz:

Jeg har haft en diskussion med en ven, han siger at det er umuligt at blive en succesfuld iværksætter ( vi snakker om at tjene rigtige gode penge ) uden at man kan noget i form af programmere som fx app osv...

Men jeg er  sikker på, at det sagtens kan lad sig gøre, at blive en succesfuld iværksætter uden diverse kundskaber vedr. programmingen eller tager jeg fejl ?

vis tager teksten du skriver her kan man sagtens blive succes fuld for der findes mange der klare sig uden php app mv viden såsom håndværkser med mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Tager vi fx udgangs punkt i den danske industri, så ser man klart at de der har overskud pt. er dem der lever af at eksporterer. Og det betyder reelt set, at de arbejder på et globalt marked, og at de derved også bliver presset på prisen, af fx rigtig store internationale firmer.
Man kan jo også som eksempel tage et kik over atlanten, og se hvordan den amerikanske industri har det. Den har det faktisk værre end den danske, selvom de har lavere lønninger og omkostninger. Så flytter de i stor stil deres produktion til asien. Og har gjort det i rigtig mange år.

Jeg tror du har ret i at dansk basis produktion er truet og vil få det meget svært fremover. Det hænger vel sammen med at der ikke kan konkurreres så meget på kvaliteten af de simple produkter, her er det simpelthen prisen der tæller. Men det er vel heller ikke det vi skal lave i Danmark? Se på et firma som B&O som nok får leveret komponenter udefra, men stadig har deres egen produktion. Indtil for nylig leverede vi også i DK mange højteknologiske løsninger til fx Nokia og Sony Ericsson. Det er den slags viden og design intensiv produktion vi burde være gode til. Problemet opstår selvfølgelig ved at selv Tyskland er væsentlig billigere at producere i også på lønningerne for højtuddannede.

Derudover skal vi ikke glemme at nok rykker produktionen østpå, men købekraften derovre stiger hurtigt. Der er over en milliard kinesere og rigtig mange millionærer. I fremtiden vil rige kinesere se mod lille Danmark efter luksus produkter og andet fra HC Andersens, smukke lille Kongerige, vi skal jo huske på at Danmark er meget eksotisk for en der er vokset op i Shanghais beton jungle. Air China har lige varslet en direkte linje fra Beijing til København. Jeg kan i hvert fald se rigtig gode muligheder for at sælge til denne gruppe af købedygtige kinesere.

Vi må indse i Danmark at vi må åbne os og være mere realistiske omkring hvem vi er globalt set. Det er os der er bagstræberiske nu og de nye BRIC lande som rykker frem og hvor iværksætteriet er en folkesport. Handlen med disse landes voksende middel og overklasser har et enormt potentiale, vi taler milliarder af nye kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig handler det om at holde lønningerne i ro og så se at få ryddet op i lovgivningen. Lovgivningen er alt, alt, ALT for tung! Det samme med reglerne. Folk, der ikke kender til lovgivningen, bliver jo hurtigt lovovertrædere uden at ville det. Det er hverken rimeligt eller sundt for landets iværksætter-kultur.

Der er også nogle, der er for griske, men det er vist kun en lille procent-del. I hvert fald sammenlignet med udlandet. Tværtimod har Danmark en særdeles solid og god middelklasse. Problemet med denne er bare, at vi generelt er for "tunge" og ikke tør bevæge os ud til nye horisonter.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Venner, prøv lige at slukke computeren og bevæg Jer udenfor.... der er uendelige muligheder uden internet.

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)