Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bliv iværksætter uden nettet ?

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:

Venner, prøv lige at slukke computeren og bevæg Jer udenfor.... der er uendelige muligheder uden internet.

Men ikke så mange, som der var for blot 15-20 år siden?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik Hamre

Når man tager fx produkter som Nokia og Sony Ericsson, så er de idag også meget integreret i internettet, med forskellig apps og andet. Og det giver så ikke så meget mening at tage det ud som noget der er uden for nettet.

Tager vi B&O så er det en virksomhed, der er på kantan af konkurs. Og har været det i rigtig mange år. Så er det nærmere bedre at tage et firma som LK Schneider, der laver vores stik kontakter, en produktion de reelt set ikke burde findes i dagens DK. Men som de alligevel formår.

Men problemet er at det er gamle virksomheder, der har kapital, og knowhow, samt faciliteter til at kunne bibeholde, og vedholde en produktion.

For en ting man ikke må glemme er også de tendenser og de signaler man får fra fx ejendomsmarkedet, fra fx kommuner og vækst fonde, og investorer.

Tager vi fx ejendoms markedet, så vil man se en tydelig tendens til at man satser på små kontorer og ikke værksteder eller små produktons faciliteter. Og skal man ud og leje en industri grund, så vil man hurtigt komme op i et beløb, der stjæler  op til halvdelen af et budget. Mens et kontor kan lejes for under 3000 kr ink. internet og meget andet.

Når man kikker på de signal værdier så vil man også hurtigt komme til en konklusion om at DK ikke satser på de små produktions værksteder. Og det er jo i og for sig jo lidt af et paradox, for når man på den ene side vil satse på grøn teknologi, så tager man med den anden, muligheden for at bibeholde den i DK.

Når jeg skrever de her negative indlæg, så er det ikke fordi at jeg vil fraholde folk at starte op, tværtom, så levererer jeg til mange som der prøver at starte små virksomheder op. Og jeg har klart en interrasse i at der kommer mange forskellige former for små produktions virksomheder. Men man skal også være realistisk omkring det. Og det er altså at det er op af bakke fra dag et af. Der er ingen hjælp at hente, det være sig ved vækscentre investorer og andet. Men også at man kommer ind på et marked, der er total domineret af store firmaer der kan levere alt til under halv pris.

Selvfølgelig ser jeg dansk design, som en stor aktivitet ude i verden, men man skal ikke lade sig forblinde, med at den kan trække det store læs. Og at vi har en rigtig god niche produktion i DK, men problemet ligger i at den form for produktion er omkostlig, og vil aldrig give de store beløb, i forhold til indsatsen, da mange går rigtige mange veje for at lave maskiner af standart produkter. Og det kan bare se på mange af de maskiner som man køber i østen. Eks. En Atma serigrafi maskine, består hovedsagligt af standart produkter, det pånær hovedrammen og to luft cylinder. Og det gør at udviklingen jo netop begrænses af hvad andre producenter laver. Og tager man elektronikken i den, så er alt også standart, undtaget programmet til PLC'eren.

Og for at det skal være mere pinligt, så er de fleste mærker på den maskine udskåret folie, og ikke trykt....lidt pinligt når man snakker om en maskine der skal lave tryk på fx metal.

Problemet med Kina og deres flyruter, er jo netop at vi dansker har virksomheder som fx Danfoss, Linark der har produktions facilliter i Kina, som faktisk er et must have for at kunne sælge i Kina. Og det gør også at den lille iværkssætter allerede her ikke vil kunne komme på markedet.

En anden ting man skal tænke på, er at når man starter en lille produktions virksomhed op, så vil det kræve utrolige mange resourcer at kunne satse på et globalt marked, hvorfor at mange vil satse på nærmiljøet. Og det vil idag sige hele DK.

For en ting er at have nogle gode ideer og sætte dem i verden, en anden er alle de regnskaber der skal laves, og læser man bare lidt her på amino, så ser man at noget så simpelt som moms regnskab volder store problemer. Og skal man så til at lave eksport regnskab og andet, så vil ens omsætning blive ædt op af revisor regninger(ikke negativt overfor revisorer, men de arbejder altså heller ikke gratis).

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

En anden ting man skal tænke på, er at når man starter en lille produktions virksomhed op, så vil det kræve utrolige mange resourcer at kunne satse på et globalt marked, hvorfor at mange vil satse på nærmiljøet. Og det vil idag sige hele DK.

Kenneth -> med en omsætningsnedgang på 80% og en hård branche, så er der selvfølgelig ikke noget at sige til, at det fylder meget i din hverdag, men det lyder altså alligevel lidt grinagtigt, når du stiller det op som om, at der KUN findes produktionsvirksomheder eller IT-virksomheder.

Det er helt fint at du fortæller om problemerne i din egen branche, men at du overfører det DIREKTE, til at gælde for alle andre brancher, det er altså helt hen i vejret.

Trådstarter spørger, om man kan blive en succesfuld iværksætter idag - uden at kunne noget IT-relateret, såsom programmør etc. - og der vil jeg mene, at SELVFØLGELIG kan man det.

Nu skyder jeg bare fra hoften: coach, tøjdesigner, håndværker, frisør, opfinder, revisor, foredragsholder, tekstforfatter, stylist og jeg kunne blive ved.

Så jeg vil mene at der stadig er lidt lys for enden af tunnellen - selvom om nogen brancher har det hårdt. Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke enig med din ven.. Det er rigtigt at det helt klart kan have sine fordele men hvad nytter det hvis man fx ikke er kreativ? 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
men det lyder altså alligevel lidt grinagtigt, når du stiller det op som om, at der KUN findes produktionsvirksomheder eller IT-virksomheder.

Hej Allan

Når man skal starte noget op, så kræver det at der er et marked for det. Det betyder også at der skal laves noget, som man kan afsætte.

Arbejdskraft idag, er der ingen penge i. Og så længe at den danske industri ikke kører, så vil mange små og mellemstore firmaer, herunder rengøring have arbejde og andet, heller ikke kunne afsætte deres service. Man ser også at når der kommer flere og flere arbejdsløse, og man føler sig truet på sin velfærd, så bruger man heller ikke luksus produkter.

At du mener at håndværk(meget stor arbejdsløshed, samt domineret af polske tyske....håndværker) har en fremtid, med penge, så er man lidt naiv.

At blive coach eller fordrags holder, er også fint, men det kræver at man har noget at give, eller at man er kendt. Og så er det jo nærmest ligegyldigt.

At blive tekstfortatter prøv at google det, så vil du se hvor mange der er. Rigtig mange, og skal man have succes, så nytter det ikke at man ligger på side 10, men at man skal være i toppen.

Det kan godt ske at jeg ikke tager alt med, problemet er at når den danske industri er i knæ, så vil der ikke blive brugt penge på coach fordrag uddannelse eller andet. Man vil søge at spare kapital, og kun skaffe det mest nødvendige. Og når virksomheder gør det, så vil det smidte af på den private bruger, som så vil holde igen.
Det er også derfor at Arbejdsgiver foreningen er kommet med en udtalse om at hver 5 virksomhed forventer at ansætte til næste år. Det er en psykologisk melding. For at få gang i det hjemlige forbrug. Og så længe det ikke kører, så vil mange sevice desværre ikke være relevant.

/Kenneth

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror succes ligger i hvordan du er som person.
Hvis du er grundig og gennemarbejder tingene og vælger udfra dit angagement og selv tror på idéen så er det mindre væsentligt med IT og programmering.
Det kan man finde dygtige folk til.
Grund ideen er den vigtigste og fundamentet.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nesuz:

Boysen:

Venner, prøv lige at slukke computeren og bevæg Jer udenfor.... der er uendelige muligheder uden internet.

Men ikke så mange, som der var for blot 15-20 år siden?

Nej selvfølgelig ikke. Men kigger man selv på begrænsede muligheder, får man også svaret herefter. For iværksætteren og den som tror på ideén er der kun vejen frem - ikke hvad mulighederne var for 15-20 år siden.  Den der har passionen og forstår sig på markedesføring kan det man vil.

mvh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Kenneth:

Når man skal starte noget op, så kræver det at der er et marked for det. Det betyder også at der skal laves noget, som man kan afsætte.


Arbejdskraft idag, er der ingen penge i. Og så længe at den danske industri ikke kører, så vil mange små og mellemstore firmaer, herunder rengøring have arbejde og andet, heller ikke kunne afsætte deres service. Man ser også at når der kommer flere og flere arbejdsløse, og man føler sig truet på sin velfærd, så bruger man heller ikke luksus produkter.


At blive coach eller fordrags holder, er også fint, men det kræver at man har noget at give, eller at man er kendt. Og så er det jo nærmest ligegyldigt.


At blive tekstfortatter prøv at google det, så vil du se hvor mange der er. Rigtig mange, og skal man have succes, så nytter det ikke at man ligger på side 10, men at man skal være i toppen.


Det kan godt ske at jeg ikke tager alt med, problemet er at når den danske industri er i knæ, så vil der ikke blive brugt penge på coach fordrag uddannelse eller andet. Man vil søge at spare kapital, og kun skaffe det mest nødvendige. Og når virksomheder gør det, så vil det smidte af på den private bruger, som så vil holde igen.
Det er også derfor at Arbejdsgiver foreningen er kommet med en udtalse om at hver 5 virksomhed forventer at ansætte til næste år. Det er en psykologisk melding. For at få gang i det hjemlige forbrug. Og så længe det ikke kører, så vil mange sevice desværre ikke være relevant.


/Kenneth



Kære Kenneth

Jeg syntes du generalisere voldsomt og er slet ikke på linie med dig. Tager man f.eks rengøring, så er der et marked, men udbuddet er bare al for voldsomt. Der er for mange der har startet op fordi det er nemt og billigt.
Coaching og kurser...hmm har været til flere foredrag i 2011 og det virker som om det er ganske populært stadigvæk.

Alt kræver vel at man har noget at byde på...hvad enten der er krise eller ej...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin slot

Nu skriver jeg mine erfaringer, ud fra mit synspunkt. At du synes at jeg generalisere, er jeg da meget ked af. Det er så ikke meningen.

Problemet er at man i den tid, vi er i lige nu, er at det kan være svært at finde noget, som man kan slå igennem, og få succes med.

Tager man fx alm. butikker, så lukker mange, af dem der ikke er med i forskellige kæder. Og mange webshops flytter til udlandet, netop for at have besparelser, sådan at de stadig kan overleve, med et nedafgående forbrug.

Og når forbruget går ned, så vil man også begynde at vende pengene, det både privat, men også firmaer. Og det gør så at man sætter sine penge de steder hvor man føler sig tryk. Sammen med at alt luksus, desværre forsvinder.

JEg siger ikke at min mening er den mest rigtige her, men jeg vælger at argumentere for min mening, da det jo er en debat. Og det gør så også at jeg ved at nogle mennesker vil føle sig støt. Men at de ikke kan klare at vil høre min mening, kan jeg ikke tage mig af. Men først af alt, så håber jeg da, at folk vil tænke sig lidt om, sådan at vi ikke alle sider her og jubler, over at andre vil være selvstændig. Og det specielt i denne tid, hvor vi i DK, med en meget lav rente, ikke kan låne penge. Og hvor vi ikke kan få gang i forbruget. OG hvor arbejdsløshed samt konkurser og skatter stiger.

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Når man skal starte noget op, så kræver det at der er et marked for det. Det betyder også at der skal laves noget, som man kan afsætte.

Korrekt - men sådan har det jo altid været. Det er jo dumt at starte op med noget, som ikke kan afsættes. ;-)

Mener du dermed, at man ikke kan starte noget succesfuldt op i øjeblikket?

Kenneth:

At du mener at håndværk(meget stor arbejdsløshed, samt domineret af polske tyske....håndværker) har en fremtid, med penge, så er man lidt naiv.

Jeg kender bl.a. flere malermestre, som har rigtig godt gang i biksen - den ene er f.eks. i gang med at åbne butik nr. 3 inden for kun 2 år. Jeg kender også et par gulvslibere, som har ordrebogen fuld.

Det betyder selvfølgelig ikke, at alle nye håndværkere der starter op, kan få samme succes - jeg siger bare, at det godt kan lade sig gøre.

Kenneth:

At blive coach eller fordrags holder, er også fint, men det kræver at man har noget at give, eller at man er kendt. Og så er det jo nærmest ligegyldigt.

Du modsiger dig selv - selvfølgelig kræver det, at man har noget at give, når man starter som coach. Men de fleste, der starter som coach eller rådgiver har jo netop også noget at give - så det er dermed IKKE ligegyldigt.

Hvis man så oven i købet er kendt - så hjælper det selvfølgelig også på det.

Kenneth:

At blive tekstfortatter prøv at google det, så vil du se hvor mange der er. Rigtig mange, og skal man have succes, så nytter det ikke at man ligger på side 10, men at man skal være i toppen.

Nu går debatten jo ikke på, om der er mange i forvejen - og selvom der er mange, så kan man jo stadig godt skille sig ud fra mængden. Og hvis man vil øverst på Google - så kan man jo betale sig fra det via Adwords eller SEO - så igen, for at komme tilbage til det, som debatten handler om, kan man altså godt starte noget op, UDEN at det behøver være inden for IT.

Du kan f.eks. her læse om 26 årige Amanda, der snart har tjent en million på at skrive bøger til Amazon Kindle.  

Kenneth:
JEg siger ikke at min mening er den mest rigtige her, men jeg vælger at argumentere for min mening, da det jo er en debat. Og det gør så også at jeg ved at nogle mennesker vil føle sig støt. 
 

Jeg bliver på ingen måde støt over, at du siger din mening, og det tror jeg heller ikke, der er andre der gør. Jeg siger bare, at der findes andre personer med andre erfaringer, som peger i en anden retning end dine.

Det betyder ikke, at dine erfaringer er forkerte. Jeg prøvede bare at pointere, at verdenssituationen vist ikke er helt så kulsort, som du gerne vil gøre den til. Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)