Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serverleje/Dedikeret server

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man vil ofte have flere lokationer, for at kunne sikkere oppe tid, så det kan måske være svaret. :)

Vi bruger også selv flere lokationer, for at sikkere at hvis det ene serverrum brander eller hvad der nu måtte ske så er der servere andre steder som kan overtage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rackspace tilbyder kun op til 30 gb.. Og den løsning jeg gerne ville have hos Amazon koster mindst 4.000 kr. om måneden. Det er altså ikke pengene værd in my opinion. I hvert fald ikke lige nu, hvor der IKKE kommer nogle penge i kassen.

Kan godt være den bedste løsning vil være en dedikeret server, da vi skal bruge meget plads.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Tue Ishøy:

Rackspace tilbyder kun op til 30 gb.. Og den løsning jeg gerne ville have hos Amazon koster mindst 4.000 kr. om måneden. Det er altså ikke pengene værd in my opinion. I hvert fald ikke lige nu, hvor der IKKE kommer nogle penge i kassen.

Kan godt være den bedste løsning vil være en dedikeret server, da vi skal bruge meget plads.

De tilbyder da så mange GB du vil have: http://www.rackspace.com/cloud/cloud_hosting_products/files/ 

Jeg har ikke lige kigget dit dataforbrug efter, men på netop data er det meget svært at slå cloud udbyderne når man begynder at skalere og regner alle udgifter med. Først når man har virkelig stor kritisk masse kan det igen betale sig at kigge på dedikeret datacentre.

Regnestykket er ikke let, men når man medregner alle udgifter (konsulenttimer til opdateringer, nedbrud på hardware osv osv osv) kan det typisk godt betale sig at køre en af den store cloud løsninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes stadig det er MEGET pebret. Kan godt være at det er det mest fleksible og stabile, men vi kommer ikke udenom at det er en dyr månedspris. Jeg kan ikke lide idéen med at man er låst fast trafikmæssigt. Det er et ubehageligt levn fra ISDN-tiden.

Jeg tror dedikerede servere er den bedste løsning lige nu. Sker der det, at vi vokser os rigtig store - så kan vi overveje en cloud løsning.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Tue Ishøy:

Jeg synes stadig det er MEGET pebret. Kan godt være at det er det mest fleksible og stabile, men vi kommer ikke udenom at det er en dyr månedspris. Jeg kan ikke lide idéen med at man er låst fast trafikmæssigt. Det er et ubehageligt levn fra ISDN-tiden.

Jeg tror dedikerede servere er den bedste løsning lige nu. Sker der det, at vi vokser os rigtig store - så kan vi overveje en cloud løsning.

Bare lov mig du ikke glemmer udgifter som teknikerbesøg kl lort om natten når en disk dør, nedetid fordi raid controlleren står af osv osv osv.

Vi køre selv 12 dedikeret servere, så taler af erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig rigtig nok, men jeg regner ikke med at serveren går ned lige så snart jeg har bestilt den.

Det er bare åndssvagt at bruge 4.000 om måneden på servere, hvis man ikke har nogen indtjening endnu.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Tue Ishøy:

Det er selvfølgelig rigtig nok, men jeg regner ikke med at serveren går ned lige så snart jeg har bestilt den.

Det er bare åndssvagt at bruge 4.000 om måneden på servere, hvis man ikke har nogen indtjening endnu.

Servere er mekanik (bevægelige dele) og de fejler.

Det er din egen risikovurdering, jeg ville ikke placere min forretning på en enkelt server.

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg tilbyder selv dedikerede servere i Danmark med en trafikpris der er væsentlig lavere end de andre udbydere da jeg modsat dem ikke forsøger at spinde guld på det. Du kan tage et kig inde på http://www.privathost.dk/?page_id=358 som er en opdateret liste over mine dedikerede servere (kan ikke tilgåes inde fra selve hovedsiden så gem evt. linket hvis det har interesse).

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)