Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsferie til syge medarbejdere

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Og forøvrigt viser alle indlæg en mere el. mindre dyb disrespekt for den enkelte medarbejder !

Ikke særligt visionært for den danske virksomhedskultur !

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Reglerne er de samme som dem man som arbejdsgiver administrerer idag, - det er alene tidspunktet for sygemeldingen der flyttes. Kompensationen er den samme, forsikringspræmien er den samme osv. - så mon ikke der er lidt uvidenhed forbundet med forargelsen?  Jeg har nu svært ved at se problematikken.....

I dag er reglerne at man skal være sygemeldt inden feriestart, forslaget ændre så man nu også kan melde sig syg midt i ferien og så have krav på erstatningsferie. En sygemelding midt i ferien udløser ikke erstatningsferie i dag - det er da en ændring, ellers må du rette mig og undskylde min uvidenhed :-)

Bortset fra det, så er min "forargelse" rettet mod dobbeltmoralen i forslaget, regeringen har gang på gang udtalt at de vil sætte gang i væksten og skabe bedre vilkår for erhvervslivet og iværksætteriet.
Hvorfor så komme med dette unødvendige forslag nu?

Dukkemageren:
Det er så iøvrigt nogle regler som de andre EU-lande har fulgt siden 2009, - så mon ikke det er på tide at vi i Danmark konkurrerer på lige vilkår? Jeg synes ellers godt nok vi er hurtige til at pive over når andre har bedre forhold end vi
 

EU direktivet pålægger regeringerne at sikre arbejdstagerne fire ugers ferie om året, hvis det skulle være lige konkurrence vilkår, så skulle erstatningsferien først udløses efter 10 hverdages sygdom i ferien.

EU direktivet (og den bagvedliggende dom) har ikke taget stilling til om sygemeldingen skal ske før eller efter feriestart, tværtimod er dommen faldet i en sag hvor medarbejderen fik en arbejdsskade før feriestart.
På den baggrund er det altså ikke nødvendigt at ændre de danske regler, vi har allerede ret til erstatningsferie hvis vi bliver syge inden feriestart. 

Det er altså skørt at tage det op netop nu, med mindre de ekstra registreringer der også er med i loven, er det egentlige formål og erstatningsferien kun er "røgslør" for at få registreringerne til at glide ned ;-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JAN :

Kære Mia

Du må have jord i hovedet - hvis du mener, at glade medarbejdere ikke skabes ved go' ledelse !

 

Det er muligt, at jeg har jord i hovedet - men det var nu lige præcis den pointe, jeg havde med mit indlæg: at man netop skal kigge sine ledelsesegenskaber dybt i sømmene, hvis man ikke formår at have glade medarbejdere men kun får glade medarbejdere ved at betale deres syge-ferie-dage.

Jeg vil meget gerne prøve at forklare dig det igen om nødvendigt, hvis jeg ikke skriver tingene tydeligt nok, men jeg kan ikke forstå det for dig også ;)

Skal du bruge visitkortmagneter? Klik forbi Magnetz allerede i dag.

Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mia

OK - fattet - men formuler dig bedre en anden gang !

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe, undrer mig over din stil JAN - at bruge så lang tid og så megen negativ energi på at deltage i en debat, du alligevel finder ligegyldig og som spild af din dyrebare tid. Det er vist det man netop betegner som spild af tid - blot af VORES tid... Beklager at du ikke bryder dig om lange sætninger(!), men vælger dog at fortsætte med at følge debatten. Glem ikke, at dette er et site, hvor der er plads til dialog - ikke monolog - det andet, der lægges op til, kan klares i skolegården o.lign. steder.

Skal du bruge visitkortmagneter? Klik forbi Magnetz allerede i dag.

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

planfoto:
Der skal jo en lægeerklæring til. Så snyderi vil formentlig blive meget begrænset.

Det kan godt være at jeg er helt galt på den, men jeg har endnu aldrig oplevet at en læge ikke har ville give en lægeerklæring. Og tro mig, de har bestemt ikke alle været helt fine i kanten...

Hensigten med lægeerklæringer er fin. Men i min verden, betyder det kun en ting;
Det er lidt mere besværligt for en medarbejder at lægge sig syg (fordi man trods alt skal til lægen og bede om erklæringen)

Hvis jeg følte at man kan stole på, at borgere kun kan få lægeerklæringer, hvis de rent faktisk er syge, ville jeg måske have det anderledes med hele lovforslaget. Men som det er nu, tænker jeg udelukkende at jeg som arbejdsgiver ikke har mere glæde af medarbejderen hvis denne er syg under ferie, og derfor berretiget til yderligere ferie.

Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mia

Jeg bruger kun den åbentbare ligegyldige debat som pausehjernetræning !

Ind i mellem arbejder jeg - såmænd !

Sådan er det bare !

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mens europæerere har travlt med at være på ferie, være syge, eller administrere tåbelige love, snupper især kinesiske og amerikanske virksomheder europæernes arbejde. De er der jo alligevel ikke til at holde fast i det.

Jeg husker sidste år hvor Nokia lukkede og slukkede det meste af deres danske aktiviteter. Det var vist næsten samme uge de åbnede deres store nybyggede udviklingscenter her i Silicon Valley. Måske en tilfældighed, men det fik mig da til at tænke på om der er noget galt i DK.

Jeg må iøvrigt nøjes med 2 ugers ferie om året, og max 5 sygedage. Resten af tiden skal der arbejdes!

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  ZENOQ Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - hvis det ikke kommer til at handle om særlig meget kan medarbejderen vel ligeså godt påtage sig "tabet".

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  ZENOQ Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - eller de ekstra skatteindtægter

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)