Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsferie til syge medarbejdere

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Glade medarbejdere skaber glade firmaer og glad profit !

Bid lige spids på den !

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man kun får glade medarbejdere ved at give dem erstatningsferie ved sygdom, så bør man kigge nærmere på sine ledelsesegenskaber og se, om ikke noget skal ændres (markant) i virksomheden ;)

Skal du bruge visitkortmagneter? Klik forbi Magnetz allerede i dag.

Tilmeldt 14. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke "Glade medarbejdere skaber glade firmaer og glad profit !" mener "GENERELT"

Jeg har prøvet at være ansat, i "POSITIV" ånd, samt "NEGATIV"

HVEM TROR DU, FIK STØRST GLÆDE, AF MIG...

Iøvrigt taler de fleste blogindlæg jo tydeligt, sin sag....

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 5
Fra  KS Førstehjælp Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes også det er et forkert tidspunkt at bringe sådan noget op - hvis det overhovedet skal op.

Forkælet -mon ikke ;-)

Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mia

Du må have jord i hovedet - hvis du mener, at glade medarbejdere ikke skabes ved go' ledelse !

Tilmeldt 14. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare dit udtryk "Jord i hovedet", fortæller mig nok...

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Reglerne er de samme som dem man som arbejdsgiver administrerer idag, - det er alene tidspunktet for sygemeldingen der flyttes. Kompensationen er den samme, forsikringspræmien er den samme osv. - så mon ikke der er lidt uvidenhed forbundet med forargelsen?  Jeg har nu svært ved at se problematikken.....

Det er så iøvrigt nogle regler som de andre EU-lande har fulgt siden 2009, - så mon ikke det er på tide at vi i Danmark konkurrerer på lige vilkår? Jeg synes ellers godt nok vi er hurtige til at pive over når andre har bedre forhold end vi.  

Det er lidt misforstået når man piver over de forkælede danske lønmodtagere, for når omkostningerne gøres op i købekraft er de såmænd ret ens i de vestlige lande. Hvert land har sine "torne" når det kommer til at have ansatte, og det er kun firmaer der har afdelinger i flere lande der har en fordel ved at outsource, - og den fordel er iøvrigt for 80% vedkommende hægtet op på forskellige "statstilskud" i form af beskatningsregler eller EU tilskud. 

Så når der forvilder sig et eller andet skamskudt EU-cirkulære ind i spinmaskinen, - så slå bare koldt vand i blodet. Brug fornuften istedet. EU er som en malkeko, og så behøver man jo ikke stille sig op ved r..hullet for at få noget ud af det. Det er tilladt at tænke selv :) 

 

 

Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da - 'jord i hovedet'-  kan godt oversættes for Prins Knuds skyld - det er synonym med:

Begrænset intellektuel formåen !

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Fra  ZENOQ Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

"Regeringen har netop sendt et opsigtvækkende lovforslag i høring, der giver landets lønmodtagere ret til en erstatningsferie, hvis de er så uheldige at blive syge eller komme slemt til skade under ferien".

"Det er et balanceret forslag, som yder beskyttelse til lønmodtagerne, men samtidig ikke lægger unødvendige belastninger på erhvervslivet," siger beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S), som forventer bred opbakning til lovforslaget fra Folketinget.

Man kunne fristes til at foreslå endnu en "balance": "Som følge af det nye lovforslag og på linje med den praksis man ser i forbindelse med rygning i SKAT indfører alle danske arbejdsgivere nu et direkte fradrag i medarbejdernes løn hvis de ikke arbejder 100% effektivt hver dag i måneden".

Eller hvad med "balancen": "Titusinder af danske arbejdsgivere er formegentlig blevet snydt for velbetalt arbejdskraft, fordi danske lønmodtagere helt vederlagsfrit kan blive væk fra arbejde uden at fremvise en lægeerklæring".

Stakkels regering - når man er så optaget af at få magten i landet, bliver man bedømt hårdt på sine manglende færdigheder. Til gengæld sejler de i sikkert vand når valgflertallet kommer fra lønmodtagere og overførselsindkomster. De skal såmænd nok få flertal for forslaget - og der skal såmænd nok være flere danske arbejdspladser som ikke bliver besat (krystalkuglen peger på timelønnede medarbejdere)

Hilsen Lone Fisker

Fra NYKØBING SJ.
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Og Martin

Jeg er dybt uenig med dig og syn's debat'en er ligegyldig og spild af

den kostbare tid, vi alle har !

Fredagsbranderter er jo ikke et firmas problem så længe medarbejderen udfylder sit job

- eller hva' ??

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)