Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 12 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hha ha nogen der ønsker A kraft, det er vel frivilligt hvad man syntes skal være varme/strøm kilde , men kul er jo meget bedre for alle. Deres skattepolitik hænger fint sammen i Liberal Alliance, de ønsker at gøre samfundskagen større, ikke bare beskatte den samme kage der bliver mindre, mere.

Det er ok du syntes alle opgaver skal blive i DK, men det er ikke muligt, vi har for stor skat og for mange afgifter,kik så KMD de laver også meget til staten og det virker for det meste heller ikke . 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Jørgensen:

BruunMedia:

VI i Liberal Alliance Ungdom har også fokus på Vejlegaarden og går også med tanker om at lave en tur til Vejlegården.

Det er simpelthen grotesk at en erhvervsdrivende kan blive chikaneret af 3F som de gør.



De samme fantaster som ønsker atomkraft i DK.
Det siger jo en del.
En skattepolitik der ikke hænger sammen .
LOL - megagriner

Vi udelukker ikke Atomkræft ligesom vi ikke udelukker Thorium Kræftværker, Solenergi m.m. Vi er åbne for alt. Vi er nød til at sætte os ind i det store billed. Og jeg syntes ikke det er sjovt at betale 5 gange mere for vindenergi end atomkræft koster at få hentet ind udefra. Men det er bare mig.

hvad hænger ikke sammen?

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øhhh..... kender du nogle partier hvor skattepolitik hænger sammen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@ esbsenlykke

Du har en rigtig god ide - må vi andre så spille 3F'ere..? :D

Mht. hvordan danske selvstændige/virksomhedsejere opfattes, så er det jo ofte os som "bare skummer fløden, og udnytter de stakkels arbejdere".

Jeg forstår simpelthen ikke, at den holdning stadig har gang på jord i Danmark 2012, og i en tid hvor mange, inkl. de stakkels arbejdere, køber varer produceret i lande, hvor der foregår en udnyttelse der springer i øjnene, og hvor der er folk, der virkeligt skummer fløden.

Men nogle vælger jo holdninger efter situationen og indkøbssedlen...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Mogens

Så franskmændene, tyskerne, finnerne, svenskerne, englænderne, amerikanerne osv. er også fantaster, fordi de for en stor dels vedkommende er for, og anvender, A-kraft, og forøvrigt har stor nytte af den billige energi? Det er måske bare mig, men jeg synes dit argument ikke helt holder vand...

Mht. skattepolitik, så påpeger LA at udgifterne ikke kan følge med indtægterne, med det nuværende skattesystem og skattetryk - hvilket mange økonomer for en stor dels vedkommende er enige i. Er det at være fantast - eller er det at være ignorant ikke at ville forholde sig til en demografisk udvikling med mere flere ældre, udflytning af arbejdspladser, og mindsket skattegrundlag?

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene.

Tak for de fine ord.

Det er iorden. Jeg kan måske godt være med til at udforme konceptet til en sådan dokumentar, hvor 3Fere får lov at lege "direktører" i eget firma.

 

Min morfar, har selv været selvstændig murermester.

Efter løningerne til svende og lærlinge var betalt, var der lidt penge til overs til familien bestående af min mormor, og deres

11 børn.

Dengang var børnepenge ikke opfundet.

Da jeg overvejde at være selvstændig fortalte min mormor om, hvordan det var.

 

Hvordan at det var en kamp at få pengene til at slå til.

 

De kære 3Fere kan jo så få lov at prøve rollen som leder.

Jeg tror ikke, at det er let at være selvstændig og det hele kan klares på 37 timer/pr uge.

 

Hvor mange er friske på at støtte op om konceptet?

Jeg får nok brug for nogle til at rådgive mig.

 

 

Fra Vodskov
Tilmeldt 2. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i denne tråd

Jeg har fuld forståelse for svarene - men savner at I har hovedet med - det er det som kendetegner forskellen mellem arbejdsgiver og arbejdstager :)

3f har midlerne

3f har behov for mediedækning

3f  er store i forhold til mange små virksomheder

Ergo så kan man spille med, lade være eller søge at undgå dem/ Trine

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Vilsen:

Hej alle i denne tråd

Jeg har fuld forståelse for svarene - men savner at I har hovedet med - det er det som kendetegner forskellen mellem arbejdsgiver og arbejdstager :)

3f har midlerne

3f har behov for mediedækning

3f  er store i forhold til mange små virksomheder

Ergo så kan man spille med, lade være eller søge at undgå dem/ Trine

Jeg forstår ikke hvor du vil hen? 3F har midlerne med ikke hovedet med sig ;)?

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Vilsen:

Hej alle i denne tråd

Jeg har fuld forståelse for svarene - men savner at I har hovedet med - det er det som kendetegner forskellen mellem arbejdsgiver og arbejdstager :)

3f har midlerne

3f har behov for mediedækning

3f  er store i forhold til mange små virksomheder

Ergo så kan man spille med, lade være eller søge at undgå dem/ Trine

3F er et levn fra fortiden, hvor både foreningen og mange medlemmer har mindreværdskomplekser.

Selvfølgelig skal det være muligt at kunne forsikre sig mod arbejdsløshed, arbejdsskader erstatninger, sygepenge osv. men hvorfor er det de gammeldags "politiske" foreninger der skal stå for det ?
Det kunne forsikringsselskaberne lige så godt stå for.

En ting mere er jeg får deres nyheds mail og det tydelig at de bruger de kæmpe erstatninger sager de har hivet hjem til nogle medlemmer, til at markedsføre sig selv med og det får mindre begavet til spekuler i at kunne få sådan en sum nemme penge hjem.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Bruno Høiberg:
3F er et levn fra fortiden

Hej.

Igen synes jeg at man lige skal stikke piben ind her i tråden. Uanset hvad man mener om 3F og uanset hvor meget man roser "de gule" så er det en kendsgerning at ca. 360.000 personer er medlem.

kære venner i denne tråd - hvordan kan I tillade jer at nedgøre 360.000 hårdtarbejdende lønmotagere - det vil jeg gerne have en forklaring på.

For mig at se handler organisationen 3F på vegne af medlemmerne, altså 360.000. Kan vi så bare sidde her en fenten - tyve stykker og dømme en forening af den størrelse ude?

Må jeg be´om lidt realitetssans d´herrer og damer - selv hr. Møller behandlede de faglige organisationer med respekt.

Tilbage til trådstarters emne - det er blokade som fagligt våben der er taget op her i tråden. Jeg håber da at alle de planlagte udflugter til Vejle bliver en realitet og skulle det lykkes, så husk at bestille bord :-) og jeg håber det er for at støtte restauranten og ikke for at få en chance for at komme i klammeri.

Jeg er personligt hamrende skuffet over at der ikke kan føres en reel diskussion her på Amino - det kunne der måske trænges til, specielt når det ikke lige drejer sig om SEO eller anden markedsføring.

I alt fald viser indlæggende i denne tråd, at kendskabet til forholdene omkring arbejdsretslige spørgsmål ikke er fremherskende.

Igen - jeg er selv meget i tvivl om faglige blokader er det rigtige våben i 2012, men når jeg erfarer at blokadevagter bliver udråbt som bøller og skal bekæmpes med samme, så står jeg af. Det var jo nær endt i en katastrofe med påkørslen.

jeg skal ikke kunne sige om der var personer indblandet eller om det "kun" var tingskade - men, selv om feks. en person med en indkøbsvogn på Bilkas parkeringsplads ikke lige flytter sig hurtigt nok når jeg skal bakke ud, giver det mig så ret til at køre over indkøbsvognen?

Personligt tror jeg ikke på at man som iværksætter/nystartet/firmaejer står sig godt med at udråbe alle med en anden opfattelse af virkeligheden til fjolser - måske er de kommende kunder - der er atså 360000 af dem alene i 3F.

mvh.

Side 12 ud af 39 (387 indlæg)