Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 29 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Marbella
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Lav en moddemonstration imod 3F. Bloker alle deres kontorer så de ikke kan komme på arbejde Surprise

Dansk ejendomsmægler ved Marbella, Costa del Sol

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jes T:

Lav en moddemonstration imod 3F. Bloker alle deres kontorer så de ikke kan komme på arbejde Surprise

det er ikke vejen frem at ødelægge hinandens forretninger man ser sig sure , på det fagforringer gør , er totalt uacceptabelt , men selvfølgelige vis de får retten på sin side , dette er lovligt , så er der intet der hindre for os andre at der kommer endnu mere mod demonstrationer da loven tillader visse ting , men jeg vil nu lige se om de bliver dømt ,dette de gør er ulovligt

vi kan jo alle samme , bare ødelægge det for hinanden , når vi ser os sure på noget , det er ikke vejen , frem og mange vil sikkert sige de er mere ligeglade og denne alternative blokade som de gør som burde være ulovligt gør jeg heller ikke noget der ulovligt , det er sikkert ulovligt at blokere 3F og jeg tror også det de gør er ulovligt meget snart ellers er der mange der bliver ligeglade med loven for er det lovligt blokere en virksomhed 

men jeg synes det går for lang tid lige nu , men 3F vinder ikke vis de får ret til blokade , dette går bare andre vil sikkert bruge samme midler for , nu er dette lovligt så ser meget dette her som en glidebane og der er sikkert mange der venter på loven siger dette ikke er lovligt , det som 3F gør

jeg ser meget at rets samfundet først afgøre før man , begynder på samme midler , så jeg ser meget man tager det stille og roligt lige nu , og dem som er modstander ikke bruger ulovlig midler ligesom 3F gør nu .

jeg går meget ind for overenskomst men man skal ikke blokere for hinanden , dette er en glidebane og vis den anden gør det samme gør den anden bare noget slemmer og så gør den anden noget slemmer og sådan kan de blive ved

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret! Det er nemlig sørgeligt!

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jes T:
Lav en moddemonstration imod 3F. Bloker alle deres kontorer så de ikke kan komme på arbejde Surprise

  Jeg er delvis enig... Men Kære Jes, Folk "ansat" hos 3F(ejl) ved sku da ikke hvad arbejde er !!!!!   

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 5 person

Igen drenge må jeg komme på banen fordi i overser alt andet...

Det er ikke kun 3F der gør syge ting for at holde på kunder. Og 3F gør det kun i god mening, ved at holde en god overenskomst som vejlegården, ved at gå over til krifa ikke overholder. De går bare over til en polakker løn.

Hvis i gutter her på Amino ikke ønsker Danmark med en god overenskomst, så skal i bare fortsætte her i tråden med at svine 3F til.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvad er det for en gang pladre , tillader du andre overneskomster få alle 2 kr. i timen. Det handler om det frie valg og retten til ikke at være tvunget ind i en meget gamel tankegang.

Kik på virksomhederne i Danmark og fortæl hvor meget LO har gjort for bevare arbejdspladser i Danmark, Lo ønsker vi skal have 25% mere i Danmark og være 30% dårligere det tro de arbejdsgiver gerne vil betale, men nej , de flytter lige så hurtig eller finder robotter, alt hvad der før var stolte danske håndværk, ja det er flyttet så vi taber viden på gulvet der skal bruges til videre udvikling, men det bliver også uden for Danmark for LO holder fanen højt. Før i tiden var der kampe om lønnen, men i dag gider arbejdsgiver ikke slå med LO, de flytter bare produktionen og så stå LO ansatte i fælles akkorden og der bliver de for der kommer ingen og laver arbejdspladser i Danmark. Jammen vi har så god en uddannelse og infrastruktur, nej det har vi ikke vi er langt bag efter, vejnettet er slidt op, tog kører som vinden blæser og banenettet er fra LO deres storhedstid . Tiden er løbet fra LO og de vil om få år være en mindre fagforening  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Masterinseo:

Igen drenge må jeg komme på banen fordi i overser alt andet...

Det er godt du kommer på banen, og lige for glattet tingene ud, så vi andre kan forstå det.

Masterinseo:

Det er ikke kun 3F der gør syge ting for at holde på kunder. Og 3F gør det kun i god mening, ved at holde en god overenskomst som vejlegården, ved at gå over til krifa ikke overholder. De går bare over til en polakker løn.

Hvis i gutter her på Amino ikke ønsker Danmark med en god overenskomst, så skal i bare fortsætte her i tråden med at svine 3F til.

Har du forstået at hvad forskellen er på Krifa og 3F overenskomsten? det er jo helt ude i hampen, at tale om polakløn i den forbindelse. Du har forhåbentligt også forstået, at den løn de ansatte får på Vejlegården er højere end minimal lønnen i overenskomsten.

Jeg har selv snakket med flere af de ansatte på Vejlegården, alle sammen flinke mennesker, der var glade for deres arbejdsgiver og deres arbejde, tilgengæld var de røvtrætte af 3F.

Det der er problemet er at 3F prøver at redde nogle der ikke er ved at drukne, samtidigt med at de gerne vil havde penge for det. Det hele handler om penge for dem, og det er også derfor at restauretions branchen er så vigtigt for dem, fordi den modsat industrien ikke er ved at rykke ud af landet med hastige skridt.

Det mærkelige er bare, hvis man vil bekæmpe polak lønninger, hvorfor man så ikke koncenterer sig om at hjælpe de mange Pizzaria ansatte der ofte arbejder til en 50'er i timen sort.

Jeg har også selv set, hvordan 3F er investeret massivt i outdoor reklamer, hvor de taler om polakløn etc. Men jeg det chokerer mig at man kan være så uinformeret at man tror at Vejlegården sagen har noget med Polak løn at gøre.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Har du forstået at hvad forskellen er på Krifa og 3F overenskomsten?

Du kan se forskellene her

Lundsby:
Du har forhåbentligt også forstået, at den løn de ansatte får på Vejlegården er højere end minimal lønnen i overenskomsten.

Nu handler en overenskomst ikke kun om løn og det er et faktum, at Krifa overenskomsten er ringere på stort set alle punkter.

Stridens kerne drejer sig dog om noget helt andet, nemlig om den gamle overenskomst med stedet blev opsagt ulovligt. I det henseende er det egentligt underordnet hvilken overenskomst der er bedst.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Masterinseo:
Hvis i gutter her på Amino ikke ønsker Danmark med en god overenskomst, så skal i bare fortsætte her i tråden med at svine 3F til.

Super at du lige fortæller os hvordan tingene hænger sammen. Jeg kan nu se at jeg er helt forkert på den.

Der er dog en lille krølle på historien, som jeg har tænkt en del over.

Den gamle forpagter der havde 3F overenskomst gik konkurs = tabte arbejdspladser.

Den nye forpagter med en Krifa overenskomst, ser ud til at kunne holde forretningen kørende = Vundne / bibeholdte arbejdspladser.

Nu er tingene ikke så sort/hvide, men hvad er egentlig at foretrække?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Nu handler en overenskomst ikke kun om løn og det er et faktum, at Krifa overenskomsten er ringere på stort set alle punkter.

Stridens kerne drejer sig dog om noget helt andet, nemlig om den gamle overenskomst med stedet blev opsagt ulovligt. I det henseende er det egentligt underordnet hvilken overenskomst der er bedst.

Hvorledes er den ulovligt opsagt? Ved overtagelse af Vejlegården følger jo netop 5 ugers mulighed for opsigelse af overenskomst jf. loven om virksomhedsoverdragelse. Overtagelse d. 1 november, opsagt 2. december.

Den daglige uoverensstemmelse med en kok er naturligvis, at der har været en opsigelse i den mellemliggende periode. I den sag ville jeg antage, at den tidligere overenskomst var gældende. 

Nuvel, jeg kan sagtens forstå, at man ønsker Krifa's overenskomst, fordi 3F's ikke tillader synderlig meget fleksibilitet. Hvis du har arbejdet i restaurationsbranchen, så kender man på mindre spisesteder til vigtigheden af, at kokken kan hjælpe med at dække bord op eller tjenerne kan give en hånd med i køkkenet. 

Side 29 ud af 39 (387 indlæg)