Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 30 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Stridens kerne drejer sig dog om noget helt andet, nemlig om den gamle overenskomst med stedet blev opsagt ulovligt. I det henseende er det egentligt underordnet hvilken overenskomst der er bedst.

Det troede jeg også, men så viste det sig at det er et helt nyt CVR Nr. og dermed en ny virksomhed som Amin, har oprettet så der har så aldrig været en overenskomst med Amin's virksomhed og 3F.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Nicolaj Thomasen:

Stridens kerne drejer sig dog om noget helt andet, nemlig om den gamle overenskomst med stedet blev opsagt ulovligt. I det henseende er det egentligt underordnet hvilken overenskomst der er bedst.

Det troede jeg også, men så viste det sig at det er et helt nyt CVR Nr. og dermed en ny virksomhed som Amin, har oprettet så der har så aldrig været en overenskomst med Amin's virksomhed og 3F.

Det er stadig det der skal afgøres i arbejdsretten og et nyt CVR nr. gør det ikke alene. Der er bl.a. nogle ansatte, der er fulgt med over i det nye selskab, hvilket jeg tror bliver udslagsgivende for at Amin taber sagen, men nu må vi se, der er heldigvis ikke så længe til.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Lundsby:

Nicolaj Thomasen:

Stridens kerne drejer sig dog om noget helt andet, nemlig om den gamle overenskomst med stedet blev opsagt ulovligt. I det henseende er det egentligt underordnet hvilken overenskomst der er bedst.

Det troede jeg også, men så viste det sig at det er et helt nyt CVR Nr. og dermed en ny virksomhed som Amin, har oprettet så der har så aldrig været en overenskomst med Amin's virksomhed og 3F.

Det er stadig det der skal afgøres i arbejdsretten og et nyt CVR nr. gør det ikke alene. Der er bl.a. nogle ansatte, der er fulgt med over i det nye selskab, hvilket jeg tror bliver udslagsgivende for at Amin taber sagen, men nu må vi se, der er heldigvis ikke så længe til.



Nuvel, hvis det alene var sagens omdrejningspunkt, så kunne man lade den køre i retssalen. Det virker helt hovedløst, at starte en konflikt midt i en økonomisk krise..

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der fulgte ikke nogen. Ansatte med over. De blev kontaktet efterfølgende med den ene fællesnævner at de havde arbejdet på stedet før og kendte til stedet. Der blev ikke ført ansatte med over igennem konkurs boet

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Det er stadig det der skal afgøres i arbejdsretten og et nyt CVR nr. gør det ikke alene. Der er bl.a. nogle ansatte, der er fulgt med over i det nye selskab, hvilket jeg tror bliver udslagsgivende for at Amin taber sagen, men nu må vi se, der er heldigvis ikke så længe til.

Som retsagen så er det Kristlig Fagforening, der sagsøger 3F for at få konflikten kendt ulovlig. Så hvis 3F taber, må de ikke længere lave en blokade, og hvis de vinder kan de fortsætte som de gør idag. Egentligt sjovt at de fortsætter, uden at vide om deres blokade er ulovlig, de må jo løbe en stor risiko for at blive ramt af en erstatningssag.

Jeg kender ikke meget til arbejdsret, men rent juridisk så har jeg svært ved at se at en aftale indgået med firma A, kan være gælde et andet firma B fordi B har ansat nogle mennesker der tidligere arbejdede for A. Det virker helt crazy.

Fandt iøvrigt lige følgende overblik over sagen: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/02/152831.htm

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 10 person

Quote Martin

At man kan tvinge folk til at melde sig ind foreninger og tvinge folk der ejer en virksomhed til at indordne sig under selvopfundne regler, er for mig ubegribeligt.
 
Der var en gang hvor det sikkert var helt fint. Men i dag er det gået helt galt for dem.

Lavede jeg en virksomhed hvor jeg blev forsøgt tvunget til noget som helst fra en af disse anstalter, så lukkede jeg hellere biksen og fyrede hele banden, end give dem 5 øre af min opmærksomhed, penge eller noget som helst andet.

Jeg sætter mine regler og vil folk ikke arbejde under dem, så måtte de finde et andet sted at arbejde og længere er den ikke. Jeg er dog ret flink, så det har aldrig været et problem. Men blev det det, så var jeg skredet, med pengekassen.

De bedste hilsner
Martin

Hej Martin og andre ...

Man kan konstatere at den historiske hukommelse blandt de fleste Amin-brugere ikke bare er meget kort, men bærer præg af mangelfuld indsigt, fuldstændig uvidenhed eller skinbarlig dumhed.

Den danske arbejdsmarkedsmodel er en af grundpillerne i vores demokrati og det er den model der har sikret den velstand, som gør Danmark til et af de bedste steder at leve på kloden.

I et demokrati har man rettigheder, men også forpligtelser -ret til at organisere sig og som naturlig følge heraf også pligt (burde det være) til at være det.

Indenfor hvert fagområde er der lønmodtager- og arbejdsgiverorganisationer, der har aftaleretten og som aftaler de vilkår der skal være gældende for deres område.

Når Amin i Vejle så vil organisere sig med en forening, der ikke har aftale- eller forhandlingsret med nogen, bliver der ballade og heldigvis for det.

Krifa og andre såkaldte "gule" foreninger er ikke partnere i den danske model, men blot snyltere, der har set en god forretning i at tilbyde deres medlemmer en form for forsikring baseret på en aftale, som de rigtige organisationer har forhandlet.

Mere ynkeligt kan det ikke blive. Tidligere kaldte man folk, der solgte noget, der ikke var hvad det gav sig ud for, for PLATTENSLAGERE !

Venlig hilsen

Sjakal

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

sjakal:
Den danske arbejdsmarkedsmodel er en af grundpillerne i vores demokrati

Arh.. Er det ikke lige at gå en tand for langt?

Den sidste del af den sætning er jeg dog enig i. Men derfra ser vi nok forskelligt på tingene. For jeg mener at man bør forholde sig til den virkelighed man lever i, og ikke agere ud fra hvordan tingene har været engang.

Engang kunne jeg også tage 299 kr, for et cover. Nu er virkeligheden bare den, at der er kommet andre spillere på banen, der kæmper med nogle andre forudsætninger, og de kan derfor sælge samme cover til 149 kr. Hvis jeg som butik bare forholdt mig til at vi altid har kunne tage 299 kr, for coveret uden at forholde mig til den nye virkelighed, ville jeg nok ikke kunne sælge flere. Konsekvensen af det, er ikke så svær at regne ud.

Jeg har (i modsætning til en organisation som 3F) erkendt at der nu er en ny virkelighed, med nye konkurrenter der presser mig. Derfor har jeg (vi) tilpasset forretningen, så vi har mulighed for at kæmpe med i den nye virkelighed. Konsekvensen er at vi ikke tjener lige så meget på det enkelte cover som vi tidligere har gjort, men det har så åbnet for andre muligheder som til fulde retter op på det tab.

Hvor vil jeg hen med det? Jeg håber det er tydeligt. Men i modsætning til 3F, har jeg ikke mulighed for med loven i hånden, at chikanere mine konkurrenter der tilbyder et billigere alternativ. Det håber jeg dog bliver anderledes i fremtiden, så vi alle har den mulighed.

sjakal:
ere ynkeligt kan det ikke blive. Tidligere kaldte man folk, der solgte noget, der ikke var hvad det gav sig ud for, for PLATTENSLAGERE !

Ja ja, bla bla... Mon ikke der er nogle (andre folks) stilladser du skal ud og udøve hærværk på? Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

sjakal:
Man kan konstatere at den historiske hukommelse blandt de fleste Amin-brugere ikke bare er meget kort, men bærer præg af mangelfuld indsigt, fuldstændig uvidenhed eller skinbarlig dumhed.


Kan du så ikke genopfriske vores hukommelse med historien ?

sjakal:
Den danske arbejdsmarkedsmodel er en af grundpillerne i vores demokrati og det er den model der har sikret den velstand, som gør Danmark til et af de bedste steder at leve på kloden.

Demokrati er en sjov ting.. Spørger du os normale tænkene danskere ser vi Demokrati som.. Magt til Folket.. Spørger du Enhedslisten er det Magt over Folket.

Pt. har folket ikke ret til at organisere sig hos andre end hos de røde, for de andre anerkendes ikke.. Hverken af de røde fagforbund og foreninger eller af regeringens røde partier.. Det er et faktum. 

sjakal:
I et demokrati har man rettigheder, men også forpligtelser -ret til at organisere sig og som naturlig følge heraf også pligt (burde det være) til at være det.

Man har RET. Fagforening er en ret, ikke en PLIGT. For dig ser du det som en pligt, dog står der INGEN steder at du har pligt til at melde din virksomhed ind i et arbejdsgiverforbund eller som lønmodtager melde dig ind i en fagforening. RET! 

sjakal:
Når Amin i Vejle så vil organisere sig med en forening, der ikke har aftale- eller forhandlingsret med nogen, bliver der ballade og heldigvis for det.

Hvilken lov har Amin Skov overtrådt?

 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sjakal:

Mere ynkeligt kan det ikke blive. Tidligere kaldte man folk, der solgte noget, der ikke var hvad det gav sig ud for, for PLATTENSLAGERE !

Venlig hilsen

Sjakal

Hvem er egentlig mest ynkelig? Det er ynkeligt ikke at ville stå ved hvem man er!

sjakal:
mangelfuld indsigt, fuldstændig uvidenhed eller skinbarlig dumhed.

Den kan du passende rette mod dig selv.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

sjakal:

Hej Martin og andre ...

Man kan konstatere at den historiske hukommelse blandt de fleste Amin-brugere ikke bare er meget kort, men bærer præg af mangelfuld indsigt, fuldstændig uvidenhed eller skinbarlig dumhed.

Den danske arbejdsmarkedsmodel er en af grundpillerne i vores demokrati og det er den model der har sikret den velstand, som gør Danmark til et af de bedste steder at leve på kloden.

I et demokrati har man rettigheder, men og....

Dette indlæg viser en ubegrænset uvidenhed om samfundsforhold og specielt økonomiske realiteter.

Faktum i dette land er at der er ca 750000 danskere i den arbejdsdygtige alder der ikke er den løn værd som organisationerne har aftalt. Arbejdsmarkedsmodellen er et system der bygger på kortsigtet fred mellem parter på arbejdsmarkedet, men som ikke tager hensyn til dem der står udenfor. Dette uanset om de er blot er ledige eller de har andre problemer.

Den danske arbejdsmarkedsmodel er blevet til at virksomheder i de store organisationer køber sig til fred med de socialdemokratiske fagforeninger så længe de beslutter sig for at lægge arbejde i Danmark. Disse kortsigtede betragtninger som tog overhånd i den høje vækst på hjemmemarkedet under den tidligere regering har no medført permanent udflagning af ca 150000 industriarbejdspladser og dermed en KÆMPE del af vort økonomiske grundlag.

Arbejdsmarkedsmodelle virkede engang - men det er meget lang tid siden at den gjorde det. Når jeg med alle omkostninger kan producere til 15% i Kina med bedre kvalitet så forsvinder de arbejdespladser fra Danmark. Hele 3F's industriområde er i frit fald og det er stupidt udfra landets betragtninger. Når vore omkostninger er øget 70% i forhold til Tyskland på ti år så kan vi takke en for løs økonomisk politik og vor danske arbejdsmarkedsmodel for at der mangler job i Danmark.

At vor nuværende regering så gør det endnu værre end den foregående er bare sørgeligt. 

Side 30 ud af 39 (387 indlæg)