Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar for kundes web indhold

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det lige.Har ikke kunnet google noget konkret. Har læst noget om at hosting firmaer ikke er ansvarlig for datatab eller indhold på kunders sider.

Hvad hvis man som jeg, er webudvikler og tilbyder en cms løsning, og man har en kunde der har en shopløsning. Situationen er følgende:

Jeg har overført sitet for et 7 måneder siden til et nyt cms system (selvfølgelig gratis). Jeg opfordrede kunden til at tjekke om der manglede noget, det fik hun ikke gjort.

Kunden har nu så lang tid efter opdaget at jeg har glemt at overføre nogle produkter (max 10 ud af 76 stk). Jeg tilbyder selvfølgelig gratis at oprette dem i en rekonstruktion, hvor hun giver dataene til mig.

Kunden mener jeg er ansvarlig for at have overført uden fejl, og taler om kompensation for tabt omsætning. Er meget utilfreds.

Det er et Wordpress site, og jeg har tilbudt at eksportere alle data, hvis kunden ønsker at flytte til nogen andres løsninger. Men det har kunden ikke ønsket.

Kom gerne med nogen bud på rettighederne...



Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her.

Hvis jeg selv havde stået i sådan en sag ville jeg fortælle kunden at hun skulle have tjekket op på det efter flytningen da det jo var relevant her at tjekke om alt var med. Og så afvise at betale kompensation som for det første er umulig at måle hvad ville være og at det i første omgang var kundens ansvar at tjekke alt var som det skulle være.

Ved dog ikke om der er specifikke regler.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved ikke mht til det lovmæssige - men set i bakspejlet burde du have tjekket efterfølgende, hvor mange produkter du overførte og talt efter hvor mange der rent faktisk blev overført. Men det kan du jo ikke lave om på nu.

Men hvis det kun drejede sig om 76 produkter, har hun så slet ikke undret sig over, at hun i 7 måneder ikke har solgt et eneste af de 10 produkter?
Det er jo mere end 10 % af hendes varelager der ikke har været bevægelser på.
Det kan da ikke have været nogle produkter som solgte særlig godt i forvejen, hvis hun slet ikke opdager at salget pludselig stopper..

Hvis det blev til en sag ville hun vel blive bedt om dokumentation for, hvor meget salget af disse produkter normalt har været, for at fastslå en pris. Og den dokumentation skulle vel have udgangspunkt i hvor meget hun normalt har solgt af dem - og det lyder som sagt ikke som om, det er noget hun plejer at sælge ret meget af, når der kan gå 7 måneder uden hun lægger mærke til det.

Jeg tror, du skal slå koldt vand i blodet, tror ikke hun kan få noget ud af det.
Men er hun meget sur kan du jo tilbyde hende feks 3 timers gratis arbejde på shoppen eller lign. oveni at du lægger produkterne ind.
Det er nok bare noget hun siger, fordi hun er sur.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer. Det er nok ikke noget i forhold til det, fx en TDC supporter må opleve ;)

Både jeg og kunden har gjort fejl, ikke at tjekke efter om alt var overført.(Det var egentlig ca. 85 produkter og max 10 som jeg overså på paging side 2 for en varegruppe.)

Det var en vanskelig sag at overføre, da hver en side skulle gemmes som html side fra den gamle cms, som pga. dårlig hosting var oppe og nede det ene og andet øjeblik, og mange af billederne forsvandt (.net cms på Webhost4life med image mappings).

Jeg kunne nu godt tænke mig, hvis der var et sted på nettet der forklarede om kunden og webudviklers/host rettigheder.

Hvad hvis host fx skader en kundes web indhold, noget indhold fx går tabt. Her har hosting firmaer jo som regel en disclaimer, at de ikke stiller sig ansvarlig for tab af data. Kan huske da Needhost for nogle år siden pludselig bare lukkede uden varsel. Ingen kunne gøre noget. Konkurs begæring.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis du har på skrift at hun har gennemgået og godkendt det, så vil jeg mene at sagen slutter dér.

Og tabt omsætning? Da hun har haft et site før det blev flyttet til Wordpress må hun jo vide hvad hun sælger af produkter. Så må advarselslamperne da lyse når hun pludselig ikke sælger 10 produkter som har solgt før?

Nej, hun prøver at presse citronen, og jeg mener ikke hun har en sag her. Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)