Hvordan er det lige.Har ikke kunnet google noget konkret. Har læst noget om at hosting firmaer ikke er ansvarlig for datatab eller indhold på kunders sider. Hvad hvis man som jeg, er webudvikler og tilbyder en cms løsning, og man har en kunde der har en shopløsning. Situationen er følgende: Jeg har overført sitet for et 7 måneder siden til et nyt cms system (selvfølgelig gratis). Jeg opfordrede kunden til at tjekke om der manglede noget, det fik hun ikke gjort. Kunden har nu så lang tid efter opdaget at jeg har glemt at overføre nogle produkter (max 10 ud af 76 stk). Jeg tilbyder selvfølgelig gratis at oprette dem i en rekonstruktion, hvor hun giver dataene til mig. Kunden mener jeg er ansvarlig for at have overført uden fejl, og taler om kompensation for tabt omsætning. Er meget utilfreds. Det er et Wordpress site, og jeg har tilbudt at eksportere alle data, hvis kunden ønsker at flytte til nogen andres løsninger. Men det har kunden ikke ønsket. Kom gerne med nogen bud på rettighederne... |
Følger lige med her.
Hvis jeg selv havde stået i sådan en sag ville jeg fortælle kunden at hun skulle have tjekket op på det efter flytningen da det jo var relevant her at tjekke om alt var med. Og så afvise at betale kompensation som for det første er umulig at måle hvad ville være og at det i første omgang var kundens ansvar at tjekke alt var som det skulle være.
Ved dog ikke om der er specifikke regler.