Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ligger på dit natbord?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

  Inspireret af Thorborgs tidligere indlæg med "Vis os dit skriveborg", så lægger jeg ud med dette indlæg:

Hvad ligger på dit natborg?

Grunden til at jeg spørger er af ren og skær nysgerrighed. Blandt venner og familie, kan jeg se at det er vidt forskelligt hvad folk laver (bortset fra de to mest indlysende ting), nå de ligger i sengen - men navnlig er det meget forskelligt hvad de læser. Der er f.eks. en jeg kender som er iværksætter som jeg selv, men han læser intet når han skal sove. Han har til gengæld sin iPad liggende på sengebordet til at tage noter på når han kommer i tanke om noget i løbet af natten. En anden, som er sosu, læser altid avisen inden vedkommende lægger sig til at sove.

Dette er mit natbord, hvor der foruden en lampe, tøjdyr og et vækkeur står en stak bøger.



Jeg er typen som ikke kan læser en bog af gangen, men skifter lidt frem og tilbage imellem dem. Og jeg læser aldrig romaner, noveller eller lignende, men udelukkende faglitteratur og diverse biografier m.m. Så listet fra toppen af bunken:

- Jumbobog nummer 381
- Nyeste nummer af AGI (grafisk fagmagasin for trykkerier og bureauer)
- En biografi om Mærsk - Jeg har allerede læste den der bare hedder "Mærsk" men er nu lige startet på denne.
- Nyeste nummer af Modelflyver Nyt
- Nyeste nummer af Iværksætteren
- Bogen "Kæmp for alt hvad du har kært" af Bubber. Jeg læste bogen der hed "Bubber" og syntes det var et interessant indblik i hvad der gør om til den person han er og de opleverlser han har haft igennem sin karriere. Så derfor er jeg hopper på denne bog.
- "Good to Great". En ret tør bog omkring at skabe en successfuld virksomhed. Men hvis man kan holde ud af læse den, så indeholder den en masse guldkorn.
- Biografien "Steve Jobs". Fantastisk bog. Men også lang. Så jeg er igang med at læse den for 2. gang, da jeg har glemt en hel del af den.
- "Ildsjælenes Bog" en noget anderledes og interessant bg af vores med-Amino Tommy Krabbe.
- "Hall of Fame / Scrooge mc Duck" Don Rosa's fantastiske fortællinger om iværksætteren og den rigeste af de rigeste: Joakim von And.
- "IT-Boblen" Bogen om dengang IT-boblen nåede sit toppunkt - og bristede. Jeg har læste bogen to gange før, men det bliver ved med at være god at læse - især da den giver så mange minder om den tid som jeg også selv var så heldig/uheldig at være en del af og opleve.
- "Happy Hour fra 8 til 16" - Jeg fik den som en gave i forbindelse med et foredrag jeg holdt. Men jeg må indrømme at jeg endnu ikke har fået læst den endnu, kun bladret lidt overfladisk i den...

Hvad mig dig?
Læser du noget spændende? - og måske endda noget du kan anbefale os andre at læse? Geeked

/Jesper

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke et bord i værelset, så der ligger ikke noget. Men hvis jeg havde ville det nok være noget om Egyptens historie eller noget avanceret something something. Ej okay har faktisk et bord, men det er et fotobord så tæller vidst ikke helt med.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid en ordentlig bunke af illustreret videnskab liggende på natbordet. Utrolig lækkert blad, med masser af god viden! Elsker lige at læse et par artikler, inden man skal sove ;-)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer :
Jeg har altid en ordentlig bunke af illustreret videnskab liggende på natbordet

 

Jep, det har jeg også. Det er selvfølgelig pop-videnskab, men det har jeg det fint med.

Pt. har jeg gang i flere lystfisker bøger, bla. "Den korte guide, Karper" af Kenth Esbensen.

Jeg tager nemlig med 2 af mine sønner til Tyskland på fiskeferie i uge 29.

Rent fagligt, skal jeg igang med "Anerkendende ledelse" som ser meget spændende ud.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

På mit natbord ligger Aksel Sandemose: En flygtning krydser sit spor. Jeg har længe haft lyst til at læse om Janteloven - originalt - og bogen er fantastisk velskrevet. 

Det korte af det lange: Sandemoses Jantelov er lysår fra og noget ganske andet end den beklagelse, nutidsdanskere råber ud, når de føler sig forfulgt af den danske kultur, som de tilsyneladende afskyr. Den er meget værre, og findes næppe i vores tid.

Læs den!

/Marianne

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min asus tablet, så er der adgang til mine ebøger mail osv

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Fjernbetjening til TV'et og en Xbox 360 controller :-)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

ShopWithSocks.com:

Fjernbetjening til TV'et og en Xbox 360 controller :-)

Ingen sok? 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)