Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 25 ud af 33 (328 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Michael Holm:
Tror du ikke snarer at du er pissed over at din mor og din søster tør gøre noget for at forbedre deres liv som du ikke selv har nosser til?

Typisk MLM-retorik.

Hilsen, Robert

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 109
Fra  HoneyWeb Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Den her diskussion er ligesom at diskutere med nogle som er virkelig religiøs troende.. Det er kort sagt til at få ondt i maven over at nogle STADIG prøver at overbevise andre om at en halv-fusker forretningsmodel som MLM, der simpelthen kilder pyramidespil under tærende, kan udøves til den grad at de ikke tænker over de hjerneløse ofre de efterlader. Jeg har så mange tilfælde, også hos relaterede med mennesker, som er blevet taget dybt i røven. "Køb den store pakke" - Ja ja, få en samvittighed, det kan godt være at det virker for DIG, men det er fordi at der er 20 mennesker under dig som har lagt penge på bordet, den model er lige meget hvilket argument, lige til at brække sig over, føj.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Robert Kronberg:

Typisk MLM-retorik.

Hilsen, Robert

Syntes sgu du vrøvler her. At en person taler om nogle skulle være pissed gør det til typisk mlm retorik, er i mine øjne fuldkommen latterligt.

Jeg syntes dog Michael har ret i at de to tør gøre noget. Havde det været et traditionelt firma, så havde 90% af jer jo givet Michael ret, jeg kunne aldrig selv finde på at starte i ACN, men facts er at nogle får succes. Rigtig mange giver op relativt tidligt i processen (i alle MLM forretninger). 

Hvad enten man starter i MLM eller Affiliate, webshop eller traditionel forretningsopstart, så er det at starte i mine øjne ensbetydende med at personerne tør. De tør gøre noget for at forbedre livet, det betyder ikke at de ender med succes.

Jeg vil stadig mene at mor og søster er kloge og voksne nok til at træffe deres egne beslutninger.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg kan ikke forstå hvorfor du får ondt i maven stadig. Havde det været mig, ville jeg da blot forsøge at undgå alt hvad der havde med MLM at gøre. Jeg er selvfølgelig slet ikke enig med dig, så derfor har jeg givet dig 1 stjerne og forventer selvfølgelig lignende fra jer modstandere (dette indlæg er ikke for at tage en diskussion op, men blot for at forklare 1 stjerne).

Der er så mange MLM forretninger, så at bedømme alle samlet, syntes jeg er meget misvisende. Jeg syntes det kunne være langt mere interessant at høre fra selve de mennesker som er blevet taget dybt i røven som du siger.

At nogle skulle blive lokket med 20 personer under dig som allerede har lagt penge på bordet, ja det har jeg ALDRIG hørt om, og jeg har trods alt snakket med rigtig mange folk i forskellige forretninger.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 109
Fra  HoneyWeb Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil have det lidt mindre misvisende så er det Forever Living og ACN der er tale om, jeg har aldrig peget på lige præcis alle MLM forretninger, blot forretningsmodellen, undre mig over hvor du har fået den henvisning fra. Men oplevelser og mit privat liv vil jeg ikke ind på, så hvilke oplevelser det er med disse forretninger kan være underordnet. - Men ærlig talt, du ligner selv en fortaler for MLM forretning hvis man ser på din aktiviteter, står der MLM over det hele. Og at du skriver:

"At nogle skulle blive lokket med 20 personer under dig som allerede har lagt penge på bordet, ja det har jeg ALDRIG hørt om, og jeg har trods alt snakket med rigtig mange folk i forskellige forretninger."

- Nej det har jeg heller ikke skrevet. Læs det ordenligt, jeg har beskrevet forretningsmodellen groft, det er ikke en historie jeg fortæller. Som sagt, det er som at diskutere med en virkelig religiøs, og jeg syntes det er en ussel måde at lave sine penge på. Hvis du vil have et fedt netværk med potentiale for at lave samarbejde med nogle oprigtige business mennesker, så tilmeld dig BNI. Glem alt om at sælge "honning stearinlys som løsner dine median baner og giver din sjæl fred og ro" - Bare et eksempel, men uden tvivl ligeså latterlig.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Nielsen:

Hvis du vil have det lidt mindre misvisende så er det Forever Living og ACN der er tale om, jeg har aldrig peget på lige præcis alle MLM forretninger, blot forretningsmodellen, undre mig over hvor du har fået den henvisning fra. Men oplevelser og mit privat liv vil jeg ikke ind på, så hvilke oplevelser det er med disse forretninger kan være underordnet. - Men ærlig talt, du ligner selv en fortaler for MLM forretning hvis man ser på din aktiviteter, står der MLM over det hele. Og at du skriver:

"At nogle skulle blive lokket med 20 personer under dig som allerede har lagt penge på bordet, ja det har jeg ALDRIG hørt om, og jeg har trods alt snakket med rigtig mange folk i forskellige forretninger."

- Nej det har jeg heller ikke skrevet. Læs det ordenligt, jeg har beskrevet forretningsmodellen groft, det er ikke en historie jeg fortæller. Som sagt, det er som at diskutere med en virkelig religiøs, og jeg syntes det er en ussel måde at lave sine penge på. Hvis du vil have et fedt netværk med potentiale for at lave samarbejde med nogle oprigtige business mennesker, så tilmeld dig BNI. Glem alt om at sælge "honning stearinlys som løsner dine median baner og giver din sjæl fred og ro" - Bare et eksempel, men uden tvivl ligeså latterlig.

Øhh ærlig talt...jamen det er da godt set, det har jeg aldrig lagt skjul på, men mine aktiviteter...okay det er flot set.

Citat fra dit indlæg "Det er kort sagt til at få ondt i maven over at nogle STADIG prøver at overbevise andre om at en halv-fusker forretningsmodel som MLM," DU snakker halvfusker forretningsmodel som MLM, det tolker jeg selvfølgelig udfra MLM generelt. 

Mht. de 20, så beklager jeg at jeg ikke fik læst indlægget godt nok, men jeg mener nu også det er misvisende at det skulle fungere for nogen som har 20 under sig som har købt den store pakke. Det er der ingen der er tjent med og det er absolut ikke det en MLM forretning handler om. De fleste som starter i MLM, gør det fordi der er en mulighed for tilbagevendende indtægt og 20 der har købt den store pakke som du nævner giver jo nærmest kun en indtægt i "rekrutterings øjeblikket". 

Jeg er skam heller ikke interesseret i dit privat liv, men når du hentyder til en masse tilfælde så er det jo deres historier der er interessante.

Nej tak til gode råd om BNI og stearinlys

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Robert Kronberg:

Michael Holm:
Tror du ikke snarer at du er pissed over at din mor og din søster tør gøre noget for at forbedre deres liv som du ikke selv har nosser til?


Typisk MLM-retorik.


Hilsen, Robert



Typisk "jeg har ikke nogle fornuftige argumenter men de har ihvertfald ikke ret for så taber jeg ansigt" retorik
Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Lasse Nielsen:

Den her diskussion er ligesom at diskutere med nogle som er virkelig religiøs troende.. Det er kort sagt til at få ondt i maven over at nogle STADIG prøver at overbevise andre om at en halv-fusker forretningsmodel som MLM, der simpelthen kilder pyramidespil under tærende, kan udøves til den grad at de ikke tænker over de hjerneløse ofre de efterlader. Jeg har så mange tilfælde, også hos relaterede med mennesker, som er blevet taget dybt i røven. "Køb den store pakke" - Ja ja, få en samvittighed, det kan godt være at det virker for DIG, men det er fordi at der er 20 mennesker under dig som har lagt penge på bordet, den model er lige meget hvilket argument, lige til at brække sig over, føj.



Lille ven dog :),

Jeg er helt sikker på at vi ikke er mere religiøse pro MLM end du er religiøs anti MLM. MLM kilder bestemt ikke pyramidespil mere under tæerne end et J.O.B. gør - faktisk har jeg støre chance for at tjene flere penge end den der har "ansat" mig i MLM end i et J.O.B. Så hvis du har sådan et er du faktisk mere i konflikt med loven om pyramidespil end jeg er.

Jeg har faktisk haft flere traditionelle forretninger med op til 20 ansatte....og jeg kan love dig for at jeg gør det ALDRIG igen - jeg vil ikke røre ved en forretning idag hvis ikke det er MLM.

Ofre? Undskyld men hvem tænker du på? Forhåbentligt ikke alle dem der hvert år fordobler deres indkomst og sænker deres arbejdstid? Egentligt er der kun en type ofre i MLM, dem der er for bange for at ikke lykkedes til at undersøge hvad det er. "Hvis du gør hvad du altid har gjort så får du det samme som du altid har fået"!

Næ....kender du nogle der er blevet taget i røven af et MLM firma? Nåja jeg fandt lige ud af igår at jeg har betalt 1200 kr for meget til TDC, det er vel ikke et MLM firma vel? Det betyder dog ikke at jeg er så dum så jeg tror at alle telefonselskaber fusker.

Men tilbage til dine venner.....de blev taget i røven....nu er mit spørgsmål så hvad var deres arbejdsindsats? Det er med MLM som med træningcentre den første uge i januar. Alle skal igang med at træne så de melder sig ind i et træningscenter og naturligvis binder de sig for 6 måneder for så spare de jo 100 kr. om måneden....20 januar holder de op med at træne fordi at de finder ud af at musklerne ikke kommer af sig selv, der skal arbejdes for dem....og tyngdekraften gør desværre at røven bliver for tung til at kunne passere fjernbetjeningen til tv'et. Så resultatet bliver større røv og endnu mindre muskler - men det betyder jo ikke at træning er humbug vel? Jeg tør næsten æde min hat på at det er det samme der er sket for dine venner, hvis jeg tager fejl vil jeg utroligt gerne høre din historie.

En anden typisk ting der sker for nye i MLM er at de motiverede og spændte styrter ud til deres bedste venner og familie for de skal da høre det her - det er jo fantastisk også bliver de mødt af en kugle som ham her Kristoffer der hagler dem ned og kalder dem åndsvage og uintelligente istedet for at sige "beklager ikke noget for mig men jeg støtter dig gerne" også ryger de helt ned i kælderen i den tro at det er dem der er noget galt med og at de ikke kan få succes. For din skyld håber jeg ikke at det var det du gjorde ved dine venner.....?!

Hvad angår "køb den store pakke" . Jeg forsøger faktisk aldrig at sælge den store pakke, for i lige præcis min forretning er det ikke nødvendigt medmindre den person jeg taler med har en klar plan om at ville gå på messer eller køre 15 homeparties den første måned. Faktisk har vi slet ikke noget lager ( og tro mig jeg har følt omkostningen af lagerrenten på min krop) - så nej jeg starter ikke folk op på den store pakke - men jeg kan så fortælle dig hvorfor nogle gør det. Det er et beviseligt faktum at folk der investerer 5-6000 kr i deres forretning tager den mere seriøst end folk der investerer 1-2000 kr. Så rent psykologisk gør du dem faktisk en tjeneste ved at sætte dem på den store pakke, fordi at chancen for at de lykkedes er større. Men som sagt jeg gør det ikke selv jeg ved bare hvorfor nogle gør det. Det ene er ikke nødvendigvist mere rigtigt end det andet.

Ehmmm.....de der tyve mennesker du taler om.....tror du de er kommet af sig selv? MLM er ikke en lotto kupon, det kræver en indsats !
Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse Nielsen:

Hvis du vil have det lidt mindre misvisende så er det Forever Living og ACN der er tale om, jeg har aldrig peget på lige præcis alle MLM forretninger, blot forretningsmodellen, undre mig over hvor du har fået den henvisning fra. Men oplevelser og mit privat liv vil jeg ikke ind på, så hvilke oplevelser det er med disse forretninger kan være underordnet. - Men ærlig talt, du ligner selv en fortaler for MLM forretning hvis man ser på din aktiviteter, står der MLM over det hele. Og at du skriver:


"At nogle skulle blive lokket med 20 personer under dig som allerede har lagt penge på bordet, ja det har jeg ALDRIG hørt om, og jeg har trods alt snakket med rigtig mange folk i forskellige forretninger."


- Nej det har jeg heller ikke skrevet. Læs det ordenligt, jeg har beskrevet forretningsmodellen groft, det er ikke en historie jeg fortæller. Som sagt, det er som at diskutere med en virkelig religiøs, og jeg syntes det er en ussel måde at lave sine penge på. Hvis du vil have et fedt netværk med potentiale for at lave samarbejde med nogle oprigtige business mennesker, så tilmeld dig BNI. Glem alt om at sælge "honning stearinlys som løsner dine median baner og giver din sjæl fred og ro" - Bare et eksempel, men uden tvivl ligeså latterlig.



Nu rodder du vidst rundt i hvad du selv taler om. Det her handler jo generelt om MLM.

PS: jeg kender flere MLM'ere der arbejder i BNI grupper og det er jo fint hvis man har et produkt der egner sig til B2B - men nogle af os handler altså med end consumer varer - at nedværdige det er jo ligesom at sige at Dansk Supermarked ikke er en rigtig business fordi at de ikke henvender sig til erhvervskunder...tsk tsk
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Nielsen:
det kan godt være at det virker for DIG, men det er fordi at der er 20 mennesker under dig som har lagt penge på bordet

Det du beskriver her er pyramide - og ikke MLM. 

Hvor ville det dog være rart, hvis vi snart kunne få en saglig debat om MLM-forretningskonceptet, og ikke alle plattenslagerne og pyramidespillene, som intet har at gøre med reel MLM. 

De 20 mennesker du beskriver har jo PRÆCIS samme muligheder som den person der har fået dem under sig. 

Hvis det IKKE lykkes dem at skaffe kunder til deres forretning - så er der jo reelt 3 muligheder:

1: De har ikke gidet at prøve

2: De har prøvet - men kunne ikke finde ud af det

3: Konceptet virker ikke

Men hvis der over dem findes folk som tjener penge med konceptet, så er mulighed 3 jo ikke en option - og det er derfor komplet tosset at skyde skylden på konceptet. 

Og igen - jeg taler om de reelle MLM-firmaer, som sælger reelle produkter - og ikke alle wannabee-koncepterne, med skodprodukter, som forsøger at efterligne MLM-modellen. 

Man kalder vel heller franchise-konceptet for scam eller uetisk fordi der er nogen der tjener penge og andre der ikke gør!?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 25 ud af 33 (328 indlæg)