Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 3 ud af 33 (328 indlæg)
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:
du skal have ros for den gode tone nu jeg har vaeret saa udfarende i traaden.

Jamen Kristoffer - så er min dag da reddet. Alene ved hjælp af god tone, kommer vi jo uendeligt meget videre i livet. Og hvem ved! En dag er det måske os to der mødes - og så ville det jo være rart at kunne hilse ordentligt på hinanden. Big Smile

Takker i øvrigt for dit indlæg, der jo har givet grund til denne (synes jeg) givtige debat.

Há nu en rigtig god dag, og weekend.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kristoffer Broholm:

Undskyld den lidt grove tone, men nu er det ved at vaere nok.

Personligt er jeg fuldstaendig afklaret med MLM og jeg er aldrig blevet lokket med noget af deres pis om guld og groenne skove, blot man rekrutterer sine venner og sin familie. Jeg har dog gennem meget research sat mig ind i hvordan de virker, jeg har laest mange traade om det her paa amino og paa andre forums for at finde ud af hvad det gaar ud paa.

Åh ja herligt en person der har sat sig ind i MLM via research  Geeked...Er du blevet taget i hånden af en succesfuld MLM'er som har vist dig hvordan MLM fungere, eller hvad er det for en research du hentyder til?? Læsning alene??? No offense, men så har du nok valgt at sortere de indlæg fra hvor erfarne MLM folk siger at du ikke kan vurdere en mlm forretning alene udfra noget på skrift....I øvrigt er det vel ikke firmaerne der lokker...Den eller de personer "der lokker" er ikke ansat af firmaerne, men er personer som ALLE er startet fra nøjagtig samme sted (oftest) 0. 

Helt ærlig, så syntes jeg du vrøvler når du siger "på grænsen til det umulige for den almindelige person"...Hvem fanden er den almindelige person? Jeg har set en tidligere forsikringsagent GØRE det, en frisør GØRE det, en rengøringsassist GØRE det...Hvordan finder man frem til de almindelige så ikke kan, og hvem er de almindelige...MLM handler i første omgang om information. Og kan være en mulig løsning for folk der er på udkig efter ændringer i deres liv. 

MLM firmaerne har ikke samme fremgangsmetoder.

Jeg kunne ikke finde på at joine ACN selv, men syntes det er pokkers ærgerligt at folk ikke selv kan vurdere, og hvis du gerne vil hjælpe hende, så tag da med hende ind og hør det samme, hør hvad der har gjort hende så tændt. Jeg kender en ejer af en paradis is butik, hans familie advarede ham også voldsomt før han gik igang...Ligegyldigt hvad man vil starte op, så syntes jeg familierne er for beskyttende. Som sagt ACN er ikke noget for mig, men jeg har da trods alt lyttet til dem og hørt hvad det er de siger deres forretning går ud på.

Du ser veninderne til din mor og søster som kannibaler, men igen det har intet med firmaerne at gøre, det er som regel succesfulde folk der lærer guldkornene fra sig. Som Kiyosaki siger "lytter du til erfaring eller lytter du til meninger og formodninger", vi (os MLM'ere) lytter til de folk som har gjort det, som har gjort de ting vi gerne selv vil opnå. 

Håber da ikke det lykkedes for dig at stjæle deres drømme. Er det dig der kan og skal vurdere om mor/søster kan få succes?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Hej Kristoffer,

Kristoffer Broholm:
Så er der klassikeren med Aloe Vera, som jeg mener at Hr. John Sommer har lavet noget pyramidespil udfra, igen - et hæderligt produkt som sikkert gør jobbet fint, men fordi du skal betale så mange trin så koster det langt mere end tilsvarende produkter ville gøre nede i Matas.

Du får mig til at tænke på avisskriverne der i flere tilfælde også forsøger sig med sælgende overskrifter og luftige historier - du burde vide at alle virksomheder organiserer sig i flere trin - normalt kaldet et ledelses heiraki og det er hvad du så mener er pyramide spil - så når TDC er organiseret i flere trin  i deres ledelsespyramide så er dette firma og så et pyramidespil – troede du var bedre klædt på end dette –

Men når jeg læser i din tynde profil og herunder om dine erhvervserfaringer forstår jeg bedre den manglende tyngde i din indsigt og dine sprogblomstrende udsagn!

Måske er du slet ikke i stand til at vurdere din mor og søsters intelligens som du jo gjorde det!  Sad

Men det kommer nok – livets skole venter på dig - endvidere er det noget af et udsagn at sammenligne vore produkter med det du køber i Matas – du kan ikke købe Forever Living Produkter andre steder end gennem en forhandler.

Det er dårlig stil at fremture med skarpe synspunkter og så efterfølgende selv afsløre huller i den faglige indsigt endog store huller – du bekræfter indirekte en stor mangel på indsigt set i relation til din fremturen, men det giver jo lidt altid lidt linkjuice det må jo være hvad du har behov for, men tænk nu på dine fremtidige forretningsforbindelser de lærer dig her at kende fra en anden vinkel!   

Tænk over dette - og held og lykke med dine forehavener!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Hr. John Sommer

Det var da godt nok et værre indlæg du fik skrevet der, er det den slags vage intetsigende retorikker der hverver folk til din pengemaskine? Lad os lige kigge din post lidt igennem.

john sommer:
Du får mig til at tænke på avisskriverne der i flere tilfælde også forsøger sig med sælgende overskrifter og luftige historier - du burde vide at alle virksomheder organiserer sig i flere trin - normalt kaldet et ledelses heiraki og det er hvad du så mener er pyramide spil - så når TDC er organiseret i flere trin  i deres ledelsespyramide så er dette firma og så et pyramidespil – troede du var bedre klædt på end dette –

Klassisk retorisk distrahering, jeg kan ikke modargumentere kritikken så jeg går ind og stater the obvious samtidig med at jeg lige lægger en kritik på afsender ind, så glemmer man hvad kritikken egentlig gik på.

john sommer:
Men når jeg læser i din tynde profil og herunder om dine erhvervserfaringer forstår jeg bedre den manglende tyngde i din indsigt og dine sprogblomstrende udsagn!

Endnu en klassiker, jeg har intet fornuftigt at argumentere med, så jeg angriber bare personen i stedet for. Nu er erhvervserfaring åbenbart nødvendigt for at fremsige en holdning om det gængse multi-level-marketing-firma. 

john sommer:
Måske er du slet ikke i stand til at vurdere din mor og søsters intelligens som du jo gjorde det!  Sad

Godt skrevet! Men virkelig, virkelig irrelevant, desuden kender du ingen af personerne impliceret.

john sommer:
Men det kommer nok – livets skole venter på dig - endvidere er det noget af et udsagn at sammenligne vore produkter med det du køber i Matas – du kan ikke købe Forever Living Produkter andre steder end gennem en forhandler.

Det er da åbenlyst at man ikke kan købe pyramideprodukter i forretningerne, hvordan skulle man ellers kunne forlange ågerpris for det? Men det du påstår er at jeg ikke kan gå ned i matas eller lignende forretninger og finde produkter med aloe vera der hjælper som FOREVER LIVING produkter gør det? Har i monopol på Aloe vera i danmark?

john sommer:
Det er dårlig stil at fremture med skarpe synspunkter og så efterfølgende selv afsløre huller i den faglige indsigt endog store huller – du bekræfter indirekte en stor mangel på indsigt set i relation til din fremturen, men det giver jo lidt altid lidt linkjuice det må jo være hvad du har behov for, men tænk nu på dine fremtidige forretningsforbindelser de lærer dig her at kende fra en anden vinkel!   

Hvordan kan det nogensinde være dårlig stil at fremlægge synspunkter på et debatforum? Jeg har i den her tråd givet min opfattelse af MLM, og når personer der er i branchen (hint: dig) ikke fremlægger en modargumentation eller nogen form for reel mening, så må jeg jo antage at den ikke findes. At du så endnu engang føler dig berettiget til at kritisere mig, for min åbenbart hullede faglige indsigt? Undskyld mig, men så indviklet er jeres pyramideschemes altså ikke. 

Den her sætning var en af mine favoritter, så den ville jeg lige citere igen: 

john sommer:
du bekræfter indirekte en stor mangel på indsigt set i relation til din fremturen

Det var dog en værre gang gummiretorik, forhåbentlig kan du selv forstå hvad det er du prøver at skrive.

john sommer:
men det giver jo lidt altid lidt linkjuice

Linkjuice? Huh?

john sommer:
men tænk nu på dine fremtidige forretningsforbindelser de lærer dig her at kende fra en anden vinkel!   

Jeg har blot fremsagt mine holdninger og forsvaret mig når folk som dig har angrebet min person i stedet for at besvare den kritik jeg er kommet med. Hvis en fremtidig forretningsforbindelse ikke vil kendes ved mig baseret på at jeg har en stærk holdning til pyramidespil, så er jeg ligeglad. Det var tydeligvis ikke en forbindelse der var 5 flade ører værd.

Jeg håber du har en god dag og at "dit team" får solgt nogle aloe vera produkter, det er jo så godt for huden.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin,

Jeg har ikke tænkt mig at besvare dit indlæg fuldstændig, jeg ville bare høre hvilket MLM firma du arbejdede med som åbenbart har givet dig en meget positiv oplevelse af en branche hvor jeg ville gætte at mine holdninger er mere almindelige end dine. Ikke dermed sagt at masserne har ret, men jeg er nysgerrig over hvilket firma der lægger grundlag for dine stærke holdninger.

Martin Slot:
Åh ja herligt en person der har sat sig ind i MLM via research  Geeked...Er du blevet taget i hånden af en succesfuld MLM'er som har vist dig hvordan MLM fungere, eller hvad er det for en research du hentyder til??

Synes du ikke det er muligt at forstå hvordan firmaer som ACN fungerer uden at blive taget i hånden af en sales rep? Altså medmindre jeg har misforstået foregår MLM ved at man sælger et produkt eller en ydelse, men samtidig rekrutterer man folk til at sælge hvor man så får andele af de salg

Altså, det jeg mener er at den fundamentale opsætning af konceptet ændrer sig ikke fra firma til firma. Det er muligt at praksis og produkter ændrer sig, men det er jo den måde det virker på - right?

Gad vide om det er noget ACN bruger på deres propagandamøder? Det der med at familiemedlemmer måske vil prøve at stoppe jeres drøm om millionerne? Det ville forklare hvorfor hun er så opsat på at modbevise mig. Jeg synes ikke at jeg sætter en stopper for min søsters drømme ved at argumentere mod acn. Altså min mening er bare at det er usandsynligt at hun kommer til at tjene sine 3700 eller hvad det nu koster ind igen og at hun lige så godt kunne spare penge og besvær med det samme. Er det uambitiøst? Måske, men nu kender jeg heldigvis min søster bedre end de fleste og det er min klare holdning at det er en negativ investering hun har gang i.

Martin Slot:
Håber da ikke det lykkedes for dig at stjæle deres drømme. Er det dig der kan og skal vurdere om mor/søster kan få succes?

Wow! Just wow. Har du tilfældigvis afholdt nogle af disse møder før? Det er jo helt vildt delusionalt det der

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer Broholm:

Hej Martin,

Jeg har ikke tænkt mig at besvare dit indlæg fuldstændig, jeg ville bare høre hvilket MLM firma du arbejdede med som åbenbart har givet dig en meget positiv oplevelse af en branche hvor jeg ville gætte at mine holdninger er mere almindelige end dine. Ikke dermed sagt at masserne har ret, men jeg er nysgerrig over hvilket firma der lægger grundlag for dine stærke holdninger.

Martin Slot:
Åh ja herligt en person der har sat sig ind i MLM via research  Geeked...Er du blevet taget i hånden af en succesfuld MLM'er som har vist dig hvordan MLM fungere, eller hvad er det for en research du hentyder til??

Synes du ikke det er muligt at forstå hvordan firmaer som ACN fungerer uden at blive taget i hånden af en sales rep? Altså medmindre jeg har misforstået foregår MLM ved at man sælger et produkt eller en ydelse, men samtidig rekrutterer man folk til at sælge hvor man så får andele af de salg. 

Altså, det jeg mener er at den fundamentale opsætning af konceptet ændrer sig ikke fra firma til firma. Det er muligt at praksis og produkter ændrer sig, men det er jo den måde det virker på - right?

Gad vide om det er noget ACN bruger på deres propagandamøder? Det der med at familiemedlemmer måske vil prøve at stoppe jeres drøm om millionerne? Det ville forklare hvorfor hun er så opsat på at modbevise mig. Jeg synes ikke at jeg sætter en stopper for min søsters drømme ved at argumentere mod acn. Altså min mening er bare at det er usandsynligt at hun kommer til at tjene sine 3700 eller hvad det nu koster ind igen og at hun lige så godt kunne spare penge og besvær med det samme. Er det uambitiøst? Måske, men nu kender jeg heldigvis min søster bedre end de fleste og det er min klare holdning at det er en negativ investering hun har gang i.

Martin Slot:
Håber da ikke det lykkedes for dig at stjæle deres drømme. Er det dig der kan og skal vurdere om mor/søster kan få succes?

Wow! Just wow. Har du tilfældigvis afholdt nogle af disse møder før? Det er jo helt vildt delusionalt det der

Hej Kristoffer

Jeg har været til masser af møder med forskellige MLM'ere, så det kan i bund og grund være ligegyldigt hvilket firma jeg arbejder med. Opfattelsen ville ikke være meget anderledes i andet firma, så branchekendskab. Jeg kan ikke forstå ACNs indskudsbeløb, og har spurgt masser af dem jeg har mødt. Så jeg basere mit svar og min viden udfra præsentationer af forskellige MLM forretninger.

Det jeg prøver at sige, er at MLM er en forretning på samme måde som alle mulige traditionelle forretninger. Det er muligt du repræsentere 90% som har samme holdning som dig, gør det så din viden bedre (jeres viden bedre) og mener du masserne i MLM...come on.... Hvad gør at når det drejer sig om lige præcis MLM, så falder vi udenfor fornuft, dvs. Kiyosaki, diverse bøger, Jobs og Robbins's citater fungere pludselig ikke her. Du nævner overfor John omkring Aloe Vera, men hvor mange af os herinde så tror har produkt kendskab nok til at vurdere forskellen på kvaliteten? Hvad så med is, så Lidl havde voldsomt tilbud på forskelligt is, så må frisko da tage røven på alle deres kunder med carte d'or is...is er vel is...

MLM foregår ikke ved at man sælger og hyre andre til at sælge...Og nej jeg mener ikke man har nok viden om en specifik MLM forretning på baggrund af diverse info man kan læse sig til. Jeg har også fået info om Amway, men har aldrig holdt et forretningsmøde med en rep, så jeg ville aldrig mene at min viden på baggrund af diverse info, ville være nok til at vurdere forretningen.

Det er ikke min søster der vil være ACN'er. Du kender hende bedre end de fleste og mener åbenbart ikke hun er i stand til at træffe en fornuftig beslutning selv. Hun har så vurderet at der er muligheder for hende, jeg går ud fra at hun har været til et møde, tror du de har hjernevasket hende til mødet? Hvad gør at du ikke siger til hende "jeg forstår dig ikke, men vil gerne høre det samme som du. Jeg vil være møgskeptisk, og bagefter vil jeg give dig min mening af samme info"...

Hvorfor foreslår jeg dette??? Jeg kunne jo i bund og grund være ligeglad, hvad enten din søster gjorde det ene eller andet. 

Hvilke møder snakker du om??? Jeg snakker om at jeg håber ikke det lykkedes dig at stoppe dine familiemedlemmer og giver dig et eksempel fra anden branche. Straks får du det til at lyde som noget fra et propaganda møde....Din søster bliver måske ekstra drevet af tanken om at modbevise dig. Det er set før.

Det er ren statistik at familiemedlemmer sjældent står bag en person der pludselig vil prøve at være selvstændig - Paradis Is var et eksempel.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

1) Selvfølgelig har de hjernevasket hende til mødet, det er ligesom lidt det mødet er til for. De holder jo ikke møderne for oplysningens skyld.

2) Hvis de på mødet har lagt stort vægt på at advare mod at familie og venner vil forsøge at stoppe ens vej mod millionerne, så er det jo klart hun er på defensiven, selvom vi mener det bedste for hende.

3) Hvis ikke det er propaganda, hvad er det så? Hun går jo fuldt og fast nu og tror at hun tjener kassen, hvis ikke det er vrangforestillinger så ved jeg ikke hvad det.

Du forsvarer MLM som en form for traditionel forretning, her er jeg dybt uenig. Det skal lige siges at jeg snakker primært om firmaer som ACN, jeg har ikke indsigt i samtlige MLM firmaer i verden, men jeg går ud fra at folk godt forstår hvilke koncepter jeg hentyder til her.

Hvis vi ignorerer de dyre abbonementer som ACN sælgere kan sælge, så har de muligheden for at sælge call me abbonementer...fedt! Det ville da være super, problemet er bare at de kun giver 1% som tak for det. Lad os sige at en gennemsnitlig person vælger et abbonement til 149 om måneden så får du 1,5 kroner per person du signer op per måned.

Jeg er da godt klar over at signer du 1000 op er det en god månedsløn, men jeg tvivler på at de fleste kan signe 5 op. Alle har jo allerede mobilabbonementer og der er ingen unique selling point.

Så er man tilbage i at man bare skal hverve venner, familie og bekendte for at få andel i de 3700 det koster at starte op. Så har vi vores koncept.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

pyramide spil er vist for meget i medierne det guf er for dem, jeg er også træt af alle dem som nærmeste kan rende en på det kan blive en belastning , men de der bliver en belastning for familien og venner har misforstået MLM

jo , dem nye bruger en gang imellem der opretter sig her på forummet og sælger til familien og venner bliver haglet ned 

så vist de begynder på at sælge vare dig dine venner og snakker jer nærmeste ihjel har de misforstået MLM 

Vis de har misforstået MLM så tag en snak med dem , for MLM kan være udmærket vis man gør det korrekt

Hej Mikael

Jeg er helt enig, problemet er bare at ofte så føler man ikke man har misforstået MLM. Nogle gange ville vi da ønske at det var så simpelt, at skrive 20 linier på Amino, som forklare ens firma. Om det så hedder ACN, NuSkin, Amway, LifeWave eller noget helt andet, så tror jeg alle ville sige yes hvis det var så nemt. Amino er et sted der er droppet af klart de fleste erfarne MLM'ere. 

For du har ret i at det sker der kommer nye brugere herind, de er pumpet med begejstring over deres nye forretning, men er slet ikke klædt på til de tæsk de får. Og jeg gad egentlig godt vide hvor mange der giver op, efter et besøg på Amino....For mange tror dette er et sted hvor man kan finde massere af emner til MLM (og ja det overrasker da stadig mig at der er så få, når der er kriser i så mange andre brancher, og de færreste har en plan b). Men et par hurtige smarte indlæg - som ingen af de nye drøfter med deres "backup" team - bliver hurtigt haglet ned og humøret får et dyk...Det er set flere gange.

Jeg syntes dog ikke det er så ofte at der snakkes salg til familie og venner.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christoiffer,

Jeg har selv arbejdet udfra devisen: MLM er noget lort. Jeg rendte ind i det forkerte produkt på det forkerte tidspunkt.

Men det er jo ikke det samme som at alle MLM produkter ikke er gode nok. Det må være op til den enkelte at vurdere om et produkt er sundt og salgbart - uanset om det kommer fra en butik eller fra en direkte sælger.

Du skriver at din søster er blevet hjernevasket, og det er da noget af en påstand - at formode at hun ikke selv er i stand til at tænke en kritisk tanke. Og samtidig formode at MLM virksomheder åbenbart består at superdygtige manipulatorer, som er i stand til at udføre en aktuel hjernevask. Selv CIA har svært ved det.

Om det er propaganda eller ej, afgøres jo af dem der ser på det (læs: dig) og så kan det godt være at hun har fået en ide om at hun kan tjene kassen, og at den ide er fejlagtig. Men så er det da godt at hun har en bror, som kan sætte sig ned og vise hende hvor meget arbejde der skal ligges i at nå den første million. Hvis du viser hende et regneeksempel på hvor mange hun skal have som kunder, og at den ikke holder, så hjælper du hende til at forstå at hendes forretningsplan er behæftet med mangler og fejl.

Som du sikkert ved, så avler modstand modstand, og hvis det første du gør når du hører "MLM" er at skyde med skarpt, så kan du ikke regne med at folk hører efter hvad du siger, men kun at de forsvarer deres synspunkter.

Og som et sidste indskud, så er MLM ikke pyramidespil. Pyramidespil er ulovlige, og du kan finde definitionen på forbrugerombudsmandens hjemmeside. MLM er derimod fuldt lovligt, og der er en meget stor business på over 100 milliarder dollars årligt, med over 70 millioner mennesker verden over som lever af eller er involveret i MLM. Det er ikke forretningsmetoden man vælger der er afgørende, det er om man er ærlig og redelig med den forretning man forsøger at køre.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ejvind,

Godt indlæg og en vigtig afsluttende pointe til alle i business!  

Ejvind:
Det er ikke forretningsmetoden man vælger der er afgørende, det er om man er ærlig og redelig med den forretning man forsøger at køre.

Etik og moral står over metoder og produkter! - så kan du ikke gå ind for metode og/eller produkter så lad være med at markedsføre det for da gør du det alene for penge og det holder ike i det lange løb!  Wink

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 3 ud af 33 (328 indlæg)