Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat i Aps ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kære Amino folk.

Jeg står og skal til at starte mit første Aps som bliver omdannet fra mit gamle enkeltmandsvirksomhed.

Jeg skal mødes med min revisor inden længe. men havde lige en diskussion igang med et familie medlem.

Spørgsmålet går ud på, om man skal betale skat af ens omsætning hvis man lader pengene blive i Apset f.eks.

Jeg omsætter for XXX.XXX.XX  
Jeg giver min ansat løn. ikke til mig selv. da jeg får SU og hellere vil bruge pengene til at udvide mit firma.
Når min ansat får sin løn og jeg betaler de andre regninger. så ligger resten i Aps'et der skal de ligge, så jeg kan købe flere vare hjem osv.
Men betaler jeg overhovdet skat af dem ? jeg skal ikke bruge dem til mig selv personligt, hvis jeg mangler penge, vil jeg give mig selv løn og så betale skat. Men generalt. kan pengene blive i Apset uden at blive beskattet ? :-)

Håber jeg har forklaret det godt nok.

Tak på forhånd :-)

Mvh Elias

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Elias

Selskabets indkomst og skattepligtige overskud skal opgøres hvert år, omsætning fratrukket omkostninger og lønninger m.v.

Overskud beskattes med 25% i selskabsskat, som opkræves af SKAT ud fra den indsendte selskabsselvangivelse.

Tonny

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for dit hurtige svar.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg tjener 100.000.00 om året efter omkostninger og lønninger. så skal jeg betale 25 tusind kr i skat ? :-)

Mvh Elias Fra OneRepair.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elias - OneRepair.dk:

Hej Tonny

Tak for dit hurtige svar.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg tjener 100.000.00 om året efter omkostninger og lønninger. så skal jeg betale 25 tusind kr i skat ? :-)

Mvh Elias Fra OneRepair.dk

Præcis Yes

Tonny

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak tonny! :-)

Godt jeg har fået en revisor til det arbejde, ellers ville  jeg med det samme gå død i det.

Forsat god aminodag :-)

mvh Elias Fra OneRepair.dk

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men hvorfor omdanner du til ApS ? Du kan gøre det samme i enkeltmandsvirksomheden sålænge 25% af overskuddet (såfremt hævningerne er mindre) er mindre end grænsen for su. Går ud fra tanken var at du hæver din løn op til su grænsen ?

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere grunde til det med Apset.
Regner også med at få en anden med ind som partner på et tidspunkt, så vil hellere have det er ordnet nu, så når han kommer ind som partner og køber  50% af anpartnerne.


mvh Eliias

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
Præcis

 

ville nok formulere det således

"Så skal firmaet betale 25% i skat"

personen der ejer Apset betaler ikke skat af firmaets overskud.

 

 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias - OneRepair.dk:

Der er flere grunde til det med Apset.
Regner også med at få en anden med ind som partner på et tidspunkt, så vil hellere have det er ordnet nu, så når han kommer ind som partner og køber  50% af anpartnerne.


mvh Eliias

 

Hej Elias

Umiddelbart er der skattemæssigt ingen grund til at omdanne til et ApS, men hvis du har tænkt dig at optage en partner, er det en god ide, det vil i hvert fald gøre det lettere at optage en partner.

Hvis den langsigtede hensigt er, at optage en partner, kan du overveje, om du ikke skal supplere virksomhedsomdannelsen med en skattefri anpartsombytning, så du ikke kun ejer et ApS men også et holdingselskab, hvor du (efter der er betalt 25% selskabskat i driftsselskabet) uden yderligere skat kan opsamle penge i holdingselskabet ved at udlodde udbytte til holdingselskabet eller ved at holdingselskabet sælger (nogle af) anparterne i driftsselskabet. Det er noget du kan tale mere med din revisor om. Det er meget fornuftigt, at være på forkant med den slags ting, og meget lettere, at få det på plads mens der er god tid og virksomheden er forholdsvis lille. Den eneste hage er, at det ikke er gratis, og det er ærgerligt, at have brugt gode penge til at gøre sig klar til en situation, som måske aldrig opstår.

Udover skat giver omdannelsen jo også den fordel, at du fremover får begrænset hæftelse.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
Rådgivningsfirmaet Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

 

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben

Tusind tusind tak for dit gode svar. Det hjalp meget.
Har tænkt på det med holding, men venter lidt endnu, for som du skriver så det ærgerligt at bruge en masse penge hvis det slet ikke når så langt.
Er der ulemper hvis jeg venter med at stifte holding, til det går meget bedre ? :-)


mvh Elias Fra OneRepair.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)