Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AM bidrag ved minimal B indkomst?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg vil starte op som iværksætter og har en hulens masse forskellige idéer, men tænkte at jeg ville starte en lille webshop til at starte med.

Grundtanken er en prestashop webshop som tager visa og mastercard via paypal og leverer varer via dropshipping.

Formålet er til at starte med, at få noget erfaring i opstart og drift af virksomhed. Hvis det skulle vise sig at blive godt, vil jeg selvfølgelig udvide og udbygge. Men til at starte med er det ikke SÅ vigtigt for mig at der kommer noget større overskud.

Jeg tænkte, at jeg måske til at starte med ville oprette en webshop uden CVR i den periode hvor jeg lige skal i gang og finde ud af hvad der er hvad. Der bliver selvfølgelig indberettet B indkomst og betalt skat, og ja, jeg er vel vidende om at jeg ikke kan trække købsmoms fra salgsmoms her.

Mit spørgsmål går mere på AM bidrag.... Hvilket jeg stort set ikke aner noget om..

Skal jeg forstå det således, med am bidrag på 8%, og skat på 50% (for lethedens skyld)?

varekøb 100kr, omsætning 200kr. dækningsbidrag 100kr. AM-bidrag 8kr, skat (92x0,2) 46kr

Overskud efter omkostninger, AM bidrag og skat, 46kr.

...eller skal man lægge de 8% AM bidrag oven i den 50% skat, og dermed trække 58% fra dækningsbidraget, med et overskud på kr. 42?

Og slutteligt; ved indberetningstid, skal man så indberette beløbene til skat, og betale AM og skat samtidigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46566
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må så ikke forvente at omsætte = sælge - ikke overskud for mere end max 50.000 kr på 12 løbende måneder uden CVR

Du kan ikke importere uden at være importørregistreret og det kræver CVR

Du betaler 8% af dit overskud som person i AM bidrag og den skat du nu engang havner på af resten (altså brutto fraregnet det AM du har betalt) Det svarer vel til dine første tal (dog usikkert om du havner på 50% ud over Am bidrag), men du har vel andre omkostninger end vareforbrug.

VIL du regne meget simpelt som privatperson - så regn med at dit overskud - indtægter minus udgifter - beskattes samlet med ca 44% alt inkl. AM bidrag osv. som personligt selskab- op til topskattegrænsen - ud over dine fradrag som jo ingen her kender

Du skal forskudsregistrere det du venter at tjene ialt for året og får så B skatte opkrævninger (inkl AM bidrag) - hvis helår 10 opkrævninger

Du kan godt vente med at forskudsregistrere og får så ikke opkrævninger - men så bliver skatten jo så meget større til slut i året - eller din skat kommer som ekstra skat efter året med % tillæg.

Du kan jo starte med forsigtigt at angive det du mener det vil blive MINDST - og så rette forskud op hen under året¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Husum
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret (igen) :-)

Du er en stor og god ressource herinde, John.

... ang. alle de regler og lignende der er, ser det efterhånden ud til, at jeg bare må sparke en webshop igang, og learn by doing. Det kan da forhåbentligt ikke blive så dyrt i lærepenge og fejl, hvis jeg laver en næsten gratis side, og dropshipper fra dansk leverandør. Med lidt held, står jeg med en hulens masse erfaring om ½ års tid :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)