Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare køb fra eBay

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

zaggisanja:
jeg er lige kommet til nu - overvejer det samme men i en anden nische. - men jeg mener ikke man behøver være momsregistreret sålænge omsætningen er under 50000 kr årligt.?
jo - men hvis du overskrider de 50 000 på 12 måneder i træk, så skal du af med moms af alt det du har solgt uden moms + en bod på det samme - så vent ikke hvis du kan risikere at kommer over 50 t - læs denne MOMSREGISTRERING 

zaggisanja:
men derfor kan man stadig trække varekøbene fra i skat.
Ja du skal føre fuldt normalt regnskab skal betale skat af dit overskud. Er du ikke registreret som CVR vil du generelt ikke kunne få fradrag for samlet underskud

zaggisanja:
uanset hvad skal man betale importmoms.
Her hænger jeg slet ikke med. Du må tale om uden for EU - og private skal betale moms MEN du må slet ikke importere noget fra udenfor EU med videresalg for øje, uden som du skriver at være CVR og importregistreret. Det kan du ikke være uden at være moms registreret og så betaler du rent praktisk ikke moms af din import - men du bogfører 25% af værdien som erhvervelsesmoms i salgsmoms og helt samme beløb under købsmoms så det er ren statistik

Læs her om IMPORTØRREGISTRERING men jeg frygter du mangler at sætte en i ret meget, inden du starter en import som involverer noget med importmoms og der skal du i alle fald være momsregistreret - her har jeg redegjort for MOMS VED IMPORT og du kan finde mere om regnskaber og andet ved at klikke på de forskelige måneder i bloggen - blandt andet hvad man betaler skat af i en personlig virksomhed og pligter til regnskab, som du også skal følge selv hvis du ikke registrerer dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - det var det med uden for  EU jeg mente. hmm.. ok.. var ikke klar over at man skulle være momsregistreret for at være import og cvr registreret... var jeg faktisk ret sikker på man ikke behøvede... - så skal man jo bare selv betale alm. importmoms?! og told og importgebyr...

Det er mere det med om man må trække varekøbene fra i skat? 

- men ja - der er sindsygt meget jeg skal sætte mig ind i. 

Køber man inden for EU - skal man så ikke betale moms når man køber det? 

mvh. Sanja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

det du spørger om står altsammen i mit link om moms ved import fra tidl. Private betaler den lokale moms ved import fra EU, moms registrerede virksomhed får varen uden moms

Fra uden for EU pålægges private 25% moms og firmaer har ingen moms omkostning - men læs linket, for gir du op allerede der, skal du nok ikke drive importvirksomhed . der er en del administration desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen.. må hellere lige for en god ordens skyld fortælle, at beskeden hos SKAT i dag var, at jeg sagtens kan være import og eksport samt cvr registreret UDEN at være momsregistreret - sålænge min årlige omsætning er under 50.000. Det ville den være... Det skal være et bierhverv, det firma jeg vil have på benene.. Stille og roligt her til at starte med. På den måde slipper jeg også for de momsregnskaber. skulle det vise sig, at der er et marked der er større end jeg forventer, kan jeg altid gå på virk.dk og blive momsregistreret. mvh. Sanja

Men MÅ man sælge ting videre fra EBAY. - Den tøjproducent jeg f.eks sælger et stykke tøj fra - skal de have en andel af salget el hvordan? For så bliver det ikke til at holde styr på. - eftersom jeg havde tænkt at håndplukke ting og sager fra auktioner... - og ikke opkøbe stort lager.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Cvr med import reg uden moms lyder mystisk men er du sikker så er det fint
Ja du nå gerne sælge det du køber fra ebay videre uden noget til sælgeren generelt. Jeg synes stadigt det andet lyder mystisk og du får jo så moms på al din import og CVR og handel med momspligtige varer OG import fra uden for EU lyder sjovt
Har vi en revisor på linjen? Denne tråd er også fra vidende folk klare på moms skal med http://www.amino.dk/forums/t/91572.aspx
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)