Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop, men hvor starter man?

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Du burde om nogen vide, at udvikling af en unikt designet webshop tager rigtig mange timer - og det derfor nok er rimelig der betales i nogle rater. Jeg kan ikke forestille mig i gør det anderledes, når i udvikler unikke løsninger.

Det gør jeg selvfølgeligt vi har efterhånden tjent en god skilling på consulting. Jeg ser ikke noget galt i at man tager penge for et unikt design, det ser jeg ikke noget urimeligt i. Men jeg ved også at værdien af et unikt design er noget af det meste flygtige der findes, nogle designs jeg har set ville jeg ikke give fem øre for, men andre er sagtens kan være mange penge værd. Så en modificeret template kan sagtens være mere værd end et unikt design, og det modsatte kan også være tilfældet.

Men noget jeg har lært, fordi jeg netop efterhånden var været involveret i rigtigt mange shop projekter, det er at de aldrig bliver færdige. At havde en webshop, handler om at konstant optimerer. Hvis man ikke selv, kan rette i sit design, så må man havde andre til det, ellers så må man leve med en shop der ikke omsætter så meget som den kunne.

Thomas:
Og når du nu tager "Amino-stjerner" med ind i dit regnskab for dine tråde, så kan du ikke pludselig undlade dem, fordi de så ikke passer dig. Så er du igen ude i noget, hvor du har en ret speciel lommeregner ;)

Så det du siger er at man ikke må linke til en enkelt tråd, man skal linke til dem alle sammen? ellers så har man en speciel lommeregner, kan du ikke selv se at det er helt ude i hampen.

Thomas:
Nej, jeg er ikke uenig - jeg er uenig i dine udregninger, som jeg også har gjort opmærksom på. Og at påstå en månedsbetaling på 375 kroner er billigere end en færdig unikt designet løsning til 3495,- det kan vist kun udregnes med din specialudviklede lommeregner.

Er det bevidst at du undlader, den del hvor shoppen er gratis i starten, og bliver ved med at være det indtil man når 3.750 kr. i omsætning.

Når jeg påstår at CloudSprout er billigere end dit tilbud, så er det selvfølgeligt fordi man med CloudSprout kan starte for 0 kr. og mens man i dit tilbud skal af med 3.500 kr.

Thomas:
Du har stadig ikke reelt svaret på hvad ekstramoduler/pakker i systemet koster - det tror jeg mange vil have interesse i. Er systemet komplet og kommer man aldrig til at betale mere end 375 om måneden, eller skal man regne med at betale for ekstramoduler?

Vi vil rigtigt gerne tilbyde en masse ekstra funktionalitet til CloudSprout.Faktisk så meget at vi ikke kan bygge det selv. Vi er ikke klar endnu, men senere vil der komme en åben udviklingsmodel til CloudSprout. Så alle programmører på tværs af sprog, kan skrive Apps til CloudSprout.
Vi vil lave en markedsplads, hvor folk i den grad kan købe sig fattige i et kæmpe udbud af funktionalitet:

Prøv f.eks. at forestille dig hvis man kunne købe en App, så man via drag-n drop kunne konfigurerer sin egen Just Eat klon.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Men noget jeg har lært, fordi jeg netop efterhånden var været involveret i rigtigt mange shop projekter, det er at de aldrig bliver færdige. At havde en webshop, handler om at konstant optimerer. Hvis man ikke selv, kan rette i sit design, så må man havde andre til det, ellers så må man leve med en shop der ikke omsætter så meget som den kunne.


Ja, sådan er det jo med al forretning - konstant udvikling ;) I det system vi benytter har kunderne adgang til alt, så der er skam ingen begrænsninger.

Lundsby:
Så det du siger er at man ikke må linke til en enkelt tråd, man skal linke til dem alle sammen? ellers så har man en speciel lommeregner, kan du ikke selv se at det er helt ude i hampen.


Jeg mindede dig blot om, at der er andre der er uenig i dine beregninger.

Lundsby:
Er det bevidst at du undlader, den del hvor shoppen er gratis i starten, og bliver ved med at være det indtil man når 3.750 kr. i omsætning.

Når jeg påstår at CloudSprout er billigere end dit tilbud, så er det selvfølgeligt fordi man med CloudSprout kan starte for 0 kr. og mens man i dit tilbud skal af med 3.500 kr.


Ikke mere bevidst end du underlader at andre er uenige i dine beregning. Jeg vil stadig mene, at en omsætning på 3.750 om måneden er så ligegyldig, så man stort set lige så godt kan lade være. Men det er da fint folk kan komme i gang for nul, stadig er det dog sådan, at man ikke slipper med mindre end 4500 årligt, hvis man har bare det mindste flig af ambitioner.

Lundsby:
Vi vil rigtigt gerne tilbyde en masse ekstra funktionalitet til CloudSprout.Faktisk så meget at vi ikke kan bygge det selv. Vi er ikke klar endnu, men senere vil der komme en åben udviklingsmodel til CloudSprout. Så alle programmører på tværs af sprog, kan skrive Apps til CloudSprout.
Vi vil lave en markedsplads, hvor folk i den grad kan købe sig fattige i et kæmpe udbud af funktionalitet:


Altså, der er tale om ekstramoduler man skal betale for?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Altså, der er tale om ekstramoduler man skal betale for?

Som man KAN købe... Der er også moduler/plugins til Open Source markedet man skal betale for.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Som man KAN købe... Der er også moduler/plugins til Open Source markedet man skal betale for.


Jamen det er jeg skam godt klar over ;) - ligesom specialprogrammering i vores system også koster penge. Jeg går da ikke ud fra alt er gratis. Jeg spurgte udelukkende for at få et overblik over de reelle omkostninger på ekstramoduler, for det er ret svært at finde ud af hvad der er med fra start.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Unikat:
Du er simpelthen nødt til at få dine facts på plads istedet for at slynge om dig med formuleringer og tal, der er til din fordel.


Hvilket facts er det du syntes jeg ikke har styr på? jeg syntes da i høj grad at netop tal og facts er til min fordel.

Unikat:

I og med Thomas og du sammenligner jeres respektive løsninger, er du nødt til at sammenligne dine og hans priser.

Thomas' pris er 3500 kr. som engangs ydelse og fri hostning første år. Herefter 250 kr. om året.

Din ydelse koster 375 kr. pr. måned forudsat at man når en vis omsætning + host, går jeg ud fra.

Ja, vores pris er 0 kr. for en shop der ikke har en omsætning over 3.750 kr. og 375 kr. pr. måned for en shop der omsætter for over. Prisen inkluderer alt hosting, gateway (når du vil tage dankort ikke bare Visa), telefonsupport (kun for betalingsversion) etc.

Unikat:
Du garanterede lige før en omsætning på 45K kr. pr. år. Det er ligeud løgn og en formulering der er helt skæv og løgn.

Jeg er enig med dig, i at det er at stramme den at kalde det en garanti, selvom man sagtens kan se det sådan. Men at det skulle være direkte løgn, syntes jeg nu er lidt groft.

Unikat:
Den rigtige formulering er, at din løsning koster 4500 kr. årligt + host hvis man opnår en vis omsætning. Men det er et skidt salgsargument.

Jeg ville nok sige i stedet sige at:

"Men det bedste ved CloudSprout er at det er gratis, du skal ikke betale en krone i oprettelse, eller hosting før du har omsæt for over 3750 kr. pr. måned over 3 måneder, derefter koster CloudSprout 375 kr. pr. måned"

Og det er et skide godt salgsargument jeg brugte det i tråden: Vinderen af Aminos Priskrig og du kan selv se det virkede. Udover alle tilkendegivelserne i tråden, fik vi også 60 signups på 3 dage.

Unikat:
Det der er essensen er, at man hos Thomas hoster op med det samme men får designet shop efter ønske til gengæld. Hos dig betaler man først hvis/når succesen opnås. Til gengæld slipper man billigere i starten, men skal designe selv. Hvad man foretrækker afhænger af tro på egen ide, samt risikoprofil.


Det sådan set ikke forkert, men du glemmer nogle ting, det væsentlige ved CloudSprout er at man får flere skud i bøssen, og det er vigtigt fordi der er få der rammer rigtigt første gang.
Nu kender jeg ikke din baggrund, men det ville undre mig meget hvis du efter 3 måneder som e-købmand, ikke var blevet ekstremt meget klogere på dine kunder og din shop, du vil havde en masse ting ved dit design og din shop, som du vil lave om. Men det kan du ikke, medmindre du er teknikker og så må vi bare håbe at du har råd til at få andre til det.

Det er essensen af forskellen på de to tilbud, med Wuuzuu får du en fisk, med CloudSprout får du en fiskestang, og du skal først betale for den, når du har fanget noget :-)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Du burde måske bare erkende, at en webshop til 3.495,- med design er billigere

Ja, billigere i dag ;)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Lundsby:
Vi vil rigtigt gerne tilbyde en masse ekstra funktionalitet til CloudSprout.Faktisk så meget at vi ikke kan bygge det selv. Vi er ikke klar endnu, men senere vil der komme en åben udviklingsmodel til CloudSprout. Så alle programmører på tværs af sprog, kan skrive Apps til CloudSprout.
Vi vil lave en markedsplads, hvor folk i den grad kan købe sig fattige i et kæmpe udbud af funktionalitet:


Altså, der er tale om ekstramoduler man skal betale for?

Det tror jeg bestemt, men de eksisterer jo ikke endnu, så det er svært at være super konkret omkring.

Men tag ikke fejl, en velfungerende markedsplads og økosystem af leverandører, er guld værd for et shopsystem. Det er faktisk også grunden til at jeg ikke kan forstå hvorfor man ville vælge det system du sælger Avactis, fremfor f.eks. Magento eller Prestashop.

I begge de andre platforme eksisterer flere tusind moduler, nogle gratis nogle betalt. Det samme gælder for folk som kan implementerer løsningen, udbuddet af folk der kender platformene i Danmark, er rigtigt stort. Mens jeg aldrig har hørt om andre end dig, der bruger Avactis. Så man risikerer nemt, at blive stavnsbundet til at købe timer hos dig, endda uden at man kan pege på at man for en eneste fordel tilgengæld.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

100% Open Source og i PHP, det er jo noget sludder at man er stavnsbundet.

Jeg synes efterhånden der er tærsket nok langhalm i denne tråd - og vil derfor undlade fortsat diskussion. We agree to disagree ;)

God aften.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
100% Open Source og i PHP, det er jo noget sludder at man er stavnsbundet.

Ja, hvis man har lyst til at betale for den nye leverandør, sætter sig ind i en platform med alle fejlene i begyndelsen, opgaver der tager længere tid, så er man fri men så har man jo også penge nok :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer. Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg ikke har læst samtlige indlæg i tråden, så på forhånd undskyld hvis jeg gentager nogen nu.

Jeg er selv midt i den store forvirrende opstartsfase i forbindelse med egen virksomhed lige nu, og jeg har fået rigtig meget brugbar viden på bl.a. Startvaekst.dk, Skat.dk, Virk.dk, og Toldpriser.dk

Så på med noget lækker musik, hav nogle pebernødder klar ved siden af dig, og så gå ellers i gang med at blive klogere på de forskellige områder :-)

Held og lykke med butikken! Og skriv endelig i PB hvis der er noget. Jeg kunne også sagtens bruge en sparringsparter i øjeblikket :).

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)