Alexander Langhede Andersen: eg kan sagtens følge din tankegang, som giver god mening, men i min situation er det nu ikke som sådan målet at øge min indsats i forhold til Google AdWords - tværtimod arbejder jeg på mindre og mindre brug af det, da det ud fra mit synspunkt på alle måder er en langt bedre forretning at arbejde med SEO og forbedre sine organiske placeringer. Du har muligvis ret i, at det her og nu ville kunne spare mig nogle penge at bruge jeres værktøj, men i min situation føler jeg bare ikke, at det er den rette vej at gå, hvis man tager de mere langsigtede briller på.
Jeg synes du anskuer det forkert. Det er ikke enten eller om man bruger Adwords eller SEO. De 2 ting komplimenterer hinanden og vil man have maksimal gevinst bliver man nødt til at bruge begge ting. Du skal tænke på dine reklamer som investering og ikke som omkostninger. Der er ikke noget galt i at bruge 500.000 om dagen på adwords HVIS det giver overskud. Synes du skal arbejde lige meget på begge ting, det er ikke enten eller hvis du virkelig vil tjene penge.
Alexander Langhede Andersen: Det er muligt, at jeg potentielt kan spare nogle hundrede kroner om måneden ved jeres service, men omvendt risikerer jeg jo også at betale nogle hundrede kroner mere om måneden for mit brug af AdWords, hvis jeres service ikke mindsker mit budget med mindst 1.500 kr.
Vores bud robot har det ikke som et mål at sænke dit budget, målet med den er at skabe maksimalt overskud. Men den kan også få mest muligt ud af et specifikt budget.
Alexander Langhede Andersen: Som udgangspunkt er det dog altså ikke lige AdWords, hvor jeg ønsker at ligge fremtidens ressourcer, men derfor kan jeres værktøj som sagt før jo stadigvæk sagtens være rigtig godt for mange andre forretninger :-)
Tænk lige over dette en ekstra gang, og snak med nogle af dem som sælger for mange penge her på amino. Adwords er vigtigt og et godt supplement til SEO, jeg køber sågar Adwords på de keywords hvor jeg også ligger nr. 1 organisk da det simpelthen giver mere overskud (og ja jeg har testet det). Hvis du kun satser på SEO og Google en dag laver en algoritme ændring der gør du mister alle dine placeringer så står du uden nye kunder. Sørg for at spred din indsats :-)
Nu løb tråden lige lidt af sporet, men synes lige jeg ville give lidt råd med selvom det ikke handler så meget om selve robotten.
Tak for svaret!
Jeg er som sådan slet ikke uenig i, at det er en fornuftig idé at lægge kræfter i både SEO og AdWords, så længe begge dele giver overskud, hvilket jeg da også selv gør. Sagen er bare den, at selvom AdWords giver mig overskud, så er mit overskud fra trafikken genereret via SEO betydeligt højere, og derfor vil jeg naturligvis til enhver tid foretrække at hente mest trafik herigennem. Så hvis jeg kan flytte størstedelen af trafikken hentet gennem AdWords over til de organiske søgeresultater, vil dette være klart mest optimalt.
Men ja - jeg tror, at vi har været rundt om sagen nu, og det var slet ikke min mening at pege diskussion i den her retning. Jeg er sikker på, at jeres værktøj er rigtig godt, og måske vil det blive aktuelt for mig igen en anden gang :-)
|