Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har virkelig dummet mig...

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener bestemt at det kun er den ene part der skal vide at en samtale bliver optaget - sådan er det i hvert fald med telefonsamtaler og samtaler over Skype osv.
Det er dog ulovligt at optage fx to andre mennesker der snakker, uden at mindst en af de to personer ved at samtalen bliver optaget.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal de 14 timer og så afsked hende. Samarbejde med mistillid gør ingen gavn.

Hvis ikke du vil fyre hende, så må du jo kræve at hun arbejder de 37 timer som hun mener hun skal arbejde Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Olina:
Hvis du overvejer at optage sådan samtaler i fremtiden så vær opmærksom på at fortælle personen at du optager ellers er det ulovligt

Der er mange programmer i tv, hvor samtaler optages uden begge parters viden. Så jeg gætter på at det ikke er ulovligt. Ellers ville de kære producenter stå med nogle alvorlige problemer.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Lad hver at tro at jounalister altid følger loven.

Jeg kan berolig dig med at det er ulovligt at optage personer uden de ved det.

Ellers ville det jo ikke være til at holde ud at være her hvis vi bare kunne optage hinanden som det passer os.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Ph.:
Der er mange programmer i tv, hvor samtaler optages uden begge parters viden. Så jeg gætter på at det ikke er ulovligt. Ellers ville de kære producenter stå med nogle alvorlige problemer.

Det kan du ikke bruge som bevis for noget - Dels kan der være klippet i det, og personen ha fået at vide der optages, men mest sandsynligt er, at det er en erhvervsrisiko disse TV stationer påtager sig, velvidende, at disse personer ikke ønsker at skulle mere i offentligheden eller i retten.

Det er samme sag med skjult TV under optagelser. Man må jo absolut ikke optage privatpersoner på deres private område og udsende det, uden deres viden, men det omgår TV naturligt nok. Det tages som en erhvervsrisiko, og de risikerer skam at få sager på det. 

Tager du andre ting som "efterlyst" eller "forsvundet", hvor TV ringer på og spørger efter folk der er far eller mor til en medvirkende, så er alle de der medvirker forhåndsorienterede, selv om det naturligvis ikke fremgår.

Jeg er ikke jurist, siger bare, at hvad TV gør i sådanne situationer, kan ikke tages til bevis for hvad der er lovligt eller ikke.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Det er lidt underligt at læse om denne fyringssnak. Det er altså et indtægtsgrundlag det handler om, - ikke en leg med mennesker!

At lave en uddannelsaftale på 37 timer og så som arbejdsgiver ikke efterleve den, svarer til at man "bøjer aftalen" så den passer bedst. Det samme sker nu for medarbejderen som så bare "bøjer" sin vej. Arbejdsgiveren har jo ved sin adfærd signaleret at "bøjning" er acceptabelt.

Faktuelt er det sådan at medarbejderen har krav/ret, og at arbejdsgiveren ikke har en god sag når det kommer til selve uddannelsaftalen da denne ikke er overholdt. Uanset at medarbejderen har haft gavn det,  - så er det ikke noget der ændrer på det faktum at uddannelsaftalen på 37 timer ikke er fulgt i praksis. Og at arbejdsgiveren har været vidende om det!

Løsningen er at klare tingene op, således at arbejdsgiveren lever op til sin del af en "rigtig aftale" og derved aflønner som fastsat i overenskomstforhold, og at arbejdstager deltager i arbejdet som fastsat i uddannelsaftalen, - således at både arbejdsgiver og arbejdstager har ordnede forhold fremover.

Det er helt bevidst ar jeg undlader ordet snyd, - men i bagklogskabens ulidelige klare lys er det jo lidt morsomt at man bebrejder andre for at gøre det som man selv gør.

Så nu gælder det om at lægge episoden bag sig, - en erfaring rigere - og så iøvrigt se fremad i en positiv ånd uden at dramatisere tingene. Tag mødet med HK som om at det er den naturligste ting i verden at tingene skal være iorden, og bring så forholdene iorden. Et "hukommelsessvigt" kan jo virke begge veje :-)

Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dukkemageren:

Det er altså et indtægtsgrundlag det handler om, - ikke en leg med mennesker!

 Tag mødet med HK som om at det er den naturligste ting i verden at tingene skal være iorden,

Qouter bare kort - men jeg er så evigt enig hele vejen Michael

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger ansættelses / lærerplads kontrakten ordret vedrørende antal timer / løn ?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man må GERNE optage samtaler, man selv deltager i - også uden at informere modparten om det. Nu erkender jeg gerne at det er over 10 år siden jeg tog min eksamen i informationsret.....MEN jeg husker da lidt....og fandt lige det her:

"Det er ubetinget tilladt at optage telefonsamtaler, man fører med andre, også uden at orientere dem herom. Tilsvarende må man straffrit optage de møder, man selv deltager i -også ved hjælp af en skjult mikrofon. 

Straffeloven strafbelægger kun optagelser af telefonsamtaler, møder med videre, hvis den, der foretager optagelsen, enten ikke selv deltager i samtalen eller mødet, eller ikke har fået lov til at foretage optagelsen af en af samtaledeltagerne."

Så vidt jeg husker er der, når det kommer til skjult kamera - regler om at de medvirkende ENTEN skal give samtykke til at det offentliggøres (som det sker i eks. skjult kamera) eller det skal være i offentlighedens interesse (som eks. diverse forbrugerprogrammer gør det).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvad sker der lige for alle de der "FYR HENDE" kommentarer? Det er da den mest usle måde, at håndterer en problemstilling på, og ville I alle sammen selv have, at en evt arbejdsgiver eller forretningspartner gjorde det samme ved jer, hvis der opstod en lille tvist?

Læs nu lige indlægget igen. Der er en mundtlig aftale, som er over 1 år gammel!!! Hvem i alverden husker alt til punkt og prikke, når noget er aftalt for et år siden? Hvis man kan huske det, så har man godt nok klæberhjerne... 

Medarbejdere gør altid krav på deres ret, ligesom arbejdsgivere gør det, og hvis pigebarnet har glemt, hvad der blev aftalt, så har hun vel intet forkert gjort. Dernæst så lyder hele aftalen, som en uklar og dårlig aftale for alle parter. Det er en loose-loose aftale, og det må TS nu betale prisen for...

Betal pigen hendes overarbejde, og få så ændret kontrakten, så hun fremover arbejder 37 timer om ugen. Så er tingene efter bogen, og ingen kan pege fingre af modparten...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)