Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har virkelig dummet mig...

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se hvordan en sådan illoyalitet ikke skulle medføre en fyring?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Så vidt jeg husker er der, når det kommer til skjult kamera - regler om at de medvirkende ENTEN skal give samtykke til at det offentliggøres (som det sker i eks. skjult kamera) eller det skal være i offentlighedens interesse (som eks. diverse forbrugerprogrammer gør det).
Fint - det er jo givet der TV dækker sig ind så.

Hvorfor mon, forresten, at Iphone og flere andre, har lukket for muligheden for at optage samtaler - der må være nogen steder hvor det er forbudt, ellers ville den kunne det, eller der ville være apps der kunne det - tror I ikke det har med noget lov at gøre?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må vist gerne optage samtaler du selv er med i, men du må ikke videregive det til andre.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

37 timer og løn ifølge aftale med HK.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Plindstrup:

Den holder jo ikke, at du aftaler at hun arbejder færre ugentlige timer, mod at hun så overarbejder gratis på andre tidspunkter.

Det skriger til himlen at i så kan snyde hinanden eller udnytte hinanden. Præcis som det sker nu.

I min verden, så ligger du som du har redt. Du har indgået en lokumsaftale og betaler nu prisen for det.

Betal pigen overarbejde og kom videre på bedst mulige måde.

Hvis kontrakten siger 37 timer, så forlang at det nu er det hun også skal leve op til. Forklar hende, at da i er uenige i de mundtligt indgåede aftaler, så er i nødt til at forholde jer 100% til kontrakten. Dette er jo faktisk det hun selv beder om, i og med hun går til HK.

Du må IKKE fyre hende. Du risikerer bare at HK for alvor kommer efter dig.

Som arbejdsgiver må man nogle gange bide i det sure æble og derefter få det bedste ud af situationen.

 

Jamen selvfølgelig er jeg klar over at jeg ligger som jeg selv har redt, der af overskriften...
Ja, selvfølgelig vil jeg fremover lave en 16 ugers arbejdsplan med 37 timers arbejdsuge alt efter HKs regler. det taber hun så på og det er jo bare ærgeligt... jeg ville jo bare være flink og give hende en ugentlig fridag...

ja jeg er godt klar over at HK kommer efter mig min trusler om bål og brand, hvis jeg fyrer hende... jeg har overvejet muligheden, men kan på ingen måde se at jeg lovligt kan komme af med hende.

Dette er ikke et surt æble... det er sgu en hel kasse sure citroner der skal ædes... Jeg har virkelig svært ved at se at jeg fremover skal kunne lægge dette bag mig, men det kan jeg jo blive nødt til. Hun har selvfølgelig meldt sig syg nu...

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre > Fordi det ikke er en saglig fyring.

Du kan ikke fyre en medarbejder for at gå til sin fagforening. Du kan ikke fyre en medarbejder der holder på sin ret.

Illoyal? Hvem bestemmer det? En twist om en mundtlig og måske ulovlig aftale, kan næppe begrunde sådan en påstand.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må desværre give dig ret og sige, at du godt nok har dummet dig i den her sag!

Jeg vil også sige, at du er der, hvor jeg kraftigt vil anbefale dig, at kontakte din advokat samt eller hvis du er med i en arbejdsgiverorganisation, så skal du kontakte dem nu. Derudover skal du bare holde din mund. Jeg vil faktisk også anbefale dig at holde dig væk fra denne tråd!

Du har accepteret, at hun får den løn hun får for det stykke arbejde hun nu laver. Det vil altså sige, at hvis hun får løn for 32 timer om ugen. Er det sådan, at du har et timeregnskab, hvor du har noteret, at hun er i 5 timers undertid om ugen, så kan du godt have en god sag, men hvis du íkke har det, så har du en endda særdeles dårlig sag.

Hvis du er tilfreds med hendes arbejde, så ville jeg acceptere tingenes tilstand og så give hende 3 dages fri. Sagen er bare rigtig træls, særligt da du nu er i HK's søgelys. Du må virkelig ikke fyre hende, da det ender i arbejdsretten og så er 3 dages fri givet rigtig godt ud. Jeg kan godt forstå, at du føler dig snydt, men man må nogle gange være den store som arbejdsgiver!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PS jeg forstår slet ik alle dem, som kan tage parti i denne sag, blot ved at høre versionen fra den ene part...

Hvor er det godt, at Aminos brugere ik er dommere i retssystemet, for så kunne alla sager overstås på en formiddag, og vinderen ville være den part, som først fremførte sin version af sagen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

John - rundt omkring på avisredaktionerne har man faktisk telefoner, hvor man blot trykker på en knap - og så båndes samtalerne automatisk - De steder jeg har arbejdet er samtalerne blevet gemt i en bestemt periode og brugt, hvis kilderne pludselig valgte at klage over en bestemt historie.

Rent praktisk var det nu kun i "problematiske" sager, der blev trykket på knappen - men vi oplyste aldrig interviewpersonen om, at samtalerne blev optaget.

Når jeg har lavet personlige interviews i samme kategori har jeg altid placeret diktafonen synligt - men det er ikke noget vi som sådan har talt om.

Anyway - tilbage til sagen - Hvis det var mig ville jeg tage mødet med HK - give pigen hendes tre fridage - lave en ny vagtplan - og bliver hun ved med at melde sig syg - så må der jo en lægeerklæring til.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)