Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lidt mærkelig hoteloplevelse i København

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med Julen var vi nogle dage på staycation i København og valgte derfor hvad der lignede et fedt 4.5 stjernet hotel i indre by. Hotellet var blevet kåret til det mest trendy osv. på Tripadvisor, så vi havde selvfølgelig en god forventning til hotellet.

Det var da også et fedt hotel med fine værelser og god indretning, men da jeg ville have en kop kaffe kl. 14 opdagede jeg først der ikke var elkedel og kaffe på værelset. Det virkede lidt underligt tænkte jeg, da jeg aldrig tidligere har boet på hotel uden dette (blandt 25+ hoteller i udlandet). Nå, men ingen problemer jeg går ned i receptionen og spørger om jeg kan få en kop kaffe. Jo, det kan jeg godt inde i restauranten men den åbner først kl 17. Hmmm...spørger jeg: Betyder det at man ikke kan få en kop kaffe mellem 10.30 (lukker efter morgenmad) og før kl. 17? Jo, det var rigtig nok, men jeg kunne jo bare gå ud på kaffe eller i 7-11 og købe en kop.

En bizar oplevelse at stå på et hotel til 1000+ kr pr. nat, som markedsfører sig som næsten 5 stjernet og med en masse brugte penge på indretning og så er der kun en person på arbejde det meste af dagen og umuligt at få en kop kaffe.

Det undrer mig ikke at København bløder turister, når 4 stjernede hoteller mere føles som vandrehjem. Og på en eller anden måde er det også ret symptomatisk for Danmarks problemer. Man har tilsyneladende simpelthen ikke råd til at have en studerende ansat til 110 kr i timen til at stå i baren?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Jeg er ikke helt sikker på du må hænge virksomheder såsom hoteller ud på Amino..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke nævnt nogle navne Emil ;-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mig der har læst 100% forkert. Sorry

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik
Man kan hurtigt komme ud for sådanne ting i disse sparre tider.
Hotellerne bløder og mange har skåret ned på personale og kører på minimum.
Uanset hvor mange stjerner kan man komme ud for manglende småting alt efter hvilken dag osv.
Men korte ord. Man kan være uheldig og heldig (alt efter hvilken strategi hotel ledelsen / ejerne har).

Jeg har selv haft en kanon oplevelse for nyligt med ALT på værelset og jeg mener ALT på Bella Sky i KBH.
Kan varmt anbefale deres suite (det har aldrig skuffet) og du kan få leveret til dit værelse døgnet rundt.
Du bestiller bare på skærmen med fjernbetjeningen og de bringer op.

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Bella Sky skal jeg også prøve en gang. Selv kan jeg også anbefale Adina Apartment Hotels ved Østerport, helt fremragende studios og 2 værelses.

Jeg tænker dog at man kan spare sig selv ihjel. Det virker bare helt forkert når sådanne 'basics' ikke er på plads. Det virker faktisk småligt, ligesom når man skal betale for Wifi.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været en del rundt på hoteller i KBH og må sige at der hvor jeg har oplevet og fået det bedste indtryk er Bella Sky.
Det er selvfølgelig også dyrere, men man har bare adgang til ALT.
Jeg var b.la. i varmvandsbassin, sauna, tyrkisk dampbad, (som noget særligt havde de isvand, isflager som kom ned fra loftet og ned i et bassin som man kunne dyppe sig i inden sauna osv..), fik massage, kunne bestille mad, drikkelse, eller andet på skærmen på værelset til levering på værelset.
Der var restaurant hvis jeg ville spise, bar hvis jeg ville drikke drinks, fitness.

Selv på de dyreste hoteller i indre KBH har jeg lade mig fortælle at det halter i forhold til Bella Sky.
En anden ting som gør det mere lækkert er jo også at Bella Sky er nyt. Alt er nyt.
Dermed også indrettet mere eksklusivt og moderne indrettet.
Men igen det kommer også an på hvad man er til.
Hvis man ikke er til det stilfulde og cleene look så er der jo hoteller som også tilbyder kro agtige forhold.
Ved der ligger et hotel i indre by som hedder Neptun.
De slår sig på atmosfere og at det er gammelt og hyggeligt. 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Det er selvfølgelig også dyrere, men man har bare adgang til ALT.

Jeg er enig med dig i, at Bella Sky er en fin oplevelse. Jeg boede der nogle dage i december, og det var IKKE dyrere. 
Rent faktisk så var det billigere end at tjekke ind på vandrerhjemmet, der ligger lige i nærheden.

I forhold til Erik Hamres startindlæg:

Jeg synes at netop i krisetider er det meget underligt, at man vil sende gæster hjem med en oplevelse af, at de fik lidt mindre end de har betalt for.
De gæster kommer sikkert ikke tilbage. ( De tager ud til BellaSky som gæsterne taler pænt om...)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, de nyere hoteller virker til at være mere oppe på noderne i forhold til at kunne konkurrere. Adina som jeg anbefalede har også en god pool, fitness center og restaurant og kan fåes til under 1000 kr for en 1 bedroom (2 værelses). Derimod virker flere af de mindre, ældre hoteller i København til at være gået i stå. Måske er det huslejen der bare er meget høj i indre by og så skal der spares andre steder. Men jeg undrer mig stadig, for hvis der ingen service er, så kan man jo indlogere sig på Wakeup Copenhagen eller Cabinn til halv pris i stedet for.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars
Så er jeg ikke den eneste her som har fået en god opfattelse af Bella Sky ;-)

Jeg tror desværre at det er ledelsen der afgør hvordan et hotel og personalet kan agere og hvordan et hotel kører.
For mig at se handler det om hvad ledelsen vil og strategi. (Valg af forkert strategi)!

Jeg ved f.eks. at flere af hotellerne i KBH er ejet af samme ejere og de har valgt bare at hvile på lauerbladene og ridde krisen af ved at skære ind til benet og faktisk mere! Betaler ikke regningerne før de får inkasso som bevidst politik og løber tør for kaffe / sodavand fordi de køber ind i små mængder uge til uge.
Nogen af stederne ved jeg at små ting som starinlys sparres væk. 
Små ting som kaffe, afryddere, ekstra kundeservice / betjening er på et minimum og næsten ikke eksisterende.
 
Jeg er helt enig. Har man ikke kunden i centrum og virkelig knokler for den gode EKSTRA kundeservice i forvejen er man endnu dårligere stillet når en krise træder ind. Så ved man slet ikke hvordan man skal gøre og det koster ekstra osv. osv. 
Mange ser det som en ekstra omkostning, men det er primært de hoteller som aldrig har haft denne strategi.
De har kun set i KR. og øre / overskud og ikke kundetilfredshed.

En krise kan have sine fordele. Det river altid godt op i alle brancher og får spredt bukkene fra fårene.
Hvem har den rette holdning og indstilling / strategi. 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)