Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3000kr for at oprette Google places...Whaaat!!

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig prøve igen. 

"Give Camping" er oplagt, fordi nogle af de højere tællende ranking factors bl.a. er keyword i url samt i firmanavn. Det samme er gældende for Lokation. Derudover er afstand fra loskationens centrum den højst scorede ranking factor. Man er derfor godt stillet ift. andre. Men man kan sagtens gøre andet end bare kigge på de helt basale og oplagte ting. 

Hvis man har et nogenlunde kendskab til Google og SEO, så er der nogle faktorer herfra man også kan bruge i sin lokale markedsføring. Igen i toppen blandt 90 ranking factors, er keyword i i title. 

Men det her er f.eks. allerbedst i dit mest lokale område. På Give Camping kan jeg se, at de er "nær Legoland Billund". "Camping Billund" er faktisk forholdsvis fremsøgt, men alligevel ligger Give Camping på side to, med placering D. Med det korrekte Google Places arbejde og Local SEO arbejde, kan man godt ligge på side 1., selvom man ikke er tættest på Billund, kan det godt lade sig gøre. Også uden snyd som falske adresser o.l

Din Places side er også blevet din Google+ Local profil, på Google+. Her er alle Google produkter efterhånden lagt ind. Så det gælder om at være en del af det. Lokale søgninger bliver også vist herinde. Det er derfor også nærmest essentielt, at du har en aktiv Google+ profil, som er koblet til din hjemmeside. Selv youtube er blevet en del af din personlige Google+ profil. En profil du forøvrigt også kan linke til din hjemmeside. 

Det hele er egentlig rimelig overfladisk, men der er jo ikke grund til at give alle de små hemmelige tricks væk:) Til gengæld skriver I bare privat og så vil jeg gerne snakke med jer om tingene. Jeg er nu ikke så hemmelig og anonym igen:)

God dag til alle!

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare en lidt kedelig indgangsvinkel at have til Google Places på forhånd, som nogle har herinde og faktisk i Danmark generelt. Det er stærkt undervurderet, sammen med Google+. Der er faktisk rigtig meget at lave på en standard Google+ profil, som ikke bare er udfyldelse af firmanavn, adresse osv.. Der ligger små tricks gemt i lokal markedsføring, selvfølgelig gør der det:) Og det er faktisk ikke engang hardcore SEO og besværlige koder. 

Fra Truust
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Truust Camping & Kanoudlejning Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan fornemme at du blev en smule stødt over mit indlæg eller tog du blot mit firma som et helt tilfældig eksempel? Jeg vil gerne understrege at jeg under ingen omstændigheder undervurdere Google og det har jeg aldrig sagt eller nævnt nogen steder - tværtimod jeg har stor respekt for google. Jeg har også stor respekt for alle dem som er fantastisk god til SEO og HTML. koder, de gør et fantastisk arbejde og kan få små virksomheder frem i lyset og de bruger selvfølgelig mere end 5 min. på google places, facebook olign. Men jeg synes det er groft, når sælgere ringer og lyver om deres indentitet og ikke siger sandheden når man spørger dem direkte, jeg ser det som at de snyder sig til kunder på bekostning af de virksomheder som bare ikke lige har opdaget denne gratis version på google. For de 3000 kr. får man jo ikke full time service, det er et engangsbeløb for at få sig oprettet, og hvis man vil have at de skal varetage servicen for en og vedligeholde google places, ja så koster det jo ekstra. Jeg oprettede mig på google places for 3 år siden nu, og det tog måske 5 -10 min. at taste min adresse mv. ind, og har ikke rørt den siden. Vi har rigtig længe ligget nr. 1 på side 1, så at vi kun er på side 2 er helt fortjent med den arbejdsindsats jeg har gjort med google places. Jeg kan godt forstå at nogle som dig " Sommersang" har gjort det til din levevej, og jeg vil heller ikke afvise, at jeg vil hyre et firma til at varetage google places, yelp, google + og min facebook side for mig, for jeg ved at der er rigtig meget der kan gøres, hvis man bruger den fornødne tid på det. Men den dag jeg vælger et firma til at varetage disse opgaver for mig, skal det være et firma som jeg kan stole på og det vil ikke være et af dem som siger at de har en speciel licens fra google til at oprette places for folk som de i realiteten kan gøre gratis, men derimod en som er åben omkring produket.

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig kan man ikke det, jeg er enig. Jeg ville også bare sætte lidt kog i tingene omkring Google Places. Nu brugte jeg kun dig som det oplagte eksempel, det var ikke ment negativt overhovedet. Jeg ved skam godt at man må prioritere:)

Men der skal forhåbentlig også mere end en påstand om en google certificering til at overbevise - som flere siger, findes der bunkevis af snydere. Alle og enhver kan smide røret på og google.. Ja google places.

Forøvrigt er anciennitet en vigtig ranking factor, så en gammel places ligger højt. Men ja, at du er gået på side 2 fortæller vel at andre i hvert fald har oprettet sig.

Nu hvor jeg så har fået jeres opmærksomhed - kan I så mærke at interessen er stigende omkring Google Places/Google+ Local? Eller er det glemt bag facebook og Twitter?
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sommersang:
Nu hvor jeg så har fået jeres opmærksomhed - kan I så mærke at interessen er stigende omkring Google Places/Google+ Local? Eller er det glemt bag facebook og Twitter?

Selvom du i nogle af dine indlæg ramte lidt forbi ift min oprindelige pointe med uærlige sælgere er jeg glad for at du alligevel fik smidt en bold op i luften.  Du har nemlig ret i at Google places er undervurderet af mange. Men no wonder. Google har gjort det til en ret avanceret opgave at gøre mere end blot at oprette sig.  Fx er jeg igang med at sammenflette mine lokale firmasider for God-Krop med google places, men det er ikke sådan lige at få gjort ordentligt, samt googles koder til at bekræfte ejerskab er ualmindleigt længe under vejs.  Fx venter jeg på massage møn kommer ordentligt i luften.  Jeg kan foriøvrigt også se ind på min startside i google+ at det nærmest kun er folk inden for it og seo der rigtigt bruger det her i dk.

Sommersang:
Forøvrigt er anciennitet en vigtig ranking factor, så en gammel places ligger højt. Men ja, at du er gået på side 2 fortæller vel at andre i hvert fald har oprettet sig.

Her er jeg baseret på min egen erfaring ikke helt sikker på det bare er sådan.  det virker bla.a. som om der er et tæt samspil med en sides øvrige placeringer.  Ud over det har jeg i 2-3 år ligget øverst i feltet med places søgninger på massage københavn, men det gør jeg ikke længere. Jeg ranker dog heller ikke særligt godt på søgeordet massage længere.

Amino har været en stor hjælp for mig og mange andre tit. Blandt andet fordi der er folk der ved noget om tingene der tager sig tid til at skrive noget direkte brugbart. Mange af dem der har taget sig denne tid, nyder nu godt af den opmærksomhed de har fået. 

Jeg synes da det kunne være interessant hvis du vil sige noget mere konkret der kan hjælpe andre, end blot nævne at der er mere i google places end som så.  Du kunne måske også lægge et link til den blog eller hjemmeside du måske har, hvor du beskriver emnet mere:)

Jeg ved i hvertfald at alle disse sælgere der har ringet til mig, er en af grundende til at jeg er blevet ultraskeptisk når jeg bliver kontaktet af diverse firmaer, der gerne vil hjælpe.  Dem jeg har valgt at bruge er typisk folk som jeg har fået kendsskab til via deres deling af viden og ekspertise.

Håber alle har en dejlig dag.

Vh Rasmus

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus - selvfølgelig er anciennitet ikke alt. Som sagt er der omkring 90 forskellige ranking faktorer(og sikkert også flere). Anciennitet er blandt dem der scorer højest. Men ift. f.eks. afstand fra centrum, postnr.(I Aalborg er 9000 f.eks. stærkere end 9200 Aalborg SV, hvis man søger tandlæge Aalborg) grundet placering ift. centrum af byen osv.

Jeg vil meget gerne følge op på denne diskussion og komme med noget mere håndgribeligt. Jeg er dog ikke selvstændig, men arbejder faktisk for et mellemstort online marketing bureau - et af dem der IKKE ses ned på i branchen. Det er derfor sparsomt med tid lige nu. Jeg lover dog at følge op, når tid er.

Jeg beklager, at jeg har rykket emnet lidt væk fra det oprindelige. Jeg er ikke ude på, at hi-jacke tråden. Det var bare tråd nr. 1000 vedr. Places hvor folk generelt udtaler sig på baggrund af utidssvarende viden eller ingen viden overhovedet. Man kan sagtens tage 3000 for denne ydelse, uden det tager fem min. at oprette efterfølgende. Jeg bruger 1 - 1½ time på selve oprettelsen. Derfra ligger der et kæmpe arbejde stadigvæk. Alene månedlige opdateringer, har betydning for din Places rangering.

Men det er simpelthen så meget at tage fat i. Det fungerer egentlig ligesom adWords og SEO. Det mere detajleret og besværlige localSEO arbejde, er svært at håndtere alene. Men nogle vigtige pointer, vil jeg gerne komme med. 

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at tråden kan opretholdes ift. det jeg har sporet den ind på kommer her nogle råd, som alle kan tage fat i fra start.

Jeg tager det fra toppen af, som lavede jeg selv en Google Places/Google+ local.

Helt overordnet, så har jeg nævnt nogle ret vigtige ting, som man i hvert fald som nystartet, kan tage højde for.

Derudover er det jo lokalt forankret. Derfor er det vigtigt, at du ikke er for langt fra centrum ift. er du gerne vil komme frem. I en by som kbh. behøver det ikke være i centrum af Kbh. - det kan også være bydele som Valby og Lyngby. Det samme gør sig gældende i alle andre større byer, med dertilhørende bydele. 

Har du f.eks. placering og kategori med i dit firmanavn, vinder du placeringer lokalt. F.eks. kan det være Aalborg Rengøring. Det tæller samtidig, at du har domænet www.aalborg-rengøring.dk eller noget i den stil. Igen får Googles bot blot bekræftet, at det her er altså rengøring i Aalborg.

Din 'title' skal være som var det SEO du lavede. Også bare for at bekræfte det hele én gang til. Altså firmanavn og kategori i title!:)

David Mihm, en af de mest anerkendte indenfor Places i USA laver årligt et overblik over vigtige Ranking Factors: http://www.davidmihm.com/local-search-ranking-factors.shtml - Denne er godkendt af f.eks. Mike Blumenthal og Linda Buquet, som er mindst ligeså anerkendte. Se bl.a.

http://blumenthals.com/blog/

Disse ranking factors kan sagtens være anderledes i Danmark, eftersom Google Places på ingen måde er ligeså udviklet her i landet. Eller, ligeså benyttet. Det er skræmmende så mange firmaprofiler der håndteres af Google og som ejer af firma ikke har kontrol over. Har set utallige fortegnelser, med dårlige anmeldelser.  

Jeg sikrer mig derudover følgende ting: 

1. Udfyld ALLE dine oplysninger og gør det korrekt. Dine oplysninger må ikke være forskellige fra din hjemmeside, dgs, krak osv.. Et forkert tal i tlf. nr. eller et manglende bogstav i adresse kan have konsekvenser!

2. Gennemgå dine fortegnelser ALLE steder. Googles bot krydsreferer dine oplysninger og her skal du bekræfte de oplysninger for Google. Det er derfor vigtigt, at adresse, firmanavn osv. er fuldstændig ens hele vejen rundt, samt den kategori dit firma har valgt også er det. Er det f.eks. vinduespudser, jamen så skal du vælge vinduespudser som kategori hele vejen rundt. På den måde er Googles bots ikke i tvivl om, at det er fima er lokal forankret i f.eks. Aalborg og den er heller ikke i tvivl om hvad firmaet foretager sig.

3. Fortæl placering på dine uploadet filer som video og billeder. Igen bekræfter du din lokation. Du kan derudover også tagge billedet med din kategori for igen at bekræfte. 

4. Husk at opdatere eller være aktiv på din Google+ local/Places for business. Det er vigtigt, at du viser at du bruger deres forskellige ydelser. 

Derudover er Places lagt over, så det fungerer på Google+, som Google+ Local. Den skal derfor behandles som både virksomhedsprofil, men også socialt medie og en hjemmeside. Det forlænger sådan set firmaets arm og giver mulighed for lokal SEO på netop Google+. 

Du skal altså behandle din Google places som:

Lokal virksomhedsprofil

Socialt Medie

SEO


Jeg har bl.a. lavet denne: https://plus.google.com/u/0/102514346026427955608/about - Og det viser hvor professionelt et look det kan have. Alt hvad der foregår på denne side bliver indekseret af Google og kan altså findes!! Det kan forhåbentlig give et indtryk af forskellighederne og mulighederne. Designet er lavet som et socialt medie. Det er interessant og anderledes. 

Local SEO laver jeg slutteligt, i samarbejde med bl.a. virksomhed og vores SEO afdeling. Vi kan også diskutere en kort social media strategi, da man jo også benytter det. Jeg henviser dog til samarbejdspartnere, når det kommer til større og mere indviklede social media strategier. 

Er man interesseret i at lære mere om Local Search, kan man tage fat her:

http://www.seomoz.org/blog/40-important-local-search-questions-answered

Der er, med andre ord, ligeså mange små tricks i spilbogen som lavede du Adwords, SEO, Display eller lignende.

Nu giver jeg ikke flere gode råd. Vil I have en Google+ local profil der er i højeste standard, så kan jeg kontaktes privat!:) Mit eksempel arbejder jeg stadig sammen med og på(oprettet for over to måneder siden), så det overstiger klart de fornævnte... Fem minutter. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er sådant tilbud måske i orden ?

Lavet selvfølgelig af Aminos regler i anonym form:

Fra: XXX
Sendt: 25. april 2013 16:10
Til: info@raad-mal.dk
Emne: Vedr. Google Places

Min henvendelse drejer sig om Google Places, som er en del af Google kortet og almindelige Google søgninger. Både på PC, tablets og smartphones.

Her kan man søge efter alle typer virksomheder og services. Det er super smart, hvis man ikke ved hvem man skal handle hos - som kunde. - og en nødvendighed, hvis man ønsker synlighed og kunder - som virksomhed. Jeg har vedhæftet en brochure, så du kan læse mere om det. Eksempel: Vi har lavet en profil for Odense Jagt & Fritid. Klik her for at se hvordan det ser ud hvis man søger "jagt odense" - Jagt er et af deres søgeord. Som du kan se er alt lige ved hånden, også kan man klikke sig videre til deres hjemmeside. Enten på hovedlinket eller underlinks på egen hjemmeside. Andre eksempler: restaurant limfjorden Søgeord: - restaurant nykøbing mors - mexicansk mad nykøbing mors - familierestaurant nykøbing mors - spisested nykøbing mors skanderborg bilcentrum Søgeord: - bil skanderborg - bilforhandler skanderborg - suzuki skanderborg   Det samme kan vi gøre for jeres firma. Eksempelvis på: "Malerarbejde - maler - renovering - spartel - tapetsering " - og andre relevante ting. Typisk søger kunderne på det de skal bruge, i stedet for firmanavne. Her kan vi sørge for I kommer i toppen når de søger i jeres område værende X km i radius.   Prisen er kun oprettelsen - intet fast abonnement. Din profil vare for evigt, og skal ikke fornys. Du betaler 2995,- een gang, også opsætter vi alt med billeder, tekst, åbningstider, kontakt information og så videre. Samt link til egen hjemmeside. Dette inkludere også fremtidige rettelser uden merpris. Har man ændringer i fremtiden, så kan man selv rette disse eller kontakte os.

--
Med venlig hilsen / Best regards

XXXX
Medierådgiver
DK-5000 Odense C
Kundeservice tlf: 00000
Mail: XXXX
Web: XXXXX

Alle oplyste priser er dagspriser og er eksl. moms. Der tages forbehold for tastefejl/trykfejl.

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det synes jeg ikke er 2995,- værd. Jeg vil gerne argumentere lidt:

Først og fremmest, så er det ikke rigtigt at den ikke skal fornyes. En rangeringsfaktor er faktisk netop, at man ca. en gang om måneden eller i hvert fald min. en gang i kvartalet, er inde og lave noget på sin profil. Deres tilbud er faktisk forældet i og med, at de ikke nævner noget om tilkoblingen til Google+ og effekten heraf. Der er kommet nyt "dashboard" i USA og så småt Canada, altså et nyt værktøj til at oprette de her virksomhedsprofiler. Se: http://searchengineland.com/google-upgrades-google-places-dashboard-154372 - hvilket i den grad kommer til at have en betydning, ligeså snart det indtræder i Danmark. Her vil det også blive muligt, at betale for lokale annoncer tilknyttet din Google+/Google Places profil. Det er altså alt andet end sandt, at der ikke både skal vedligeholdes og opdateres. Jeg kender forøvrigt en smutvej til det nyere design og de nyere muligheder. Derfor ser mine profiler 10 gange så professionelle ud. Jeg har samtidig et grafisk hold på arbejdspladsen i ryggen. I mit firma tager vi samme pris og profilen vil nok nærmere se sådan her ud:

https://plus.google.com/b/114908540359728600442/114908540359728600442/posts

https://plus.google.com/b/102514346026427955608/102514346026427955608/posts

Her er det også sammenkoblet med Google+ ordentligt, således jeg kan udnytte de SEO mæssige perspektiver(såfremt man betaler sig til det). Google+ profilen fungerer 100% som en hjemmeside. Jeg har på de sidste ca. otte måneder lavet 300 Places/Google+ enkeltvis. Jeg har samtidig oprettet ca. 50 afdelinger for det samme firma i Sverige, 70 afdelinger for et her i landet og en enkelt i Tyskland. Jeg arbejder året ud, for her har vi abonnement(men kun til kundens fordel) med fire årlige opdateringer. Med SEO-pakken er det månedlige opdateringer. Jeg arbejder i en virksomhed, med både AdWords, SEO, Display, Hjemmesider og grafisk arbejde og har således alle perspektiver med i mit arbejde. 

Så min vurdering er, at jeg selvfølgelig ligeså godt kan gøre det ordentligt;)

Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Byens Tandlægeteam Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelse:

Du er forøvrigt godt klar over konkurrencen på søgeordet "maler Slagelse". Eller, det har de forhåbentlig fortalt dig?:) Det er ikke umiddelbart det mest fremsøgte. Jeg ville derfor nok også anbefale en strategi, hvor du gik efter andet end bare Slagelse. Med den ekspertise jeg nu engang selv mener jeg har, så kan man også sagtens sigte bredere. Blot til info.

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)