Kan du skaffe trafikken først, så har du en kæmpe fordel. Fx, er det LEGO du vil sælge, så start et LEGO entusiast forum op først - derefter kobler du shoppen på.
Nystartede shops undervurderer ofte groft behovet for markedsføring. Især hvis man blot er én shop blandt masser af andre udbydere. Så skal du betale kassen for markedsføring, og/eller forfalde til at prisdumpe. Sidstnævnte løsning får dig sjældent ud over hobbyniveau.
Det er ikke nemt at starte og drive en succesfuld webshop. Det vil tage meget tid og hårdt arbejde. Sådan er det bare. Hvis det var let, ville alle jo gøre det.
Du skal selvfølgelig ikke smide flere penge i det, end du kan tåle at tabe. Det er lidt ligesom med alle andre investeringer. Webshops kan give en rigtig god forrentning af dine penge over en årrække, hvis du har et godt grundlag og en god forretningsidé.
Hvis du dog vælger at gå i gang, så giv den gas. Hvis du starter halvt op, så får du ikke rigtig så meget ud af det.
De tager chancer og risko.Hvis ikke lykkes lærer de af deres fejl og prøver igen, indtil det lykkes. Sådan lidt "management smart" kan man sige de lever ud fra et motto der hedder, "JUST DO IT!"
Jeg er 14 år og jeg kan drive en webshop! - Så kan du også! Min shop fylder snart et år, og alle de penge jeg har brugt er tjent ind og jeg har overskud! :)