Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank aka danske gebyrgribbe

Side 7 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ser ikke det store problem for i bund og grund er det en forretning og ja deres største opgave er at tjene penge lige som vi alle prøver uanset om de har et overskud eller ej.

Jeg prøver da også at få så mange penge for mine vare som muligt og i den anden ende forsøger jeg at betale så lidt for de ting jeg skal købe.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lassen:
Jeg var lige inde og tjekke min webbank, og kan se at jeg får 3.25% på en højrente konto i Vestjysk bank. Den var sgu ikke gået i DDB, i hvert fald ikke den filial jeg havde tilknytning til før. Men som i skriver om, er det jo nok fordi jeg er for lille og ubetydelig i deres øjne. Det er da godt, synes jeg, at der er stadig er mindre banker der gider at servicere almindelige mennesker.

enig- det er da godt, men bemærk lgie igen - at dels kan du ikke idag få 3,25 på en højrente i Vestjysk - dels er det jo præcis - igen igen - en af de banker som hænger/har hængt med røven i vandskorpen og derfor giver en rente som de faktisk ikke burde - af NØD fordi de ikke kan funde sig på normal vis, OG deres kunder er dækket ind af, at alle de andre banker garanterer de første 750.000 kr for Vestjysk banks kunder.  De bruger sikkerhedsnettet spændt ud af bankerne generelt til i perioder at give en rente, de ikke som sund bank kan leve af desværre

Husk i øvrigt, at garantien kun dækker hvis det er en privatkonto, ellers kan pengene være tabt + at garantien for 750.000 kr KUN dækker hovedstolen og ikke eventuelle renter. Enig dog - det er da skønt der er lokale pengeinstitutter 

Idag tilbyder Vestjysk bank i øvrigt mindre på højrente konto end DDB - (og jeg har INTET med DDB at gøre) - det svinger med behovet for penge, og det tror jeg alle ved, Vestjysk bank havde mere end stort behov for. Jeg tror ikke faren er så overvældende i Vestjysk idag (har faktisk haft den som firmabank for min holstebro virksomhed tidligere)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden sag er, at da man ikke kan leve uden bank, skulle regeringen måske gøre det lovpligtigt for bankerne at stille EN konto som nem-konto til rådighed med netbank - men det er jo indgreb i det private, og der KAN jo være kunder der har snydt banken som der så måtte være undtagelse for, så det er ikke helt let - 

det er en trøst at prisen nok går at klare selv på kontanthjælp, men samfundet har jo indrettet ting (sammen med bankerne) så uden netbank og dankort er man ret håbløst stillet og man kan jo så sige, at uden internet er man mindst lige så dårligt stillet, og det er jo ikke en gratis ting som samfundsret.

Jeg ville nok leve med en sådan tvang som en betaling for tilladelse til at drive pengeinstitut - måske med en regel for de kunder som evt havde påført banken tab

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er en trøst at prisen nok går at klare selv på kontanthjælp, men samfundet har jo indrettet ting (sammen med bankerne) så uden netbank og dankort er man ret håbløst stillet og man kan jo så sige, at uden internet er man mindst lige så dårligt stillet, og det er jo ikke en gratis ting som samfundsret.

Du kan gå på biblioteket og bruge internet gratis, ligesom der vist er noget de kalder Borgerservice Kvik, hvor du kan få hjælp til de ting du skal klare online. Så jo, det er gratis at bruge.

Det kan godt være at det er et indgreb i det private, at tvinge bankerne til at stille en grats konto til rådighed, med de basis ting man skal have i dag. Men mange af de private virksomheder (bankerne), havde vist ikke eksisteret i dag, hvis de ikke havde fået bankpakker stillet til rådighed af det offentlige. Jeg er klar over at de ikke var gratis, men hvis alternativet var at lukke, er det jo valg de har truffet. Der er tale om et afhængighedsforhold der går begge veje.

Alternativet er at staten laver egen bank (gerne uden de sindssyge bonusordninger, der må koste bankene en formue hvert år). Lur mig om bankerne så ikke vil begynde at råbe op om ulige konkurrence, og vil kunne finde mange grunde (læs: mistet indtægt) til at det ikke bør gennemføres?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:

En anden sag er, at da man ikke kan leve uden bank, skulle regeringen måske gøre det lovpligtigt for bankerne at stille EN konto som nem-konto til rådighed med netbank - men det er jo indgreb i det private, og der KAN jo være kunder der har snydt banken som der så måtte være undtagelse for, så det er ikke helt let - 

Hvorfor er det et indgreb i det private? Bankerne er jo på statsstøtte, så hvor private er de egentlig, når alt kommer til alt?

Hvor mange kunder snyder bankerne? Mit gæt er, at det antal kan tælles på 2 hænder! Det er ik kundernes skyld, at grådighed og imkompetance har været en fast del af bankerne i årevis, og det hele endte galt til sidst... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Alternativet er at staten laver egen bank
Basalt set er jeg enig i dit indlæg, også i betydningen af bankpakkerne -og afhængighedsforholdet begge veje er vi 100% enige om -  men jeg har dog tilgode at se enhedslistens og lignende forslag om statsbanker eller noget som helst lignende statsxxx det ene eller andet blive en succes desværre  - som med så mange andre statsdrevne virksomheder desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
;men jeg har dog tilgode at se enhedslistens og lignende forslag om statsbanker eller noget som helst lignende statsxxx det ene eller andet blive en succes desværre  - som med så mange andre statsdrevne virksomheder desværre



vh



Det ville også være en falliterklæring, hvis vi kom dertil. Staten kan og skal ikke drive virksomhed. Men hvis dem der kan helst ikke vil, kan det blive nødvendigt . Men sandsynligvis voldsomt dyrt.

Abonnementsbetalingen er bare det seneste tiltag, for at slippe af med de små kunder. Og jeg tvivler på det stopper der, men tværtimod fortsætter indtil missionen er fuldført. Så nogen skal i hvert fald gøre noget, før eller siden.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har banken sagt nej?

Vi har 200 mio. på Amino Kapital
og vi siger ikke nej
http://www.amino.dk/kapital

Det vil der blive langt mere af når hvis bankerne ikke agere som de bør på markedet. Hvis de ikke får lært sig håndtering af investering/udlåning der kan håndtere så grove brodne kar som bla. IT Factor! 

Hvis grådigheden ikke sættes på plads af bestyrelser/ledelser der træder i karakter og ikke lover store afkast, men måske i stedet for større sikkerhed så selv investorer ville vær med til investering igen!

Det er forståeligt at bankerne taber penge ved investering i noget de ikke ved hvad er, IT-Factory, Irland ect. Det er bankadfærd af værste skuffe og virksomhedsledelse af lige så skuffe

At ledelse opfordre til at låne mio. kr. - betingelse køb vore aktier! - er ledelse af værste skuffe og helt  uden etik og moral!     

Endvidere må man være opmærksom på at en lønmodtager i dag ikke kan få sin løn uden et konto nr. Det kunne få andre til at muliggøre det ved at lønmodtagerforeningerne også begynder at lege bank!

Det skal vel være muligt at få sin pension, løn andre ydelser udbetalt selv uden en konto i en forretningsmæssig drevet bank - man kunne forestille sig at det blev et område for ATP, at oprette en konto dertil for de der måtte have behovet.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Hvorfor er det et indgreb i det private? Bankerne er jo på statsstøtte, så hvor private er de egentlig, når alt kommer til alt?
Hvad har staten betalt til bankerne i kroner og øre? Mig bekendt har staten tjent knapt 10 Mia på bankpakkerne - som jo folk tror er rene julegaver hvor de som borgere betaler til bankerne. 10 mia kan lige holdes op med hvad staten i øvrigt kæmper med i finansloven i forhold til dagpenge og andet og er MANGE penge.

Det er jo korrekt, at staten KUNNE ha tabt hvis ikke bankerne rent faktisk selv havde klaret det - som der var lagt op til i bankpakkerne. Det gjorde bankerne så faktisk så godt at staten har tjent de her knapt 10 mia. Holdningen med at bankerne er på statsstøtte er dæmagogisk og en måde at tale folket op mod bankerne, som ekstrabladet nyder at leve af

Bankernes tab er voldsomt store - har længe været det på erhvervskunder, men idag er privatkunderne så en meget stor del af problemet. Kunder der vel ikke har snydt (sorry) men ikke kan betale lån - ofte som følge af skilsmisser og arbejdsløshed desværre.

Det er lidt ærgerligt at bankerne ikke han en så kompetent og klarhjernet person som dig i ledelsen, så grådighed og inkompetence kunne udryddes, men en debat er altid bedst hvis den bare knytter sig til en anelse facts

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Hvad har staten betalt til bankerne i kroner og øre?

For det første tror jeg man skal komme lidt væk fra at tale om "staten" som om den var en eller anden "ubekendt"! Det ER altså os alle sammen. Og JA - man kan da diskuterer hvad staten (os borgere) har betalt i kroner og øre til bankerne....

Til gengæld må man jo nok også erkende, at bankerne (qua deres grådighed og efterfølgende risikovillighed) har påført samfundet/staten (os alle) en stor usikkerhed på fremtiden, og heraf følgende kæmpestor bl.a. arbejdsløshed og et utal af konkurser - med kæmpe udgifter til staten (os alle) til følger.

Jeg mener overhovedet ikke der er grund til at have det mindste ondt af bankerne.

Side 7 ud af 8 (79 indlæg)