Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank aka danske gebyrgribbe

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)
Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

120 kr / kvartal er jo ikke det helt store, men i mine øjne er det en principsag. Jeg kan helt sikkert finde en bank som vil tilbyde mig en bedre indlånsrente så det er vel bare om at komme videre.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er selv ved at skifte fra Danske Bank og vil køre en sag mod dem

- Jyske skulle være rigtig god, så dem er jeg i forhandling med :)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de startede allerede sidste år, med at sparke os almindelige mennesker ad helvede til:

http://mortenlassen.dk/default.asp?vis=135

Så jeg skiftede til Vestjysk Bank, hvor jeg har betydeligt bedre vilkår. Selvfølgelig flyttede konen også bank i samme omgang. Heldigvis, ellers skulle hun da til at have bøvlet nu, med Danske Banks nye småkundefjendske tiltag :D

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må sige at 120 kr/kvartalet ikke er meget. I bliver også nødt til at se det fra bankens synspunkt. De bliver nødt til at skabe en rentabel forretning. Især efter ejendomsmarkedsboblen bristede. Jeg vil personligt hellere betale 40 kroner om måneden, for at være mere sikker på, at mine penge står i en "sikker" bank. Vi ser at banker krakker som aldrig før, dette er en god måde at få skabt ekstra indtægter på. Jeg synes slet ikke det er så dårlig en idé og da slet ikke noget man kan hidse sig så meget op over :-) Det er skrevet udfra det nyindførte gebyr og ikke om at man bliver opkrævet 600 kr. pr. kvartal pr. konti eller hvad det var der stod i debatten. Det har jeg ikke taget stilling til.

Det er kun et spørgsmål om tid før flere store banker følger i Danske Banks fodspor, medmindre de erhverver sig så mange nye kunder, fordi de flygter fra DB.

Et andet alternativ er at fyre medarbejdere i DB. Og den metode synes jeg ikke rigtig om. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Uanset om det er rimeligt eller ej, så er det eddebankemig dårlig timing....
Det virker som om de elsker at bade sig i dårlig omtale.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46516
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja dårlig timing er det jo nok, omvendt som med et plaster - det er måske bedre at få det af i et ryk end mange små over flere år.

Selve systemet tror jeg da næsten alle banker har, under forskellige navne, DDB er bare bagud. Store kunder får klart flere fordele end mellemkunder og små kunder betaler for netbank og for en del andet, så systemet er ikke nyt, det er bare systematiseringen. 

Det bruges vel overalt - også uden for bankverdenen - jo bedre kunde, jo bedre priser og hurtigere service, kvantumrabat om man vil -  mere urimeligt end det er sagen jo ike

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ikke nok med at bankerne har trukket kunderne rundt ved næsen "da det gik godt".

De har også fået en bankpakke eller flere.

Og så vil de nu skrue yderligere på gebyrskruen. Angry

Jeg har d.1. januar fået en opgørelse over mine konti (ikke Danske Bank, men en bank, der havde overtaget EIK-Bank).

Vi har gennem årene lagt lidt til side til vores børn, så de havde noget at starte på, når de var færdige med deres uddannelse.

På den ene konto havde der i hele 2012 stået 25.000 kr. Og hvad gav det så i rente? 80 øre - Ja, du læste rigtigt: 80 ØRE!

Man tror sgu det er løgn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46516
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

kke nok med at bankerne har trukket kunderne rundt ved næsen "da det gik godt".

De har også fået en bankpakke eller flere.

Og så vil de nu skrue yderligere på gebyrskruen. Angry

Jeg har d.1. januar fået en opgørelse over mine konti (ikke Danske Bank, men en bank, der havde overtaget EIK-Bank).

Vi har gennem årene lagt lidt til side til vores børn, så de havde noget at starte på, når de var færdige med deres uddannelse.

På den ene konto havde der i hele 2012 stået 25.000 kr. Og hvad gav det så i rente? 80 øre - Ja, du læste rigtigt: 80 ØRE!

Man tror sgu det er løgn.

Bankerne har begået mange fejl, først og fremmest lånt for meget ud (og kreditforeninger med afdragsfrielån sammen med alle der tager dem, er i gang med at gentage) MEN

Bankerne har ikke fået penge fra bankpakker, de har betalt til staten for dem - det er en klar kendsgerning. (staten garanterede men måtte ikke ud med penge og de store skulle betale for de små, og staten har TJENT godt på bankpakker)

OG

Bankerne betaler penge for at låne penge (fonde sig) og de får ca 0% for de penge de har stående (dine f.eks og har i perioder betalt nationalbanken for at den skulle opbevare indskud fra bankerne) Derfor er renten 0 hvis penge står på en konto der kan hæves uden varsel, og max noget med 2,5% hvis der er nogle års opsigelse.

Det er IKKE bankerne der tjener noget der, de kunne med rette tage penge for at opbevare penge for folk i flere af de måneder vi er gået igennem

Fremtiden vil blive, at hvis renten er så lav som nu, så kommer vi til at betale for at ha penge i banken, store som små, hvis det bare er lidt småpenge, og bankerne ikke har andet de kan tjene på os ved. 

Bemærk lige, at et af det store problemer er banklukninger - bankerne tjener for lidt, og DDB var i høj grad en, og ER en der tjener for lidt.

De har lavet forkerte lån og gik ind i northern rock i Irland og tabte masser af penge, og det er der kun kunderne til at betale, men det er ikke fordi de er gribbe, blot MÅSKE dårlige til dele af driften. Det gælder så bare næsten dem alle, for de skal alle hæve deres indtjening.

Det er langt mere komplekst end du tror. Hvis det er til dine børn kan du få noget med 2,5% ved at binde dem eller via børneopsparinger - eller du kan gamble og gå i aktier, men bankerne er ikke skyld i, at der er 0 rente på helt almindeligt indlån 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)