Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg på kræmmermarked?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

køb det fra England på ebay ... hvis du ikk har cvr

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Schadegg Rasch Jensen:

Hver ordrer skal fortoldes. bliver de taget i tolden af Post DK, tager post DK 160 kr. i gebyr for hver ordre. Bliver de ikke taget i tolden, skal du selv sørge for at sende papirer osv. ind til told og skat. Uanset hvad, kræver det at du får registreret din virksomhed og får registreret dig som importør. (Du kan også holde dig under 80 kr. pr. ordre, og så tager Post DK ikke noget gebyr) De skal dog stadig fortoldes.


Alt dette gælder dog kun hvis det er varer der bliver sendt fra et land uden fra EU.


 



Du siger man skal fortolde anyway? 170,- pr ting?
Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på du ikke blander ting sammen. Post Danmark tager et gebyr på 160,- pr pakke med en værdi på over 80,-.

Det er KUN et gebyr. Derefter skal du betale told og moms af tingene. Læs på PostDanmarks hjemmeside hvad satserne er. Dette afhænger af det produkt du importere. Sådan er det som privat person.

Du kan kigge på shopusa.com og få sendt ting til dem. Jeg mener de kan pakke tingene om for dig til en samlet pakke.

Eller kan du få sendt produkterne med et andet fragtselskab som er billigere i gebyr.

Som det bliver nævnt tidligere er eBay.co.uk også godt at handle på. Prisen er ofte det samme eller lidt over us priser. Derudover er fragt ofte billigere end us samt leveringstiden kun er på et par dage. Og den skal ikke i kløerne på PostDanmark i flere dage :)

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Så hvis jeg bestiller ting der koster 15,- stykket. Pr order. Så går det bare igennem?
Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som privat person ja. Men det er pr pakke/ordre.
Jeg kender ikke reglerne for erhvervsdrivende.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så, venner, rolig nu...

Hvis du får tilsendt en vare fra 3. land, som f.eks USA eller Kina, og den samlede værdi af varen samt forsendelsen ikke overstiger et bestemt beløb samlet (mener det er omkring 120 kr) skal du ikke fortolde varen og postdanmark skal IKKE have deres gebyr på 160 kr.

Så altså, sålænge du holder dig under dette beløb, så fortsæt du bare med at handle. (det er afsender der påfører det samlede beløb på afsendelsen og det er dette tal PostDanmark og told og skat tager udgangspunkt i)

Men som cookie oplyser, så værd opmærksom på at du ikke må komme over de 50.000 i omsætning inden for en 12 måneders periode, gør du det kommer du til at svare momsen af de første 50.000, altså en efterregning på 10.000 kr.

Held og Lykke med projektet

Hilsen Søren

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er jo tale om små pakker
Pt er jeg jo privat person. Ved ikke om hvad jeg skal have. Skal vel have et cvr for at tage på marked. Og så skal jeg vel have kvitteringer med der? For alle mine indkøb?
Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Søren:
Hvis du får tilsendt en vare fra 3. land, som f.eks USA eller Kina, og den samlede værdi af varen samt forsendelsen ikke overstiger et bestemt beløb samlet (mener det er omkring 120 kr) skal du ikke fortolde varen og postdanmark skal IKKE have deres gebyr på 160 kr.

http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Kundeservice/landefakta/Sider/Toldregler.aspx

Reglerne for 2013: 80,- er satsen.

Vær sikker på at sælger declare for det rette beløb. Nogle er flinke og declare for mere, og så skal du til at bøvle med papirarbejde med PostDanmark for ikke at skulle betale moms/told/gebyr. Been there done that - tager en helveds krig med PostDanmark.

Hvis du vil have mere informationer om ShopUSA og anden handel i udlandet kan du altid smide mig en PB. Jeg handler næsten alt i udlandet, undtagen mælk ;)

Mvh Kim

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Så jeg kan altså godt som privatperson bestille løs, og så sælge på marked. Os selvom det fra kina.

Hvordan er det så når jeg har fået mine vare. Jg tager på marked og skal have et cvr nummer
Skal jeg have kvitteringer med os eller?
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

>Kim

Jeg mener ikke at have præsenteret noget i mit indlæg der kunne præciseres som "værende den endegyldige sandhed". det var så en fejl jeg har skrevet er at jeg MENTE at beløbet var 120 kr., og så at det var af det samlede beløb. Men nu var indlæget skrevet ud fra hvad jeg lige huskede. Jeg får selv varer hjem fra både kina og Usa, så skrev alene ud fra mine egne erfaringer.

Men det fantastiske ved dette forum er at der nok er nogen der skal komme med de rigtige svar og link til oplysningerne.

Jeg svarede ene og alene fordi jeg syntes at debaten var helt galt på den fra starten, med krav om cvr. importørregistrering, momsregistrering og så videre....

med ønsket om en fortsat god debat

venlig hilsen Søren

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)