Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elendig hastighed, eller hvad nu?

Side 1 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 19:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej søde Amino, ...jeg har brug for jeres vigtige feedback af min webshop.

Er min webshop for langsom, ...hvad synes I, og hvad kan jeg gøre for at få den optimeret?

(Jeg får det lavet i Indien og min server er bluehost.com, som skulle være noget af det bedste man kan få)

værdsætter jeres feedback rigtig meget da jeg ikke kender meget til det tekniske og er helt på bar bund hvad jeg skal gøre...

Hvordan tjecker man dens hastighed, hvilke værktøjer bruger man, og hvordan kan man optimere det?

mvh

CRAZY

Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jo, den er meget langsom

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha Crazy der er mange fejl på den webshop, jeg vil ikke engang gå i gang. Få dig noget dansk i stedet for. DANSK host(også en rolle for SEO + hastighed)

Også få dig lavet en dansk webshop..

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Internexus:

Puha Crazy der er mange fejl på den webshop, jeg vil ikke engang gå i gang. Få dig noget dansk i stedet for. DANSK host(også en rolle for SEO + hastighed)

Også få dig lavet en dansk webshop..

Lad os copy/paste:

Ingen grund til det skal være en DANSK host ang. SEO, og hastighed, det kan du også få uden for Danmark ;) Selv hvor hastigheden er god i Danmark.

Lucas - Hosting4Real:

Frank Dyring:

Jens:
Hvorom alting er; om serveren er placeret i DK eller i udlandet er egentlig underordnet...

Der er jeg så ikke enig. Specielt mht. SEO tælller det med i det samlede, om din server er i det land, du optimerer til, så vil til enhver tid foretrække en DK serverløsning, hvis det er til et firma i DK.

Gør det virkelig det?

Grunden til jeg spørger, er at google har lavet den smarte funktion i webmaster tools der hedder geotargeting, som lige præcis fikser det med server placering. (Kilde fra Google)

Geotargeting virker kun så længe du har et generic TLD (Top level Domain), da google ikke kan vide, hvad land du specifikt går efter, hvis du har ccTLD, så ved google at dit domæne med 99% chance er fokuseret på danmark, men ved brug af language tag i HTML, hvis du sætter da_DK eller da, vil dette også fortælle dit indhold f.eks, er dansk.

Så nej, det har ingen SEO mæssig betydning hvor du er hosted, hvis bare man husker at indstille webmaster tools rigtigt :) Og hvis man kan få en hurtigere host i udlandet, så klart gå efter det, da google også ranker ud fra hastighed på ens side ;)

Lucas - Hosting4Real:

Frank Dyring:

Lucas - Hosting4Real:
Grunden til jeg spørger, er at google har lavet den smarte funktion i webmaster tools der hedder geotargeting, som lige præcis fikser det med server placering. (Kilde fra Google)

Tak for info - jeg var ikke klar over dette nye tiltag. Altid fedt at lære noget nyt.

Som jeg læser det, vil det dog stadig hjælpe dig såfremt du IKKE bruger GWT? - og blot for at komme dig i forkøbet: vi er enige om, at der absolut IKKE er noget, der tæller for IKKE at benytte GWT ;-)

Helt korrekt, hvis du ikke bruger GWT, og du bruger et generic TLD, så vil server placering have betydning, men hvis du bruger .dk, eller et andet ccTLD, så er GWT ikke nødvendigt for at bestemme target.

OOg hvis man går så meget op i server placering grundet af SEO - så har man nok allerede sat GWT op :D Men ja, giver dig ret i der er forvirring blandt server placering etc, men efter google lavede geotargeting (Har været her i en del år nu) så hvis man bare husker at sætte geotarget til det rigtige land (såfremt man bruger generic TLDs), så har server placering ingen betydning.

Så valg af udlandsk host:

  1. Brug GWT geotargeting hvis du har generic TLD
  2. Hvis du bruger ccTLD, så ved google allerede hvad land du henvender dig til
  3. Ingen grund til at købe hosting i danmark, hvis man mener man får noget bedre i udlandet, hvis bare man opfylder punkt 1 og(eller) 2.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Der er jeg så ikke enig. Specielt mht. SEO tælller det med i det samlede, om din server er i det land, du optimerer til, så vil til enhver tid foretrække en DK serverløsning, hvis det er til et firma i DK.

Tager det ikke længere tid at pinge da?

Men det er også ligegyldigt, fordi Google kigger på server placeringen, i forhold til domænet.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:

Lucas - Hosting4Real:
Der er jeg så ikke enig. Specielt mht. SEO tælller det med i det samlede, om din server er i det land, du optimerer til, så vil til enhver tid foretrække en DK serverløsning, hvis det er til et firma i DK.

Tager det ikke længere tid at pinge da?

Jo du har en lidt højere ping, men ikke meget - og bare fordi der er lidt højere ping, betyder ikke at det er sløvere at loade hjemmesider på - og om du er hosted i Danmark eller om du er hosted i Tyskland / Holland / Frankrig / Sverige etc, gør ikke særlig stor forskel i connections. Især fordi Tyskland og holland har utrolig god connectivity til resten af verdenen: AMS-IX og DE-CIX etc.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:
Men det er også ligegyldigt, fordi Google kigger på server placeringen, i forhold til domænet.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:

Internexus:
Men det er også ligegyldigt, fordi Google kigger på server placeringen, i forhold til domænet.

Nej de gør ikke, men det tyder vel også på du ikke læste hvad jeg skrev :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget som om at det betyder noget for SEO hvor din server er placeret.

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 21:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom de har lavet GEOtargeting så er det stadig meget bedre at have host i DK. Og ja jeg har selv brugt Hostgator, og det var da skidt.. 

Side 1 ud af 9 (86 indlæg)