Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elendig hastighed, eller hvad nu?

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 12:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan komme med nogle håndfaste beviser på at dansk hosting giver bedre SEO?

Vores erfaring er at et .DK domæne og eget unikke IP-nummer giver rigtig god mening i forhold til SEO, men om serveren står i DK eller et af landende omkring os har jeg aldrig kunnet finde noget konkret information omkring som. Jeg ved at der er antydninger, men om det reelt betyder mere end f.eks. sproget på hjemmesiden det synes jeg står lidt hen i det uvisse.

Jeg plejer gerne at lave et reality/logisk tjek på hvad jeg finder mest sansynligt. Og her mener jeg klar at et DK-domæne, dansk sprog samt et IP-nummer som ikke deles med tusinder af andre giver god mening i forhold til page-rank. Selvfølgelig giver det mening for google at nedprioritere IP-adresse som ligger på den modsatte side af jordkloden når man laver en søgning i DK, men hvorfor skulle google mene at indholdet på et svensk eller tysk IP-nummer skulle være mindre relevant for en for danskere hvis indhold og domæne i øvrigt er på dansk? 

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

VPS Pro Support:

Er der nogen der kan komme med nogle håndfaste beviser på at dansk hosting giver bedre SEO?

Vores erfaring er at et .DK domæne og eget unikke IP-nummer giver rigtig god mening i forhold til SEO, men om serveren står i DK eller et af landende omkring os har jeg aldrig kunnet finde noget konkret information omkring som. Jeg ved at der er antydninger, men om det reelt betyder mere end f.eks. sproget på hjemmesiden det synes jeg står lidt hen i det uvisse.

Jeg plejer gerne at lave et reality/logisk tjek på hvad jeg finder mest sansynligt. Og her mener jeg klar at et DK-domæne, dansk sprog samt et IP-nummer som ikke deles med tusinder af andre giver god mening i forhold til page-rank. Selvfølgelig giver det mening for google at nedprioritere IP-adresse som ligger på den modsatte side af jordkloden når man laver en søgning i DK, men hvorfor skulle google mene at indholdet på et svensk eller tysk IP-nummer skulle være mindre relevant for en for danskere hvis indhold og domæne i øvrigt er på dansk? 

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399 fra google selv, de siger hvis man bruger GWT (Google Webmaster Tools) - så tæller det ikke for generic TLD'er, men .dk domæner, ranker automatisk bedre i den danske google. Så jeg tror vi kan dræbe den her og sige, at IP har ingen betydning, hvis man indstiller GWT. 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Har jeg skam gjort - men lige for at du ser det også:

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399

Nu har jeg læst artikel og set videoen, og jeg syntes ikke der er et eneste sted for hun siger at serverens fysiske lokation er irrelevant så længe man bruger GWT. Faktisk er der ikke noget af det hun siger, der står imodsætning til det Matt Cutts siger.
Ud fra de informationer der er bragt frem, er der alt mulig grund til at agerer udfra en antagelse om at server location betyder noget for SEO.

Hvorfor? fordi pris forskellen imellem dansk og udenlandsk hosting, alligevel ikke er så stor, at det betyder noget i det samlede budget. Man kan spørge sig selv om hvorfor man skal købe 'tvivlsom' Magento hosting udenlands, når man kan få f.eks. Magentohotel til 125 kr. pr. måned.

Men selvfølgeligt er hosting lokation ikke alt, hvis man f.eks. har forelsket sig i Shopify, så ville jeg nok se bort fra server lokationen. Men det er kun fordi det ikke kan lade sig gøre at kører Shopify.

Normal hosting er et relativt lige-game, hvor alle aktørerne i høj grad leverer det samme, det er et såkaldt commodity game, hvor der sælges computerkraft, og det købes ind til samme pris, medmindre man er Amazon eller MS. Det er de samme open source systemer alle de forskellige kører, så jeg har svært ved at se hvorfor man skulle gå med en udenlandsk host, for at sparer lidt penge.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Lucas - Hosting4Real:

Har jeg skam gjort - men lige for at du ser det også:

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399

Nu har jeg læst artikel og set videoen, og jeg syntes ikke der er et eneste sted for hun siger at serverens fysiske lokation er irrelevant så længe man bruger GWT. Faktisk er der ikke noget af det hun siger, der står imodsætning til det Matt Cutts siger.
Ud fra de informationer der er bragt frem, er der alt mulig grund til at agerer udfra en antagelse om at server location betyder noget for SEO.

Hvorfor? fordi pris forskellen imellem dansk og udenlandsk hosting, alligevel ikke er så stor, at det betyder noget i det samlede budget. Man kan spørge sig selv om hvorfor man skal købe 'tvivlsom' Magento hosting udenlands, når man kan få f.eks. Magentohotel til 125 kr. pr. måned.

Men selvfølgeligt er hosting lokation ikke alt, hvis man f.eks. har forelsket sig i Shopify, så ville jeg nok se bort fra server lokationen. Men det er kun fordi det ikke kan lade sig gøre at kører Shopify.

Normal hosting er et relativt lige-game, hvor alle aktørerne i høj grad leverer det samme, det er et såkaldt commodity game, hvor der sælges computerkraft, og det købes ind til samme pris, medmindre man er Amazon eller MS. Det er de samme open source systemer alle de forskellige kører, så jeg har svært ved at se hvorfor man skulle gå med en udenlandsk host, for at sparer lidt penge.

Syntes klart du skal se video'en igen.

Men så må du jo kunne svare på følgende:

Der er rigtig mange IP adresser der er routed til andre lande, f.eks, holland har givet IP'er til et eller andet sted i Riga, så når man sidder i Riga, kan du f.eks have en IP fra holland, tyskland eller whatever.

Lad os sige, at det samme sker for servere - at serveren er fysisk placeret i danmark, men har en tysk IP, hvad så?

Men hvis du ser video'en siger hun først og fremmest, at man tidligere (som Matt også siger i en af hans videoer) at man brugte TLD til at bestemme hvor en side var henvendt til, så .fr gik til frankrig.

Problemet det havde der var folk der havde generic TLD'er så som .com, info, net, org etc. Så man valgte at tage server placering som en faktor også (dette var tilbage i 2001-2003).

Som hende fra support.google.com også siger - er at ja, man ranker ud fra server placering og TLD, men at bare fordi man henvendte sig til det franske marked, og f.eks havde .fr domæne, kunne man sagtens have hosting i et landet land, det kunne f.eks, være grundet af pris (Hosting i Danmark er en del dyre end i holland, tro det eller lad vær).

Som hun også siger, var grundet til geotargeting, er at man kunne fortælle google, hvad ens side var henvendt til, så de ikke skulle gætte ud fra server placering hvis man brugte generic TLD.

Men altså, tro hvad du vil - jeg følger skam det der står på support.google.com :)

Og nej, det kan godt være det ikke betyder meget i det samlede budget - Men hardware er billigere i holland, trafik er billigere, og 1 gigabit hastighed i holland er billigere end i Danmark. Folk der har udlandske besøgende, har til fordel i at placere sig i tyskland/holland frem for Danmark.

Først og fremmest fordi DE-CIX og AMS-IX eksistere, og for det andet, at danmark ikke er dem der er kendt for aller højest connectivity både internt, men også ud af landet.

Så man syntes heller ikke man skal sige at hosting i udlandet er tvivlsomt - men vi har jo en jantelov i danmark, der siger at man skal ikke tro man er noget, og at sige at hosting i udlandet er tvivlsomt, er lidt ligesom at sige, at folk i udlandet ikke ved hvordan man laver god hosting, (hvilket de gør) - sjovt nok er danmark jo ikke lige knudepunkt i verdenen, og der er nok flere grunde til det.

'Alt hosting' er ikke det samme - for det første, hvert hosting selskab har deres måde at gøre tingene på - både ang sikkerhed, connectivity, design af infrastruktur, etc - og endda helt ned til konfiguration af servere, køb af hardware etc - så vil ikke sige det er det samme.

Så du tror, at X datacenter i danmark, kan levere det samme som dele af AMS-IX kan? - Så ved jeg ikke hvad verden du lever i - fordi, vi har ikke connectivity i danmark til overhovedet at levere det som der bliver gjort i holland - det er ikke muligt at sparke så meget trafik ud, og slet ikke med den stabilitet som der bliver gjort både i holland men også i tyskland.

Internet infratrukturen er utrolig godt gennemtænkt i de lande, og langt fremme, med hastigheder.

Og hvis man snakker shared hosting, så er det jo også forskelligt hvad de giver den enkelte kunde ;)

Men tag et kig på video'en igen Lundsby

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Syntes klart du skal se video'en igen.

Du må virkelig selv tage ansvaret for din egen argumentation, hvis du kan se et sted hvor hun siger at server placering er irrelevant SEO mæssigt, så må du selvfølgeligt henvise til det og evt. citerer! Hvis du ikke konkret kan det, er der jo ingen mulighed for at man kan tro du har ret.

Lucas - Hosting4Real:

Så man syntes heller ikke man skal sige at hosting i udlandet er tvivlsomt - men vi har jo en jantelov i danmark, der siger at man skal ikke tro man er noget, og at sige at hosting i udlandet er tvivlsomt, er lidt ligesom at sige, at folk i udlandet ikke ved hvordan man laver god hosting, (hvilket de gør) - sjovt nok er danmark jo ikke lige knudepunkt i verdenen, og der er nok flere grunde til det.

Hvordan søren du kan få jantelov, ind i en debat, der handler om hvordan placering af server påvirker SEO. Føler du ikke selv det er lidt langt ude?

Lucas - Hosting4Real:
'Alt hosting' er ikke det samme - for det første, hvert hosting selskab har deres måde at gøre tingene på - både ang sikkerhed, connectivity, design af infrastruktur, etc - og endda helt ned til konfiguration af servere, køb af hardware etc - så vil ikke sige det er det samme.

For at forstå hvad man mener med et "commodity" game, så kan man sammenligne med grønthandlere i københavns området. De tager alle det samme sted hen og køber deres varer, så konkurrence for foregår på pris, viden, beliggenhed og service. Det gør selvfølgeligt at mange grønthandlere, både de gode og de dårlige, kommer til at ligne hinanden fra kundens synspunkt.
Det samme gælder for hosting branchen, man køber servere af de samme, bruger samme software etc. de alle samme ting hurtige server og høj oppetid, lav pris etc.

Lucas - Hosting4Real:
Så du tror, at X datacenter i danmark, kan levere det samme som dele af AMS-IX kan? - Så ved jeg ikke hvad verden du lever i

Jeg ved ikke hvor du har fra at jeg skulle mene det! Men jeg har aldrig mødt en her på Amino hvor det var relevant. 

Nu har jeg set flere gange at du henviser til: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399 som værende en del af den endegyldige sandhed fordi det er Google Answers, men såvidt jeg kan se er det bare manualen til GWT du henviser til. Jeg ser ikke noget der gør at det skulle være mere troværdigt end en video med Matt Cutts, senere tværtimod.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er det for noget mudderkast jeg er havnet i :-(

Lundsby:

Lucas - Hosting4Real:
Syntes klart du skal se video'en igen.

Du må virkelig selv tage ansvaret for din egen argumentation, hvis du kan se et sted hvor hun siger at server placering er irrelevant SEO mæssigt, så må du selvfølgeligt henvise til det og evt. citerer! Hvis du ikke konkret kan det, er der jo ingen mulighed for at man kan tro du har ret.

Lucas - Hosting4Real:

Så man syntes heller ikke man skal sige at hosting i udlandet er tvivlsomt - men vi har jo en jantelov i danmark, der siger at man skal ikke tro man er noget, og at sige at hosting i udlandet er tvivlsomt, er lidt ligesom at sige, at folk i udlandet ikke ved hvordan man laver god hosting, (hvilket de gør) - sjovt nok er danmark jo ikke lige knudepunkt i verdenen, og der er nok flere grunde til det.

Hvordan søren du kan få jantelov, ind i en debat, der handler om hvordan placering af server påvirker SEO. Føler du ikke selv det er lidt langt ude?

Lucas - Hosting4Real:
'Alt hosting' er ikke det samme - for det første, hvert hosting selskab har deres måde at gøre tingene på - både ang sikkerhed, connectivity, design af infrastruktur, etc - og endda helt ned til konfiguration af servere, køb af hardware etc - så vil ikke sige det er det samme.

For at forstå hvad man mener med et "commodity" game, så kan man sammenligne med grønthandlere i københavns området. De tager alle det samme sted hen og køber deres varer, så konkurrence for foregår på pris, viden, beliggenhed og service. Det gør selvfølgeligt at mange grønthandlere, både de gode og de dårlige, kommer til at ligne hinanden fra kundens synspunkt.
Det samme gælder for hosting branchen, man køber servere af de samme, bruger samme software etc. de alle samme ting hurtige server og høj oppetid, lav pris etc.

Lucas - Hosting4Real:
Så du tror, at X datacenter i danmark, kan levere det samme som dele af AMS-IX kan? - Så ved jeg ikke hvad verden du lever i

Jeg ved ikke hvor du har fra at jeg skulle mene det! Men jeg har aldrig mødt en her på Amino hvor det var relevant. 

Nu har jeg set flere gange at du henviser til: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399 som værende en del af den endegyldige sandhed fordi det er Google Answers, men såvidt jeg kan se er det bare manualen til GWT du henviser til. Jeg ser ikke noget der gør at det skulle være mere troværdigt end en video med Matt Cutts, senere tværtimod.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Jeg ser ikke noget der gør at det skulle være mere troværdigt end en video med Matt Cutts, senere tværtimod.

Nu har Google da tidligere ændret praksis på adskillige områder. Og den video med Matt Cutts der omtales, er omtrent 4 år gammel.

At antage, at alt hvad Google har meldt ud for flere år siden stadig er gældende, ville da være en anelse letsindig :-)

Load-tid for sites betyder noget. Generelt ville jeg hellere have god performance på en webhotel-udbyder i eksempelvis Holland eller Tyskland, end en elendig ydelse og load-tid hos en dansk lavprisudbyder.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 17:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores erfaring er helt konkret at man sagtens kan placere sin drift uden for landets grænser og samtidig slå sine konkurrenter med dansk hosting på - selv på attraktive keywords. Der er simpelt hen så mange andre parametre som tæller væsentlig højere for Google end marginale geografiske forskelle, at diskussionen om dansk hosting er mere eller mindre irrelevant.

Hvis man deler IP-nummer med mange andre domæner (som det måske er tilfældet med dansk hosting til 125,-?), så er det alt andet lige en væsentligt større udfordring for ens SEO end et udenlandsk IP-nummer ville være.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Load-tid for sites betyder noget. Generelt ville jeg hellere have god performance på en webhotel-udbyder i eksempelvis Holland eller Tyskland, end en elendig ydelse og load-tid hos en dansk lavprisudbyder.

Jeg ville nok også prioritetere loadtider højt, hvis det var sceneriet. Men omvendt ville jeg nok hellere havde godt indhold på en relativt langsom server end dårligt indhold på en hurtig. Jeg tror hvis man behandle emnet om server-placering så skal man anlægge en alt-andet-lige betragtning, for at det giver mening.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

For at forstå hvad man mener med et "commodity" game, så kan man sammenligne med grønthandlere i københavns området. De tager alle det samme sted hen og køber deres varer, så konkurrence for foregår på pris, viden, beliggenhed og service. Det gør selvfølgeligt at mange grønthandlere, både de gode og de dårlige, kommer til at ligne hinanden fra kundens synspunkt.
Det samme gælder for hosting branchen, man køber servere af de samme, bruger samme software etc. de alle samme ting hurtige server og høj oppetid, lav pris etc.

Nu findes der mange server producenter, så nej - folk køber ikke fra de samme, de bruger heller ikke samme software, de har ikke alle sammen hurtige servere, og det er ikke alle netværk der har lige så høj oppetid - hvis du har argumenter for andet, vil jeg gerne se dem.

Lundsby:

Lucas - Hosting4Real:
Så du tror, at X datacenter i danmark, kan levere det samme som dele af AMS-IX kan? - Så ved jeg ikke hvad verden du lever i

Jeg ved ikke hvor du har fra at jeg skulle mene det! Men jeg har aldrig mødt en her på Amino hvor det var relevant. 

Kan skam godt være du ikke har mødt en på amino hvor det er relevant, men jeg har nogle kunder hvor den connectivity som AMS-IX har, faktisk har betydning for deres forbindelser ud i verdenen.

Lundsby:

Jeg ved ikke hvor du har fra at jeg skulle mene det! Men jeg har aldrig mødt en her på Amino hvor det var relevant. 

Nu har jeg set flere gange at du henviser til: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=62399 som værende en del af den endegyldige sandhed fordi det er Google Answers, men såvidt jeg kan se er det bare manualen til GWT du henviser til. Jeg ser ikke noget der gør at det skulle være mere troværdigt end en video med Matt Cutts, senere tværtimod.

0:24: So to start out, a brief history behind this tool.
0:28: Previously, Google used to look at a couple signals to
0:30: determine where a site was located or what particular
0:34: region the site might be especially relevant to.
0:36: And those signals included the server
0:38: location of the website--
0:39: where the website was hosted--
0:41: and also the TLD or top-level domain of the website.
0:45: So for example, if you had a website that ended in .fr,
0:49: which is the TLD, or top-level domain, for France, this would
0:52: send Google a signal that the content of that website might
0:55: be especially relevant to searchers in France.
0:58: But this was a problem for some websites, because some
1:00: sites use a geographically neutral TLD, or top-level
1:04: domain, such as .com or .net, and they may host their
1:08: website in a location that is different from where their
1:11: actual business is located.
1:12: Say hosting is cheaper in a different country from yours.
1:16: So without either of these signals, Google might not be
1:18: able to return the website for relevant locally-targeted
1:22: searches, which is why we built the geotargeting tool,
1:25: so that you could let us know if your site is especially
1:27: relevant to a particular region.
1:29: And we can then serve users better who are searching from
1:31: that region.
---
4:10: The only instance in which geotargeting affects your site
4:13: and search results is when searchers limit their search
4:16: to a particular geographic location.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)