Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulemper ved mindre kendt regnskabsprogram

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I forlængelse af et tidligere indlæg omkring valg af regnskabsprogram, har jeg været ved at se nærmere på udbudet. (Regnskabsprogram til enkeltmandsvirksomhed)

Jeg har forsøgt mig med WinFinans mini - som jeg ikke kan komme til rette med. Brugerfladen er på ingen måde tiltalende for mig og synes at dets måde at strukturere de forskellige elementer er en irritationsfaktor.
SummaSummarum er jeg pt. ved at prøve af og det synes umiddelbart at være væsentlig mere brugervenligt for nybegyndere som jeg.

Derudover har jeg været ved at se på programmer såsom:
Regnskabsprogram 2012 kombineret med Let fakturering - som ligger i et lidt andet prisleje end eksempelvis SummaSummarum. (498,- mod 2180,- ekskl. moms)

Spørgsmålet er så, om det kan "betale" sig at starte med et mere eller mindre ukendt regnskabsprogram?
Hvad er ulemperne ved at vælge et mindre system?
Her tænker jeg også specielt på, hvis jeg skal have hjælp til bogføringen på et tidspunkt eller hvis (når) regnskabet skal videre til en revisor.

Til information skal det nok nævnes at firmaet forventes at have et begrænset antal bilag (under 100 bilag på årlig basis)

Mvh. Casper Tofte.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest kan jeg naturligvis ikke afgøre om du skal bruge det ene eller andet. Dertil kan jeg fortælle at jeg er yderst tilfreds med SummaSummarum,  og har været det i efterhånden mange år.

SummaSummarum er nemt og intuitivt opbygget, hvilket er vigtigt for mig....

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper
Jeg vil helt klart anbefale dig Billysbilling.

Det er det bedste regnskabsprogram til den mindre erhvervsdrivende.
Tag et kig på www.billysbilling.dk

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper

Jeg bruger Summasummarum fordi det er billigt og nemt. Det bliver jævnligt opdateret og man kan få god support.

Min revisor ,som er tilknyttet Regnskabsskolen http://regnskabsskolen.dk/, bruger også Summa, og det er en stor hjælp når han skal se regnskaberne igennem. Her sparer jeg penge fordi han kender systemet. Han skal bruge mindre tid, og så bliver regningen til mig mindre.

/Bengt

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Du finder nok ikke noget der er mere enkelt end Winfinans og med bilag <100 ville jeg foreslå at bruge regneark!

God fornøjelse Surprise 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:

Hej Casper
Jeg vil helt klart anbefale dig Billysbilling.

Det er det bedste regnskabsprogram til den mindre erhvervsdrivende.
Tag et kig på www.billysbilling.dk

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tak for din besvarelse - men det er desværre ikke en sådan løsning, jeg søger.
Er ikke til månedlige ydelser før jeg ved præcist hvad der bliver at gøre godt med. 

Festlastbiler.dk:

Hej Casper

Jeg bruger Summasummarum fordi det er billigt og nemt. Det bliver jævnligt opdateret og man kan få god support.

Min revisor ,som er tilknyttet Regnskabsskolen http://regnskabsskolen.dk/, bruger også Summa, og det er en stor hjælp når han skal se regnskaberne igennem. Her sparer jeg penge fordi han kender systemet. Han skal bruge mindre tid, og så bliver regningen til mig mindre.

/Bengt


Hej Bengt. 

Hvordan videresender du regnskabet til din revisor? Er det muligt direkte fra SummaSummarum af?

john sommer:

Hej Casper,

Du finder nok ikke noget der er mere enkelt end Winfinans og med bilag <100 ville jeg foreslå at bruge regneark!

God fornøjelse Surprise 

Hej John.

Der vil jeg nok være tilbøjelig til at være uenig angående WinFinans.

Angående brugen af regneark, så er det ikke just en løsning jeg er tilbøjelig til at benytte.
Synes det er forvirrende nok i sig selv at føre regnskab, så visse retningslinjer og "faste rammer" vil være langt mere betryggende at benytte sig af. Kan sikkert også forhindre et par fejl :-)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

JA Summa går du bare i filer og sikkerhedskopi og send per email så kan enhver revisor åbne den. Du kan også selv lade den lægge sikkerhedskopi (det vil den hver gang man lukker) og f.eks vælge dropbox til sikkerhedskopien - så ligger den der uanset hvad der sker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

JA Summa går du bare i filer og sikkerhedskopi og send per email så kan enhver revisor åbne den. Du kan også selv lade den lægge sikkerhedskopi (det vil den hver gang man lukker) og f.eks vælge dropbox til sikkerhedskopien - så ligger den der uanset hvad der sker

vh

PræcisYes

Endelig kan filerne eksporteres som komma-separerede filer (CSV), hvorefter de kan importeres med relativt få tilretninger i de fleste regnskabssystemer.

Tonny

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg mailer min revisor en sikkerhedskopi. Det er 2 filer. Disse kan han så indlæse. Jeg mener at der findes en onlineversion af Summa også, Men den har jeg ikke prøvet.

En anden stor fordel som jeg synes Summa har, er dens importfunktion. Jeg importerer et komma separeret udtræk fra min bank, og så er det hurtigt at kontere og bogføre. Sparer masser af tid.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for jeres besvarelser.

Det lyder jo ganske nemt med at eksportere filerne og bare sende dem videre i systemet.

Festlastbiler.dk:

En anden stor fordel som jeg synes Summa har, er dens importfunktion. Jeg importerer et komma separeret udtræk fra min bank, og så er det hurtigt at kontere og bogføre. Sparer masser af tid.

Hvis jeg må spørge, hvor mange bilag er der her tale om?

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)