Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulemper ved mindre kendt regnskabsprogram

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john,

Godt gået

Tak for rosen john - husk på det er jo dejligt, at kunne bidrage med noget konkret hjælp - 

john s.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper og andre i tråden,

WinFinans og Fjerundervisning via internet medierne!

 

Casper Tofte:
Jeg har hermed sendt en mail til dig med en beskrivelse af hvad der umiddelbart volder problemer.

 

Casper og jeg har nu haft det 2. e-learning seminar Lørdag kl:16:00 - 17:00 med anvendelse af Web-Cam og kommunikation via internettet - han i Ålborg jeg her i Sorø!

Jo afstande er som bekendt intet problem mere. Casper efterlyste hjælp til at komme i gang med brug af et økonomistyringsprogram Freeware - her WinFinans - som jeg som bruger er meget begejstret for - og bistår gerne med træning deri.

Casper er nu forbi opsætningen og efter et par timer køreklar med et program og har udført bogføring af de første test bilag. En test faktura er skrevet, betalt på bank og bogført.

Vel Casper har fået en hurtig tur i økonomistyring/bogføring og er nu i gang med det konkrete, at bruge WinFinans til økonomistyring af hans kommende virksomhed.

Næste seminar er aftalt tirsdag kl.: 19:00 - 20:00 - Vi har begge hænderne fulde så vi tager gerne aften med - det er jo sjovt og det er iværksætter holdninger!

Ser frem til flere e-learning seminarer med andre brugere og lad os nu se hvordan det vil gå med Casper efter e-learning via denne vej!  Smile

Vi vil opdaterer jer derom! 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

FEDT FEDT FEDT OG super John Sommer - ivræksætterhjælp i praktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

ja - tak for rosen - Casper er på sporet uden at have betalt en eneste krone til sit økonomistyringssystem!

Når så omsætningen kommer, ja så er han klar med økonomistyringen i eget regi og kan vælge revisor og i samarbejde med denne revidere måden at føre økonomistyringen videre på!

Men lad os nu se hvordan det går Casper !

e-learning er kommet for at blive som så meget andet godt - og det behøver ikke at koste en bondegård!  Smile

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen :-)

Hertil vil jeg blot lige give mit besyv på tingenes gang, såfremt nogen skulle ønske at høre om fremskridtene.

Vores webinar fungerer ganske godt, hvor jeg er i stand til at se Johns skærm, se hvad han gør og høre hvorfor - så jeg bliver guided igennem det hele. Samtidig er jeg så i stand til at følge med på min egen PC og gøre trinnene efter, så jeg selv får lidt øvelse i at udføre de enkelte opgaver. Alt i alt en super praktisk måde at lære WinFinans at kende på.

Nok har jeg kunnet læse den medfølgende vejledning og eventuelt google mig frem til hvordan diverse opgaver udføres, men det er nu altså ikke det samme som hvis en person som John, sidder og guider mig igennem præcis dét, jeg har brug for og undlader de funktioner jeg ikke har brug for at kunne. Visse opgaver skal der ikke bare læses om i bøger og andre medier - de skal udføres for at blive banket fast! Og det bliver de her.

Så stor cadeau til John for at ville bruge sin tid på at lære fra sig!

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper og I andre i tråden,

Casper Tofte:
men det er nu altså ikke det samme som hvis en person som John, sidder og guider mig igennem præcis dét, jeg har brug for og undlader de funktioner jeg ikke har brug f

Ja det er noget der rykker dette her Casper og selv tak for din ide om valg af den SW vi bruger til fjerundervisningen. Der er jo flere muligheder, men denne her rummer alle de funktioner vi har behov for i en uddannelses situation og så får vi samtidig testet den og lærer noget af det - er det ikke skønt?

Og Casper jeg har levet på en Erhverves Faglig uddannelses institution både som lærer og som leder i 16 år - så uddannelse er noget der motivere mig for det er derigennem man udvikler mennesker og sig selv ikke mindst og det er en dejlig fornemmelse! Smile

Vi ses igen som aftalt!

Jeg sender dig et program så du kan forberede dig på næste lektion!  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hermed lige endnu en opdatering på de webinars, jeg har haft med John.

John har været behjælpelig med opsætningen af WinFinans baseret på mine behov, herunder både opsætning af kontoplan og fakturadesign. Ydermere har han lært fra sig i forbindelse med brugen af WinFinans generelt set og givet en grundig introduktion til brugen af programmet.

Til vores webinars har der været opgaver at skulle løse, for at sikre sig at bogføringen og opsætningen har fungeret som den skulle. Det har forløbet ved at opgaverne blev udført af undertegnede, og hvor John herved har givet respons over mail.
Eventuelle tvivlsspørgsmål og misforståelser er blevet taget op og gennemgået i det efterfølgende webinar, for at afklare disse og samtidig sikre at de er forstået ordentligt. 

Vores webinars har ikke mindst hjulpet med forståelsen for bogføringen, men også for at komme til bunds i de mange spørgsmål her i opstartsfasen, hvor det hele kan virke ganske uoverskueligt.

Slutteligt vil jeg blot sige, at det er skønt at se når en Amino som John kan række en hjælpende hånd og lære fra sig på denne måde.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Her får du lige mit input også Smile

Casper Tofte:
Jeg har forsøgt mig med WinFinans mini - som jeg ikke kan komme til rette med. Brugerfladen er på ingen måde tiltalende for mig og synes at dets måde at strukturere de forskellige elementer er en irritationsfaktor.
SummaSummarum er jeg pt. ved at prøve af og det synes umiddelbart at være væsentlig mere brugervenligt for nybegyndere som jeg.

Som jeg ser det, så er det vigtigste at finde et program man finder det naturligt at arbejde i, specielt hvis man skal bruge meget tid i det.

Casper Tofte:
Spørgsmålet er så, om det kan "betale" sig at starte med et mere eller mindre ukendt regnskabsprogram?
Hvad er ulemperne ved at vælge et mindre system?
Her tænker jeg også specielt på, hvis jeg skal have hjælp til bogføringen på et tidspunkt eller hvis (når) regnskabet skal videre til en revisor.

Jeg plejer at sige at hvis man starter ud med at skulle lave regnskab og fakturering, så plejer det at udvikle sig sådan her

1. Lave tingene på papir
2. Lave tingene i Excel
3. Få et mindre/online regnskabs system som eksempelvis E-conomics og nu Dinero
4. Hvis virksomheden vokser som komme op i et større som eksempelvis Nav eller C5

Det virker som en naturlig udvikling i forhold til virksomheden, da man kan komme langt med et mindre system eller Excel uden at skulle ud og lave den store investering til at starte med.

De fleste system kan lave en revisor eksport eller lave en fjern adgang til revisoren hvis det er et online system, så det tror jeg ikke er et problem.

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen 

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Du kan prøve Microsoft C5

Den findes i en online version

Den første måned skal du ikke betale noget – efter dette kan
du afmelde eller fortsætte

Prøv

www. c5live.dk

 

Fri database, fast omkostning, så der ikke kommer uventet udgifter.

 

 

Mv.

Kris

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)