Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min partner har et ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Forretningen efter 7 år er stædigvæk ikke den success vi ville have.

Aps'en er i hans navn.

Han ville flytte til UK for at søge arbejde og være tættere på hans familie.

Jeg bliver her i Dk, og er på kontanthjælp, men ville gerne fortsæt kør forretning som ikke tjener mere en 50,000 om året.

1.  Kan vi lukke virksomhed (som pt har en bottom line af minus 1 mil.)  og lad den ligge, måske til at starte op igen, og hvis vi starter op igen om et år, kan vi bare fortsætte der hvor vi slap.

2.  Kan jeg overtage (på kontanthjælp) som en hobby (ændre virksomheds form) og hvad ville det så indebærer/betyde?  med den stor minus i virksomhed.

What to do??

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Delune,

Der kan knyttes mange kommentarer til dit indlæg, men jeg men jeg vil hæfte mig lidt i essensen af det.

7 år har givet jer = - 1 mill. kr
Årlig omsætning/fortjeneste = 50.000kr

Mit spørgsmål til dig er så, hvordan vil du vende det alene til en overskudsforretning ?

Hvis ikke du har et meget klart svar på det, så vil min anbefaling nok være afvikling af selskabet. Rent teknisk er det vel så din partner der skal gøre det, hvis det er hans.


Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ad 2) Du kan ikke eje/drive virksomhed, når du er på kontanthjælp. Uanset, om du tjener penge eller ej.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar, Carsten.

hellere ikke som hobby?

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du må ikke tjene penge på kontanthjælp. Spørg din sagsbehandler inden du binder dig for noget, ellers kan du risikere en kæmpebøde og erstatningskrav.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kepler:

Hej Delune,

Der kan knyttes mange kommentarer til dit indlæg, men jeg men jeg vil hæfte mig lidt i essensen af det.

7 år har givet jer = - 1 mill. kr
Årlig omsætning/fortjeneste = 50.000kr

Mit spørgsmål til dig er så, hvordan vil du vende det alene til en overskudsforretning ?

Hvis ikke du har et meget klart svar på det, så vil min anbefaling nok være afvikling af selskabet. Rent teknisk er det vel så din partner der skal gøre det, hvis det er hans.

Henrik har nogle meget gode pointer her. - hvis du kigger på beløbene er det i sig selv en meget svær opgave.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik,

hvordan ville en afvikling ser ud?  (der er nok 100,000 kr i lager - mest delene).   Man lukker det hos skat og erhvervsstyrelsen ved årets regsnakabsår.  Og?.....

hvad sker det med lager, den -1 mill capital (går det så "tabt")

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man lukker via virk.dk og skat - De tabte penge i et ApS er tabt og kan ikke bruges til noget, men hans oprindelige ApS kapital - 80 eller 125 eller hvad den har været, kan give fradrag i anden aktieindkomst fremadrettet - men det kræver jo han har en sådanne.

Du kan ikke køre selskabet på kontanthjælp og med de negative resultater det har vist, har jeg svært ved at se en god grund til at ville det heller

Tag tabet hos jer og kom videre er mit råd - men din partner vil jo risikere en konkurs - det er dog umuligt at spå om ud fra det du skriver, for er tabet på 1 mio et løn et eller andet sted? Læs evt her om insolvens og mulig konkurs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/insolvent-tvangsoplsning-konkurs.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)