Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Webshops med PAYPAL?

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Vrøvl....

Og så kører vi i ring...

 

Så tager vi lige en af Gajols de bedste = Den der snakker om alt det, han ved, vil også snakke om det, han ikke ved.----- Francis Bacon

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Så tager vi lige en af Gajols de bedste = Den der snakker om alt det, han ved, vil også snakke om det, han ikke ved.----- Francis Bacon

Tomme tømder buldre mest... Og sådan kan vi blive ved....

Læg i øvrigt mærke til, at bankerne kalder dem VISA/Dankort - Hvilket normalt vil blive betegnet som en to-i-en her i danmark.

Nå, jeg vil ikke diskutere om Visa kort og dankort er det samme.. Behold din tro... Det er jo en privat sag... - Håber bare inderligt at du rådgiver dine kunder rigtigt... hvilket jeg ABSOLUT ikke har belæg for andet end at tro at du gør!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Michael:
I prøver at sammenligne æbler og pærer ?. Paypal og Nets er to vidt forskellige systemer. Hvad med at prøve at sammenligne æbler og æbler.

Michael:
Du har vel hørt om Visa Dankort ? som man så kan bruge i stedet for de gammeldags Dankort.

Med det sidste citat mener du enten at Dankort og VisaDankort er det samme, og så er er min sammenligning Nets vs. PayPal jo ganske reel.

Alternativt mener du at man bare kan se bort fra det gammeldags Dankort (underforstået at det ikke bruges), og så forholder du dig ganske enkelt ikke til den virkelighed vi andre oplever. Og så er sammenligningen i øvrigt stadig ganske reel :o)

Som nævnt er ca. 70% af alle vores betalinger fra Dankort. Det kan sagtens være at 99,9% af disse er Visa Dankort, men det ændrer ikke på at det er langt billigere at modtage (det gammeldags, som du kalder det) Dankort på en Nets løsning, end Dankort på en PayPal løsning.

Dermed giver jeg dig også ret i at du ikke kan sammenligne Nets med PayPal, og som du kan se i den sidste del af mit svar, sammenligner jeg dem hellere med Swedbank (bortset fra den rene Dankort del), hvilket trods alt er æbler vs.æbler. Hos Swedbank har vi bedre priser en payPal tilbyder, og en fantastisk kommunikation. Vi føler at vi bliver taget meget seriøst, og jeg er ikke sikker på at vi vil have samme status hos den kæmpe betalingsformidler, som Paypal er.

Jeg kan ikke se om trådstarter efterspørger PayPal erfaringer som supplement til Nets, eller som eneste betalingsform. Jeg ser dog tit herinde, at der efterspørges, og argumenteres for, det sidste, ligesom jeg også tolker din "har du hørt om Visa Dankort" kommentar, som et argument for at Paypal sagtens kan stå alene. Og det er her jeg bliver nødt til at stige: stop! :o)

Jeg kiggede lige på PayPals gebyrer igen, og hvis vi tager udgangspunkt i en shop der omsætter for 80.000 . 400.000 kr. pr. måned, er gebyrene:

2,6 kr. + 2,7% pr. transaktion.

Til sammenligning koster Nets dyreste løsning (over 500 kr. pr. transaktion) 1,45 kr. + 0,10%

Hvis vi leger med tanken om at en shop lander nogenlunde midt i mellem de 80.000 og 400.000 kr. og kun indregner de transaktioner der betales med rene Dankort, så vil denne omsætning være på ca. 200.000 kr. pr. måned. Og lad os regne med en gns. ordreværdi på 1.000 kr., så vil det sige at du har 200 transaktioner på måned.

Dette ville koste 5.400 kr. pr. måned hos PayPayl. Hos Nets vil det samme koste ca. 500 kr. pr. måned. Dvs. en årlig besparelse på ca. 65.000 kr.

Og så har jeg ikke regnet mistede salg med i det regnestykke.

Trådstarter er i elektronikbranchen, så ovenstående regnestykke er nok ikke helt ved siden af, den første tid shoppen kører. Dette stiger naturligvis, og Paypal gebyret bliver mindre. Men den strander, så vidt jeg kan se, på 2,60 kr + 1,9% ved en månedlig omsætning på 800.000+ kr. Så det er bare dyrt.


Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Læg i øvrigt mærke til, at bankerne kalder dem VISA/Dankort - Hvilket normalt vil blive betegnet som en to-i-en her i danmark.

Kan du underbygge den teori ?. Hvad er det du sammenligner med ?. Nu får du endelig muligheden for at vise du ikke bare gætter. Hvilke andre to-i-en kort kan du henvise til ?. Hvor er to-i-en kort en normal betegnelse i Danmark ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Med det sidste citat mener du enten at Dankort og VisaDankort er det samme, og så er er min sammenligning Nets vs. PayPal jo ganske reel.

Alternativt mener du at man bare kan se bort fra det gammeldags Dankort (underforstået at det ikke bruges), og så forholder du dig ganske enkelt ikke til den virkelighed vi andre oplever. Og så er sammenligningen i øvrigt stadig ganske reel :o)

Som nævnt er ca. 70% af alle vores betalinger fra Dankort. Det kan sagtens være at 99,9% af disse er Visa Dankort, men det ændrer ikke på at det er langt billigere at modtage (det gammeldags, som du kalder det) Dankort på en Nets løsning, end Dankort på en PayPal løsning.

Du klipper og klistrer så det passer ind i din egen situation ?. Men hvis du lige kommer lidt ned på jorden igen. Så vil du også hurtig kunne regne ud at en nystartet webshop inden for elektronik sagtens kan risikere at må nøjes med en omsætning på under 10.000kr i måneden. Og så er det stadigvæk ok at starte med Paypal.

Din sammenligning mellem Paypal og Nets vil aldrig være aktuelt da det som sagt er 2 vidt forskellige systemer. Det svarer til at sammenligne en hest og en bil. De kan begge bevæge sig.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Det svarer til at sammenligne en hest og en bil. De kan begge bevæge sig.

Her vil jeg give dig ret. Ligesom du jo kan tage imod betaling med PayPal.. Big Smile

Selv med med en omsætning på 10.000 kr. pr. måned, har du en årlig besparelse på ca. 4.000 kr. (her er Nets årsgebyr ikke medregnet, ligesom der ikke er taget højde for mistede tab ved kun at have PayPal).

Personlig vil jeg hellere beholde de 4.000 kr. for mig selv, end at forære dem til PayPal.

Og ja, jeg bliver ved med Dankortet. Men det eksisterer stadig i min  hverdag, og er ikke til at komme udenom :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Kan du underbygge den teori ?. Hvad er det du sammenligner med ?. Nu får du endelig muligheden for at vise du ikke bare gætter. Hvilke andre to-i-en kort kan du henvise til ?. Hvor er to-i-en kort en normal betegnelse i Danmark ?.

Nu er vi ude i noget med retorik - Det må du altså selv klare!

Jeg synes du skal gå i din bank, og høre lidt om Visa-kort og dankort, når nu du mener det er det samme.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Selv med med en omsætning på 10.000 kr. pr. måned, har du en årlig besparelse på ca. 4.000 kr. (her er Nets årsgebyr ikke medregnet, ligesom der ikke er taget højde for mistede tab ved kun at have PayPal).

Jo, men der kan være noget med engangs-udgifter på en helt nystartet shop... Og så kan Paypal da være et bud.

igang:
Personlig vil jeg hellere beholde de 4.000 kr. for mig selv, end at forære dem til PayPal.

Enig, til gengæld er etableringsomkostningerne 0.

igang:
Og ja, jeg bliver ved med Dankortet. Men det eksisterer stadig i min  hverdag, og er ikke til at komme udenom :o)

Enig, selvom nogen mener det er det samme som Visa-kort.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Nu er vi ude i noget med retorik - Det må du altså selv klare!

Jeg synes du skal gå i din bank, og høre lidt om Visa-kort og dankort, når nu du mener det er det samme.

Du plejer ellers ikke at give op så nemt. Og så vil jeg da lige påpege at jeg ikke har skrevet at Visa Dankort og Dankort er det samme. Det er så også noget du har gættet dig frem til.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Nej, men der er folk jeg giver op over for.

Håber bare for dine kunder, at de søger alternativ rådgivning omkring betalingsløsning.

*Slut herfra* <- I hvert fald på denne tråd.

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)