Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14 årig starter webshop alene.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:
Det er ikke er så godt er, at du ikke tager det seriøst med Fødevarestyrelsen.

Han lukkede sin side. Er det ikke seriøst nok? Vågn op du.

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:
Han lukkede sin side. Er det ikke seriøst nok? Vågn op du.

Hvorfor?

Er det lige du kommer med en håbløs kommentar uden at tjekke kronologien i tråden?

Beder vedkommende ikke om indexering for at fortsætte UDEN at der er godkendelse fra Fødevarestyrelsen?

Og er det seriøst nok at jeg skriver:

1. Jeg synes det er godt at en ung iværksætter går i gang og prøver nogle ting.

2. Håber du finder nogle andre ting at sælge, så du kan komme videre med iværksætteriet.

Jeg tror du skal regne med at jeg er vågen nok, måske lidt bedre du kigger indad istedet :-)

 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Zissan:

Hvis jeg starter en ny webshop op ligesom den gamle (for dem der havde nået fornøjelsen af at se den) bare uden at sælge fødevarer, kan jeg så på en måde undgå at registrere mig nogle steder og bare indberette til skat. Findes der ikke en grænse på fx 30.000 om året hvor jeg så under denne grænse ikke skal registreres hos erhvervsstyrrelsen.

Jo. Omsætter du for under 50.000 kr. i 12 LØBENDE måneder (ikke om året), så behøver du ikke lade dig cvr- og momsregistrere.

Vær dog opmærksom på, at hvis du får dine varer fra ikke-EU lande (Kina, USA osv.) og sælger dem videre, så SKAL du både cvr-, moms- og importørregistreres.

Indser du også pludseligt, at din omsætning i 12 løbende måneder vil overstige 50.000 kr., så sørg for at cvr- og momsregistrere dig med det samme, du indser det.

Husk også at omsætning ikke betyder overskud. Har du samlet salg for 25.000 kr., og udgifter for 10.000 kr., er det ikke differencen mellem disse to, men hele omsætningen på 25.000 kr., der regnes med :)

Held og lykke med det :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 84
Fra  Krimi Nyt Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg kan bare starte en webshop op nu fx og så længe jeg omsætter for under 50.000, så skal jeg ikke registreres nogle steder eller søge om tilladelse? Det er da bare fantastisk, så det eneste problem var bare at jeg solgte fødevarer.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:
Er det lige du kommer med en håbløs kommentar uden at tjekke kronologien i tråden?

Hvis du gad og læse lidt, så var det mig der fortalte ham det med fødevarestyrelsen, og hvis du lægger mærke til det, så har han slettet siden.

Det er nogle gange sjovere at læse tråden før man beskylder nogle for noget, god lørdag Wink

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Internexus:

Altomargan.dk - Jan:
Er det lige du kommer med en håbløs kommentar uden at tjekke kronologien i tråden?

Hvis du gad og læse lidt, så var det mig der fortalte ham det med fødevarestyrelsen, og hvis du lægger mærke til det, så har han slettet siden.

Det er nogle gange sjovere at læse tråden før man beskylder nogle for noget, god lørdag Wink

Ja du er dygtig, du fortjener en stor præmie for at stille et spørgsmål i stedet for at skitsere alvoren i at sælge fødevarer inden man er registreret.

Du har vundet en stor vaffelis, håber du er glad nu :)

Men klart det er en fordel i linkbuilding at skrive så kort så muligt som en del andre herinde, og så derefter tage en nytteløs debat, SEO er din stærke side, fortsat god dag :)

 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Zissan:

Så jeg kan bare starte en webshop op nu fx og så længe jeg omsætter for under 50.000, så skal jeg ikke registreres nogle steder eller søge om tilladelse? Det er da bare fantastisk, så det eneste problem var bare at jeg solgte fødevarer.

Ja, det er rigtigt :)

En god ide er dog at få oprettet en separat bankkonto, så du får adskilt 'firma' og privat økonomi helt fra hinanden. Husk også at før regnskab over indtægter og udgifter (meget nemt, hvis det hele kommer og går fra den ene bankkonto).

Mvh.

Lars Thomsen 

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:

Ved ikke helt hvad jeg ellers skulle skrive i forhold til fødevarestyrelsen, jeg er jo ikke ekspert på det område. Men mon ikke han synes det er rart at jeg advare ham? :-)

Og nej, det hjælper ikke min linkbuilding ret meget :-)

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Internexus:

Ved ikke helt hvad jeg ellers skulle skrive i forhold til fødevarestyrelsen, jeg er jo ikke ekspert på det område. Men mon ikke han synes det er rart at jeg advare ham? :-)

Og nej, det hjælper ikke min linkbuilding ret meget :-)

DU skriver: Må du godt sælge mad-vare, uden at få besøg af fødevarestyrelsen?

Det er da ikke nogen advarsel, det er ét spørgsmål og måske et hint til at han skal undersøge tingene.

Jeg går så skridtet videre og siger han IKKE MÅ sælge og da han ikke i sine svar FØR jeg skriver har forstået alvoren - så skitserer jeg det ultimative scenarie.

Men brug du bare din dag på linkbuilding (og flueknepperi til ingen verdens nytte), så vælger jeg at ryste på hovedet og tænke mit om personer der bare vil diskuttere for diskussionens skyld uden at have noget at sige.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altomargan.dk - Jan:
Jeg går så skridtet videre og siger han IKKE MÅ sælge og da han ikke i sine svar FØR jeg skriver har forstået alvoren

Jamen du skal da have en kage, fordi du er dagens helt. Jeg gav ham et hint så han kunne tage det seriøst. 

Og hvorfor skriver du flueknepperi?, og ødelægger den her tråd for ham? Du skriver alt muligt til Frederik om at han synes det er sejt at han bryder loven osv. Også kalder du MIT for flueknepper i? Tag din nu sammen Jan. Vi lukker den her, ingen grund til at ødelægge tråden for ham vel?

Han har indset alvoren, og lukket sin hjemmeside, og det er god stil af ham.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)