Jamen, lad os da alle komme igang:
Lav chargeback på alt digitalt der er købt... - Paypal acceptere det jo åbenbart blindt.
Njaaa... ved de andre skal DU som kunde skrive under på, at varerne ikke er leveret, og at DU har forsøgt hos leverandøren. Først herefter kan du lave chargeback. --- Det er tydeligt at Paypal prøver med alle tænkelige midler at gøre sig spiselige for kunderne. Det bliver så på bekostning at de firmaer der bruger dem. |
Carsten Kvist:Det er tydeligt at Paypal prøver med alle tænkelige midler at gøre sig spiselige for kunderne. Det bliver så på bekostning at de firmaer der bruger dem.
Hej Carsten.
Den kommentar syntes jeg sådan set ikke er fair... Der gælder præcis samme regler for alle kreditkort, som for PayPal... Bevisbyrden ligger hos sælger, at dokumentere at varen er leveret... Kan man som sælger ikke dokumentere leverancen, så får kunden sine penge tilbage.. Det er som sådan underordnet om kunden har betalt med sit kreditkort eller gennem PayPal.
.
Carsten Kvist:Njaaa... ved de andre skal DU som kunde skrive under på, at varerne ikke er leveret, og at DU har forsøgt hos leverandøren. Først herefter kan du lave chargeback.
Det er jo præcist det kunden gør når man åbner en "Claim" hos PayPal... Her angiver kunden at han/hun ikke har modtaget sine varer, og at man har forsøgt få den handlende til at levere den ønskede vare...
Så går PayPal ind i sagen og beder den handlende om at kommentere kundens klage, og fremsende bevis for at ordren er leveret... Kan den handlende ikke dokumentere leverancen, er PayPal nødt til at acceptere kundens klage, og refundere kundens penge.