Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer og dagpenge kan jeg det her?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Kim:
Som Lars, har jeg nemlig fået det modsatte af vide. Godt nok for nogle år siden. (Luk dit firma, ellers er der ingen dagpenge, og herefter kan du åben et).

Du må meget undskylde, men hvor dælen får du det her fra?

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror Kim har ret I at man ikke generelt får lov til at starte bierhverv i helt samme branche man havde hovederhverv og CVR nr i inden man blev arbejdsløs og skulle på dagpenge, men det fortolkes af hver kasse for hver situation, så det nytter ikke - hverken at bilde alle ind - at vist kan de køre deres CVR videre og få dagpenge (hvad jeg mener er sjældent man får lov til og Lars mener man oftere kan) eller at man aldrig får lov uden at lukke - Der er kun den aktuelle a-kasse der kan afgøre det fra fald til fald

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars: Ingen problemer. Bare vi bliver enige og kan hjælpe hinanden bedst muligt :)
Jeg har fået det fra min egen a-kasse. Den besked fik jeg da krisen satte ind og mit enmands entreprenør ikke tjente nok. Så jeg måtte lukke herligheden (hvilket iøvrigt også var okay...) for at få dagpenge.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Kim,

Kim:
Lars: Ingen problemer. Bare vi bliver enige og kan hjælpe hinanden bedst muligt :)
Jeg har fået det fra min egen a-kasse. Den besked fik jeg da krisen satte ind og mit enmands entreprenør ikke tjente nok. Så jeg måtte lukke herligheden (hvilket iøvrigt også var okay...) for at få dagpenge.

Du misforstod mig tilsyneladende.

Du skrev "Som Lars, har jeg nemlig fået det modsatte af vide.". Enten forveksler du mig med en anden (kan ikke se andre med navnet Lars her i tråden), ellers læser du simpelthen bare ikke mine indlæg godt nok.

Hvordan det hang sammen for år tilbage, skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg selv og de andre tilfælde, jeg kender til, har alle været i 2013, og med to forskellige a-kasser. Så dét er, hvad jeg forholder mig til :)

Men det er vel efterhånden også snart slået fast med 100-tommer søm, at trådstarter skal hive fat i a-kassen og få det afklaret :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg vil bare høre om du fik oprettet dit cvr nummer mens du var på dagpenge, og hvordan gik det burokratisks mæssigt? Jeg er nu i den situation som jobsøgende, og har fået tilbud en freelance job på ren provision. Dvs, at jeg skal oprette mig en cvr for at få udbetalt mine honorarer. 

Har hørt, at selvom i teorien burde ikke være noget problem, så lige så snart man går i praktisk går det helt galt på a-kasse og  man ender kun i diskussioner.... Derfor kunne jeg tænke mig at høre don erfaring.

på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan da bidrage med, at hvor det er MEGET vanskeligt at få lov at forsætte et eksisterende CVR nummer hvis man skal på dagpenge, så kan man ofte få tilladelse til bibeskæftigelse og CVR når man ER på dagpenge. Hele missæren bygger på, i hvilket omfang a-kassen kan kontrollere ens arbejdstid. Det kan den næsten umuligt hvis man i forvejen inden arbejdsløshed har haft egen virksomhed, men hvis man får job freelance, KAN det være lettere. 

Så vil du jo nok opleve besværet med, at det her er ren provision som gør, at "arbejdsgiver" ikke kan kontrollere og rapportere tidsforbruget, så jeg tror det kan blive vanskeligt at få OK til CVR for at drive noget på ren provision

Fremgangsmåden må være at sige, at a-kassen jo kan kontrollere økonomien, men de vil kunne sige, at du måske arbejder fuldtids, og ikke tjener så meget de første måneder, og det vil a-kassen absolut ikke finansiere med dagpenge, hvilket er korrekt og naturligt.

Hvis du tror på, at det er noget du kan leve af, så kan valget være at takke nej til dagpenge en periode, løbe det nye igang og så leve af det, men det er en helt individuel bedømmelse hver a-kasse skal foretage af hvorvidt du står 100% til rådighed for arbejdsmarkedet, eller kan modregnes dagpenge for bibeskæftigelse, baseret på en kontrolleret arbejdstid, så du kommer ikke uden om, at det er KUN din a-kasse der kan gi grønt eller rødt lys for sprgsmålet

Iøvrigt betyder ren provision vel ikke, at du nødvendigvis skal (og kan ) være selvstændig, det afhænger af jobbet, og ren provision kan jo også udbetales til en lønmodtager, men det vil din "arbejdsgiver" vel ikke. Det kunne se mere gennemsigtigt ud for a-kassen i forhold til bi-beskæftigelse- Læs evt om SELVSTÆNDIG OG DAGPENGE 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)