Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer og dagpenge kan jeg det her?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
List sjovt. Mon vi læser hinanden indlæg? Allerede som indlæg nr. 3 fortæller jeg hvordan CVR og dagpenge hører sammen, og efterfølgende siger en masse andre det samme med andre ord ;)
du læser ikke vores indlæg. Lars siger jo faktisk det modsatte af dig og det er det vi diskuterer - han viser også at han HAR fået lov til at køre CVR på dagpenge. Det er dårlig stil af dig at henvise til dit indlæg som det eneste rigtige her - selv om jeg basalt set er enig med dig, så har Lars jo tydeligvis et point - og de eneste der kan svare sikkert er trådstarters a-kasse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

1. "Du læser ikke vores indlæg"
Er du helt sikker på det ikke er dig som ikke læser mit indlæg...og ikke mig som ikke læser dig/jeres?

Her er hvorfor:

A: "Lars siger det modsatte...."
Hvis du læser mit indlæg så skriver jeg at man godt kan få dagpenge og køre CVR samtidigt - det skal blot gøres i den rigtige rækkefølge. 

Jeg skriver:
Du kan ikke få dagpenge hvis du har et CVR nummer.
Læs mærke til ordet.. "har". Hvis du allerede HAR CVR, så kan du IKKE få dagpenge.

Jeg skriver:
7. NÅR du får dagpenge, så kan du ansøge om at ha "selvstændigt bierhverv". Så kan du oprette dit CVR IMENS du får dagpenge. Naturligvis bliver alle arbejdstimer/tjente penge fratrukket dine dagpengeydelse

Altså jeg skriver det samme som Lars

2. Det er dårlig stil at du henviser....
Jeg henviser ikke til mit eget indlæg som det eneste rigtige her. Tværtimod siger jeg at vi alle siger det samme, men at vi netop ikke læser de hinanden skriver (så vi har altså alle sammen ret!). 

Derfor, John. Jeg er ikke enig i med det du skriver Coffee

Hvis der er noget JEG har misforstået, så beklager jeg min manglende evner.

God dag/aften.

Ps. når jeg får 1 stjerne, betyder det så et lille godt indlæg, eller betyder det et dårligt indlæg? 

/Kim

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim:
Jeg skriver:
Du kan ikke få dagpenge hvis du har et CVR nummer.
Læs mærke til ordet.. "har". Hvis du allerede HAR CVR, så kan du IKKE få dagpenge.

Forkert.

Kim:
Altså jeg skriver det samme som Lars

Helt forkert.

God weekend :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så må jeg jo være forkert på den Big Smile
Lars siger jeg er forkert på den, og at man altså godt kan ha et CVR nummer og så herefter få dagpenge.

Det undersøger jeg nærmere. Familien sidder i HK og på Jobcenter, så dem spørger jeg :)

God dag. 

/Kim 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

Jamen så må jeg jo være forkert på den Big Smile
Lars siger jeg er forkert på den, og at man altså godt kan ha et CVR nummer og så herefter få dagpenge.

Det undersøger jeg nærmere. Familien sidder i HK og på Jobcenter, så dem spørger jeg :)

God dag. 

/Kim

Så fik du også lige holdt hovedet højt, godt klaret.

Du kan undersøge lige så meget, du har lyst, fakta er bare, at det er muligt og lovligt at have et CVR nummer, for efterfølgende at få dagpenge og samtidig beholde CVR nummeret. Det kræver sådan set bare, at det bliver godkendt som en bibeskæftigelse.

Læser du mit første indlæg, hvor jeg svarede John, vil du se, at jeg selv har været igennem det, så mon ikke, det kan lade sig gøre? ;)

Hils familien i HK og på jobcenter - og god weekend :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Så fik du også lige holdt hovedet højt, godt klaret.

Ærlig talt.. for mig handler det her ikke om store muskler og mindreværdskomplekser, men at hjælpe en som spørger om en ting som kan være meget afgørende.

Nu ved du hvorfor jeg skriver her i dette indlæg/spørgsmål.

Også god weekend til dig.

/Kim 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Ærlig talt.. for mig handler det her ikke om store muskler og mindreværdskomplekser, men at hjælpe en som spørger om en ting som kan være meget afgørende.

Godt at høre. Det kan nemlig være altafgørende, og derfor følte jeg mig nødsaget til at reagere på jeres svar til trådstarter, da de simpelthen er forkerte :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Jamen så må jeg jo være forkert på den Big Smile
Lars siger jeg er forkert på den, og at man altså godt kan ha et CVR nummer og så herefter få dagpenge.

Det undersøger jeg nærmere. Familien sidder i HK og på Jobcenter, så dem spørger jeg :)
Du er jeg Kim siger det samme - at man ikke normalt kan få dagpenge hvis man HAR CVR og har drevet det inden man behøvede dagpenge - men at man kan få tilladelse til dagpenge og bibeskæftigelse - Lars siger det modsatte - at man godt ka ha drevet CVR og tilmed omsat flere hundrede tusinde og så få dagpenge uden at skulle lukke det CVR

Lars argument er at han og en ven har fået det, og den er jo vanskelig at stikke. Jeg tror stadigt det er meget usædvanligt - Jeg ved heller ikke om det var sådan tidligere og ikke sådan nu - men hør endeligt hvad dem du kender som arbejder med det siger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har forhørt mig ved det faglige hus og ifølge dem er dagpenge og cvr nummer ingen problem.

man må bare ikke arbejde over 12-15 timer om ugen i sit firma så betragter de de som hovedbeskæftigelse.

Der er tale om selvstændig bibeskæftigelse i alle tilfælde, hvor din selvstændige virksomhed ikke kan anses for hovedbeskæftigelse. Der er mulighed for at omdanne en virksomhed fra hovedbeskæftigelse til deltidsbeskæftigelse, hvis særlige betingelser opfyldes.

Driver du virksomheden som bibeskæftigelse, kan du samtidig modtage dagpenge, hvis du kan sandsynliggøre, at bibeskæftigelsen til enhver tid kan udføres uden for normal arbejdstid. Der sker fradrag i dagpengene for det antal timer, du har brugt på din selvstændige bibeskæftigelse.

Driver du selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse og modtager dagpenge samtidig, er din dagpengeret begrænset til 78 uger. Der findes dog undtagelser hertil. 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

John: Godt svar. Hvad er hele op og ned i det her?

Som Lars, har jeg nemlig fået det modsatte af vide. Godt nok for nogle år siden. (Luk dit firma, ellers er der ingen dagpenge, og herefter kan du åben et). Så jeg lukkede mit daværende firma.
Obs! Åbne et.. betyder at åbne et i en NY brance.. nå, det er vist en anden problematik.. ;) 

Samme fik en bekendt at vide for nyligt (indenfor 3 måneder siden). Åben IKKE dit firma før din uddannelse er færdig. Vent til du får din dagpenge og ansøg så om bierhverv.
Hun er nu færdiguddannet, får dagpenge og har selvstændig bierhverv med CVR.

Det kunne tyde på at reglerne tolkes forskelligt i de forskellige a-kasser. Og så er det bare endnu mere grund til at udvise forsigtighed. I værste fald kan man måske oprette firma, søge dagpenge, få besked om at lukke det, og så også være afskåret mulighed for at åbne firma i samme branche (det er vist noget med at man ikke må åbne bierhverv indefor sin egen brance, og det kan det jo tolkes som hvis man netop har haft firma indefor det..).

:) 

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)