Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 12 ud af 17 (166 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Spider:

 

Hvis off-shoreselskabet er placeret på f.eks.Cypern, og er holdingselskab til et dansk ApS, så kan man udlodde skattefrit op til Cypern-selskabet fra det danske selskab, men hvis man udlodder fra Cypern-selskabet til sig selv, så bliver man udbyttebeskattet på normal vis.

 

Fidussen er her kun, at det finansielle afkast i Cypernselskabet er helt skattefrit, og man kan låne af selskabet. Derudover kan Cypern-selskabet sælge det danske Aps skattefrit når som helst.

 

Mvh

 

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 13-06-2007 10:39:19 Forfatter: spider
Hej thorbjørn


Det er ikke dig vi har talt med så :) for ham vi har snakket med rådgiver og opsætter firmaet som et limited selskab i england.

Men da jeg spurgte om en hjemmeside han kan henføre til fik jeg ikke noget.


Hvad mener du om de spørgsmål jeg stillede?


 

og hvad skal I så lige med selskaber i England ? Jeg må indrømme at jeg er ved at være godt træt at popsmarte rådgivere som bilder unge naive iværksættere ind at de kan opnå guld og grønne skove ved at oprette offshore selskaber i udlandet. Jeg er nået til det punkt at lige så snart de pågældende iværksættere begynder at ævle om offshore selskaber så gider jeg ikke bruge tid på dem.Det er min tid ganske enkelt for kort til. Så kan de komme tilbage når de finder ud af at det ikke lige var hvad de regnede med.

De gange jeg har gjort det har det nemlig vist sig at de ikke har fået en totalt forkert forståelse af virkningerne herved. Nogle havde fået det indtryk at de kunne undgå dansk beskatning selvom de boede her og virksomheden blev udført fra DK. Det kan enten skyldes dårlig rådgivning eller at de har hørt dårligt efter.        

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 13-06-2007 10:49:06 Forfatter: Thorbjørn

Hej Spider:






Hvis off-shoreselskabet er placeret på f.eks.Cypern, og er holdingselskab til et dansk ApS, så kan man udlodde skattefrit op til Cypern-selskabet fra det danske selskab, men hvis man udlodder fra Cypern-selskabet til sig selv, så bliver man udbyttebeskattet på normal vis.






Fidussen er her kun, at det finansielle afkast i Cypernselskabet er helt skattefrit, og man kan låne af selskabet. Derudover kan Cypern-selskabet sælge det danske Aps skattefrit når som helst.






Mvh













 



Jeg har ganske enkelt ikke tid - og slet ikke lige nu - til at indgå i en diskussion om dette men kan kort fastslå at det er varm luft. Hvis folk vælger at tro på Thorbjørn og hans øvrige "kolleger" i det engelske i disse offshore   så værsgo men de skal ikke forvente nogen medlidenhed fra mig (og hovedparten af de danske rådgivere/revisorer) efterfølgende. Jeg kan se et perspektiv i disse løsninger hvis vi taler om internationale virksomheder. Så kan der måske være noget i det. Ellers ikke.

 

Selskaber er efter danske regler kun skattefri af gevinster ved salg af aktier hvis disse har været ejet i mere end 3 år. Det cyprioriske selskab skal beskattes i Danmark når ledelsen er her i landet, og det er vel nok de færreste der vil overlade ledelsen af sit selskab til andre, herunder udlændinge. 



Prøv iøvrigt lige at forestil jer at der står en potentiel køber med 20 mio. i hånden med henblik på at købe en dansk virksomhed. Han har valget mellem jeres og en anden. jeres virksomhed/selskab er ejet af et selskab på Cypern. Den anden virksomhed ejes af et dansk holdingselskab. Hvem tror I helst den potentielle køber vil handle med ?



 



Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej igen

 

Jeg har heller ikke mere tid. Jeg vil bare sige til Bent, at man normalt lejer en direktør til sit selskab af en bank, revisionsfirma eller advokat. BDO på Cypern tilbyder f.eks. denne direktørservice. Det koster omkring 7.000 kr. årligt.

 

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
ok tak for jeres input ....tror vi har fået nok input til at foretage en vurdering. Det er godt at man kan finde et forum med så mange engageret menneske der vil hjælpe :)

 

Vi er som sagt ved at starte op og vi er 3 og vi har 1 kunde indtil videre og er ved at få 2 andre. Men vi kan ikke fakturer dem endnu da vores selskab ikke er etableret. Men vi vil nu tag jeres info til overvejelse. Men personligt synes jeg nu at jeg hælder mest til at tag et lån til de 125.000 kr og etablere et selskab uden at tænke så meget :) Men den idé med offshore i England var at vi har hørt at det koster 8000 kr for opstart og man kan overføre op 60000 pund til det selskab fra driftselskabet om året. Så på den måde var det en meget billigere løsning at starte op end en ApS men hvis det er det eneste vi få ud af det så kan det måske være bedre at tag en hårdere opstart og ikke bekymeret sig om så meget mere. For det lød som om at så længe pengene var udbytte i england så var det lovlig, men hvis det som vores skattekonsulent siger. Så skal der betales dansk skat af det så kan det nok ikke betale sig helt.

 

Mvh

 

Kevin

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Interessant læsning

- er helt på linie med Bent i min holdning, men det ved alle...

 

Kan vi ikke fremfor at tale teori tale omkostninger:

 

Thorbjørn, det interessant med den omkostningsbetragtning, dvs. at iværksætterne kan leje ledelsen på Cypern for 7000 kr. der faktureres til hvem? og om året?? og for at kunne optjene skattefrie udbytter der, hvilket de også kan i Danmark, og for at få muligheden for at kunne sælge skattefrit tidligere end 3 år sammenlign med den almindelige danske holdingregel...

 

Hvad koster en normal løsning så med etablering af cypernselskab til mig som nystarter?? Hvad skal jeg forvente for at stå med et færdigt selskab i omkostninger til rådgivning etablering m.v.?? Hvad koster det at lave det selv, og hvor meget tjener de danske udbydere, som du jo ikke er, på løsningerne?

 

Jeg skal vel etablere dansk aps og indskyde kontant 125.000 heri, eller jeg skal lave en filial (hvilket kan påvirke markedets lyst til at handle med mig), hvad koster det cypriotiske selskab via dine samarbejdspartnere fx. hos www.dintryghed.dk?? og hvad koster det om året??

 

Bare sådan for at kunne sammenligne med en dansk løsning, hvor man kan etablere holding & datter for det samme indskud på kr. 125.000 i kapital + omkostninger på ca. 2 x 1800 + moms ??

 

På 5 år forstår jeg at jeg har betalt 35.000 til leje af direktør??

 

Har du tid til at opstille dette svar, for det tror jeg egentligt er langt mere relevant for en række iværksættere fremfor alle de her fantasier om at undgå at betale selskabsskat m.v. i Danmark...

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
 

 

"Diretørservice til kr 7.000"

 

Og hvad koster revision og adresseservice, videresendelse af post mm.

 

Man kan vel også spørge sig selv om disse 7000 kr årligt ikke kan forrente et lån til

stiftelse af dansk ApS, jeg tror der fokuseres for meget på at man kan undgå indskud ved stiftelse,

og skattebesparelsen er blot en udskydelse indtil man trækker pengene hjem, medmindre man

planlægger at leve sin pensionisttilværelse på eks. Cypern

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hvorfor er I så bange for at starte op i personligt regi?? - I skal sikkert hæfte personligt for kassekreditten alligevel? I kan lave et I/S uden en krone, og når I når en værdi på mindst 125.000 i I/S kan I omdanne det til ApS?? Angst for erstatningskrav?? det er vi alle, men det klares jo med en forsikring for ansvar...
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
hans - I could not agree more, og jeg tror der er r... kedeligt på Cypern i Længden

 

:-)

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 13-06-2007 11:20:15 Forfatter: Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk Hvorfor er I så bange for at starte op i personligt regi?? - I skal sikkert hæfte personligt for kassekreditten alligevel? I kan lave et I/S uden en krone, og når I når en værdi på mindst 125.000 i I/S kan I omdanne det til ApS?? Angst for erstatningskrav?? det er vi alle, men det klares jo med en forsikring for ansvar...

 

Præcist Jacob. I denne uge når jeg forhåbentlig at lave ca. 8 omdannelser og totalt har jeg lavet ca. 30 når vi kommer til 30/6. Her taler vi ikke iværksættervirksomheder eller nystartede virksomheder, men gode og sunde virksomheder, der har eksisteret i mange år og nu bl.a. via rådgivning fra revisor syntes at tiden er blevet moden til at drive virksomhed i selskabsform, hvad de så kan gøre uden at skulle finansiere noget kontant. Den "verden" jeg lever i til daglig blandt disse virksomheder og deres revisorer er så fremmed fra det man ser her i denne tråd. Folk begynder at snakke om selskaber på Cypern, UK etc. i forhold til en bruger, hvor det så viser sig at denne ikke engang har opstartet virksomheden endnu.

 

Og ja: Lad os få omkostningerne på bordet Thorbjørn. Hvad koster disse offshore selskaber i forbindelse med stiftelse og løbende omkostninger. Det er jo klart nogen ting som man bør oplyse i forbindelse med at man udbyder og rådgiver om disse løsninger så det må vel være tilgængelige oplysninger.

 

Over and out.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 12 ud af 17 (166 indlæg)