Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 14 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

I går var der i DR Kontant et indslag om en "entreprenant" Herre - Kasper Rønne Dalsø.

 Han drev sin koncern via et Engelsk selskab - kontaktpersonen i England, der forøvrigt slet ikke eksisterede hed Ben Dover -

eller oversat til dansk "bøj dig forover" ( så vi kan tage dig i en vis legemsdel )   At Kasper havde bedt en del af hans leverandører om at

"bend over" var der vist ikke tvivl om, men hvorvidt Ben Dover havde bedt Kasper om at "bend over" vides ikke.

 Så indtil videre rejser mine hår sig, når jeg ser ordet offshore. - medmindre det er offshore aktiviteter der foregår på Esbjerg Havn.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Det kan såmænd godt være at det var "udsendelsen", men tror der kommer mere. Jeg er helt på bølgelængde med dig Hans. Så kan folk kalde mig konservativ o.l. men sålænge aktiviteterne udføres i DK kan jeg ikke se formålet i at gå udenlands.

Hvad jeg også sagde til pågældende journalist var at det med den prof. bestyrelse skulle tages med et gran salt. Ingen virksomhedsejer vil med respekt for sig selv overlade beslutningskompetencen og ledelsen af sin virksomhed til totalt fremmede udlændinge, og derfor er der tale om fiktion, hvor den reelle ledelse og bestyrelse er i Danmark. Derfor skal indtægterne også beskattes i Danmark om så selskabet ligger på Guernsey eller andre eksotiske steder.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er da muligt at jeg ikke har søgt dybt nok,

Men hvad er den reelle løbende pris for dette show, jeg tror ( correct me if im wrong ) at der er en del

omkostninger til, videresendelse af post, adresseservice, honorar til bestyrelse og direktion, og andre

personer der skal skubbe lidt rundt med papirerne.

 Og når så Skat herhjemme begynder at rode i sagerne,

løber omkostningerne til en revisor herhjemme sikkert op i det dobbelte af det man sparede i sit skattely.

 

 

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

hej. skriv en sms med dit mobilnummer til mig på 28909337 så kan jeg forklare dig nogle forskellige informationer nærmere.

 

Med Venlig Hilsen

 

L. Korolev

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Goddag Thorbjørn.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nærmere omkring dine off shore løsninger så skriv venligst en email til mig på l_korolev@hotmail.com med dit mobilnummer så jeg kan ringe til dig?..

 

Med Venlig Hilsen

L. Korolev

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke komme med informationerne her hvis du mener du har noget som andre iværksættere benytte ?. Hvad Thorbjørn angår så viser han sig kun på Amino når/hvis ordet offshore bliver nævnt. Tror han har en robotløsning o.l. som popper op så snart ordet bliver nævnt, så mon ikke der kommer et indlæg fra Thorbjørn inden for kort tid.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg overvejer at starte et legalt offshore selskab. Virksomheden (der ikke er startet) er et mødested på nettet, hvor indbetalingerne kommer fra hele verden og jeg kan ved offshoreselskab slippe for moms på 25% og regnskabspligt, herved opnår jeg at være i fuld konkurrence med mine kommende konkurrenter. Firmaet vil blive ledet af en direktør i Thailand, og er hostet på ekstern server (sikkert i USA).

Jeg påtænker at betale fuld skat i Danmark af de penge jeg evt trækker ud, men er det aktieudbytte eller indkomstskat?.

Fordel er at jeg kan opspare og geninvestere uden skat af renter indtil udbetaling.

Det koster ca. 8000kr at starte et offshore IBC aktieselskab, hvilket også er lettere overkommeligt end 500000kr. i Danmark.

Er der enighed om at det er lovligt?

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder netop på det samme - at lancere et website offshore.

Hvis du har lyst, kan du evt. kontakte mig på kenneth@kennethlund.dk så vi kan udveksle erfaringer.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener heller ikke, at Offshore-selskaber er en god løsning for mindre danske iværksættere.

SMBA-selskaber er en langt bedre løsning.

Se min artikel på DKUUG: video.dkuug.dk/dkuug-nyt/dkuug-nyt-155.pdf

MVH fra Ejler 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Tak for linket :)

Er det "relevant" (af mangel på bedre ord) at vurdere offshore i forhold til om man er "mindre iværksætter"?

Der er en række fordele ved offshore'ing uanset om du er mindre iværksætter eller stor virksomhed.

Jeg vil mere sige at man skal vurdere HENSIGTEN og virksomhedens formål/drift som parameter, for det er i mine øjne det, der er afgørende.

Tager jeg fejl? :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Side 14 ud af 17 (166 indlæg)