Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 13 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej

 

Men hvordan er beskatningen for en I/S hvis vi er 3 ejer ? Mister vi ikke fordelen i at overføre vores overskud til holdingen. Grunden til vi vil etablere hver vores egne ApS er fordelen ved at overføre overskud til holding og derefter kan vi selv vælge hvad vi vil anvende penge til at investere i. Vi har ikke nogen omk i vores selskab kun årlig regnskab da vi levere software og har ikke nogen inventar eller kontor iøjeblikket. så alt indtjening rydder ind i selskabet og videre til holding. Men hvis vi laver I/S og vil anvende overskud til andre investering skal vi alle 3 være enig plus at vi kan ikke udlodde udbytte unden at beskattes personligt vel? Desuden hvad vil sådan en forsikring koste? og vil dem man handle med ikke heller ha at man er en ApS end en I/S???

 

Mvh

 

Kevin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg kan godt følge din pointe, men:

 

Indtjeningen skal beskattes med 25% uanset om I driver virksomheden i selskab eller i privat regi. I privat regi sker det så bare i hver jeres virksomhedsordning. Dvs. der kan I selv disponere men I kan eksempelvis ikke gå ud og

købe aktier m.v. for pengene som i et selskab.

 

Du har ret i det med forsikringen etc. men vi taler måske om en tidshorisont på 1 år hvorefter I kan omdanne. Hvis I føler for det her og nu ja så er der jo muligheden med at låne 125.000 kr. og stifte et selskab.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
SVAR:

Men hvordan er beskatningen for en I/S hvis vi er 3 ejer ? INDIVIDUEL

 

Mister vi ikke fordelen i at overføre vores overskud til holdingen. JO DET ER IKKE MULIGT

 

Grunden til vi vil etablere hver vores egne ApS er fordelen ved at overføre overskud til holding og derefter kan vi selv vælge hvad vi vil anvende penge til at investere i. KORREKT, MEN SÅ MÅ I SÅ HOSTE OP MED 125000 HVER..

 

Vi har ikke nogen omk i vores selskab kun årlig regnskab da vi levere software og har ikke nogen inventar eller kontor iøjeblikket. så alt indtjening rydder ind i selskabet og videre til holding. Men hvis vi laver I/S og vil anvende overskud til andre investering skal vi alle 3 være enig plus at vi kan ikke udlodde udbytte unden at beskattes personligt vel? KORREKT

 

Desuden hvad vil sådan en forsikring koste? SPØRG FORSIKRINGSMÆGLER - GÆT: MELLEM 10.000 - 50.000 AFHÆNGIG AF DÆKNING - MEN DEN SKAL I DA HAVE UANSET OM I DRIVER APS ELLER EJ..

 

og vil dem man handle med ikke heller ha at man er en ApS end en I/S??? NÆ - JEG VILLE DA HELLERE HANDLE MED i/s MED TRE HOVEDER DER HÆFTER END ET APS UDEN 1 KRONE I KASSEN...

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej allesammen

 

Har desværre ikke tid til at deltage i debatten, men med hensyn til priser, så henviser jeg til min hjemmeside. Men priserne er netop fordelen ved mange off-shore selskaber. Lav anskaffelsespris og meget lave løbende driftsomkostninger. Det skyldes jo, at man ofte ikke behøver at udarbejder regnskab til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller tilsvarende. De løbende omkostninger svarer således til at have en personlig virksomhed, måske med op til 3.000 kr. oven i.

 

Så skal jeg også lige sige, at men ikke behøver at leje en direktør til sit selskab. Man kan jo indsætte sig selv som direktør og spare pengene. Så bliver selskabet ganske vist beskattet som et dansk selskab, men det er helller ikke altid dårligt. Men man så opnå nogle selskabsretlige fordele - f.eks. at kunne låne af selskabet plus, at man kan indsætte et selskab som direktør.

 

P.S. dette bliver mit sidste indlæg idag. Så lad være med at spørge mere

 

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Det er helt OK,
Vi har alle alt for travlt,

Vi venter da bare med at få dit konkrete svar på spørgsmålene...

Der jo er relevante for alle,

og som du ganske givet har de præcise svar på..

en anden dag

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ingen spørgsmål, blot en undren:

Hvorfor står priserne på Thorbjørns hjemmeside når han ovenfor har oplyst at han ikke sælger offshore-selskaber ?

Og som Jacob siger: Ja oplys priserne her efter 30/6 når vi har tid.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
En detalje man også lige skal have med er, at Skat fokuserer rigtig meget på folk der har den slags konstellationer og det betyder at man kan forvente at komme til torskegilde sådan ca. hvert år. Bare det afholder mig fra den slags tanker.


Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Thorbjørn, har du ikke snart tid til de konkrete svar på spørgsmålet om priser etc. på offshore som du rådgiver om..

 

Jeg tror fortsat Bent og jeg og 17.000 andre venter i spænding..

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Thorbjørn:


P.S. dette bliver mit sidste indlæg idag. Så lad være med at spørge mere


 

Hihi - et lidt useriøst ps, dér, synes jeg - det højner nok ikke din troværdighed nævneværdigt herinde, synes du?  

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

klp29:

Thorbjørn:


P.S. dette bliver mit sidste indlæg idag. Så lad være med at spørge mere


 

Hihi - et lidt useriøst ps, dér, synes jeg - det højner nok ikke din troværdighed nævneværdigt herinde, synes du?  

Nej det synes jeg så ikke. Hvis Thorbjørn vel at mærke havde svaret hvad han stadigvæk ikke har, og det højner ikke just troværdigheden. However - I forgårs blev jeg kontaktet af en journalist fra DR som forskede lidt i de mange sjove annoncer der dukker op i pressen. Han ville gerne høre om virksomheder der var kommet i klemme fordi de havde stiftet et offshore selskab og efterfølgende fortrudt. Jeg kunne nævne et - anonymt - eksempel og et eksempel hvor jeg er stensikker på at de vil fortryde, men nævnte Thorbjørns navn overfor ham, da han må have rigtig mange af slagsen. Smile 

Under alle omstændigheder vil man formentlig komme til at høre mere om Scandi Card fra den kant.   

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 13 ud af 17 (166 indlæg)