Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror du på Bitcoin?

Side 1 ud af 9 (86 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Efterhånden har en del hørt om den digitale valuta Bitcoin. Nogen har læst om det i nyhedsmedier, andre har set det i indslag i TV og andre har måske hørt det fra venner.

For dem som ikke kender det:

  • Bitcoin er en digital valuta, som eksisterer online. Man kan sende penge, næsten gratis, forholdsvis anonymt, på tværs af landegrænser og indenfor 5 minutter. Da det er digitalt, kan man også programmeringsteknisk sende Bitcoins fra et program
  • Længere forklaring
Det jeg ønsker med denne tråd, er at høre om: Tror du på Bitcoin?
Nogen af grundende til at jeg tror på Bitcoin er:
  • Vi betaler i dag 1-2% gebyrer på rigtig mange transaktioner. Det er absolut ikke nødvendigt, og i virkeligheden kan vi nøjes med nogle få ører pr. transaktioner
  • At flytte penge på tværs af banker eller lande, tager dage. Vi kan nøjes med det tager 5 minutter
  • I den 3. verden er det ikke normalt at have en bankkonto. Med Bitcoin kan vi give alle mennesker (og robotter) en eller flere Bitcoin adresser
  • Penge kan ikke programmeres, og overførsler laves som regel manuelt hos banker. Med Bitcoin kan IT-systemer gøre denne del automatisk
Derudover er der en indbygget "lokkemad", ved at der kun kan skabes "21 millioner Bitcoin". Dvs. at jo mere Bitcoin bliver brugt, jo mere bliver de værd. 
Der er også mange som er imod Bitcoin, og mener det er en opblæst valuta, som kan blive hacket hver sekund, og i øvrigt er ekstremt utroværdigt.
Jeg ser tingene fra en side, og du ser det sikkert fra en anden.

Jeg vil derfor høre: Hvad tænker du om Bitcoin? Og tror du på det?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ved ikke om jeg tror på Bitcoin men jeg tror på bevægelsen, BC er første synlige tegn på at befolkningen er ved at tage magten over det monetære system. Om BC eksisterer om 20 år ved jeg ikke ... men der skal nok eksistere noget der minder om.

Sådan som situationen ser ud pt. har jeg dog større tillid til BC end jeg har til den Amerikanske Dollar.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe.

Jeg tror også en vigtig pointe er at selve teknologien er det vigtige, og ikke nødvendigvis Bitcoin.

Er der andre som har nogle input?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:
Efterhånden har en del hørt om den digitale valuta Bitcoin. Nogen har læst om det i nyhedsmedier, andre har set det i indslag i TV og andre har måske hørt det fra venner.
Ja, man hører så meget ud af øjenkrogen og mon ikke det er uundgåeligt, at man hæfter sig mest ved det negative og sensationelle - hvilket skabelonindslagene formentlig også er skåret over?

Jeg har ikke brugt 2 minutter på selvstændigt at undersøge konceptet nærmere og er vel, som sådan, en typisk dansker. Det indtryk jeg sidder tilbage med, gør mig ikke umiddelbart interesseret i at dykke ned i materien.

I Danmark er der vist kun en enkelt damefrisør der tilbyder anvendelse af Bitcoins. Sammenlagt sætter det mig i afventeposition. Jeg vil ikke sætte firmaets image over styr ved at "fedte" mig ind i noget, som formentlig kun få vil bruge og som er omgæret med skepsis.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

BitCoin er jo allerede en valuta i brug i dag. Hvad er der ikke at tro på?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ven der har investeret lidt i det. Han startede med 50.000 kr

i dag ca. 4 måneder siden er beløbet vokset til 82.000 kr

og jeg kender også et par stykker andre, der har fået en mindre gevinst. Altså der er noget at hente. Lige nu går det meget godt og man kan også købe bots dertil. De handler for dig og skulle efter meningen give overskud.

Bitcoin er noget jeg tror på. Pt har det en værdi så længe det har det er det lidt interessant. Men som med alt andet, så må man træffe et valg og se konsekvensen af det. Det kan være skidt, men tænker du på penge, så er der noget at hente.. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekspert,men sådan som jeg har forstået det:

Det helt store problem er at bitcoin børserne (veksler bitcoinst til/fra "rigtige" valuater) er private og ikke er reguleret som alm. banker.

Dvs. du giver dine penge til en helt fremmed 3. mand, som du så stoler på vil formidle en handel. Dine penge er i hans varetægt i en perionde.

Der er intet til hindre for at denne børs/3. mand lukker og slukker og tager beholdningen.....hvad skulle forhindre ham?

Hvad jeg kan læse mig frem til er det netop sket mange gange. Ejerne siger godt nok de fleste gange at det er grundet hacker-angreb at de bliver nød til at lukke biksen og at alle penge er stjålet(væk)

Dertil kommer at de software løsninger der findes, som du bruger til at have din bitcoins wallet, virker ustabile og usikre. Jeg har oplevet flere gange at Bitcoin-Qt (som vel er det tætteste man kommer på en "officiel" version) er gået ned, og den findes desuden og kun i en beta udgave...og det er efterhånden nogen år siden det startede op!?

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke rigtig. 

Ang omkostninger ved transaktioner. Du bør lige se på hvad vi egentlig betaler for. Sikkerhed for at pengene kommer frem. At de kan komme tilbage igen hvis der er sket fejl. Der er sikkert også andre ting. 

Når/hvis bitcoin får meget oopmærksomhed, bliver det så ikke udsat for hackning? Hvad er sikkerheden.

Jeg tvivler på at mennesker, der lever deres daglige liv, kommer f.eks. hjem fra arbejdet på slagteriet, skal hente børn, lave mad til hele familien osv. giver ret meget for bitcoins. 

Tanken om at ''folket'' skal overtage det monetære system er da smuk. Så kan vi endelig få et marked der ikke er styret af nogen. Ingen central bank eller noget. 

Jeg tvivler på at det kommer til at ske mens vi har kapitalismen, da de der sidder på magten ikke vil afgive magt. Igen kan det diskuteres om kontrol er lig med noget godt i det kapitalistiske system. 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bitcoin er en bæredygtig valuta.

Jeg kan helt klart se en fremtid hvor Bitcoins er mere brugte, og hvor det er muligt at handle ind med Bitcoins overalt.

Prøv at se hvor meget Bitcoins stiger for tiden, de er steget $2-300 på 2 dage!

Jeg har selv haft en mindre profit (4000 kroner) fra Bitcoins.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Dan Storm:

BitCoin er jo allerede en valuta i brug i dag. Hvad er der ikke at tro på?



Tja... jeg tror ikke den lokale Kvickly tager BC!
Eller vores leverandører, eller SKAT.....
Side 1 ud af 9 (86 indlæg)