Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror du på Bitcoin?

Side 2 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Dan Storm:

BitCoin er jo allerede en valuta i brug i dag. Hvad er der ikke at tro på?



Tja... jeg tror ikke den lokale Kvickly tager BC!
Eller vores leverandører, eller SKAT.....

I USA findes der automater hvor du kan hæve Bitcoins, og det er en godkendt valuta. Så ikke i Danmark, men i USA kan du faktisk også betale i nogle supermarkeder med BTC.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Dan Storm:

BitCoin er jo allerede en valuta i brug i dag. Hvad er der ikke at tro på?



Tja... jeg tror ikke den lokale Kvickly tager BC!
Eller vores leverandører, eller SKAT.....

Forklar mig lige hvilken sammenhæng du mener det har i forhold til Bitcoin som valuta? 

Jeg handler da både digitale og fysiske varer med BC - om Kvickly tager imod BC eller ej er da enormt uinteressant og har ingen indflydelse på hvordan jeg - eller nogen anden - anvender BC.

Hvordan skat håndterer det er for så vidt heller ikke problem - for min skyld behøver de ikke begynde at interessere sig for det.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Synes det minder meget om en boble. Jeg ville på nuværende tidspunkt på ingen måde blive fristet til at investere i det. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det ændrer jo ikke på der er danskere som bruger det som betalingsmiddel alligevel. At Danmark så ikke er teknologisk fremme ændrer jo ikke på at det er en bæredygtig valuta.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen:

Synes det minder meget om en boble. Jeg ville på nuværende tidspunkt på ingen måde blive fristet til at investere i det. 

Det var en boble for et halvt år siden, det er ved at blive meget stabilt efter at Silkroad er blevet lukket. Der forsvandt en enorm sum illegale bitcoins, og det har gjort markedet mere frit.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bitcoin er ikke for Hr. og Fru Danmark, og bliver det ikke de næste par år. Bitcoin svarer til Internettet i 1994. Softwaren er ikke god, og der er så mange mangler.

Men enhver som har sat sig ind i Bitcoin må give at de egenskaber som den her er helt fantastiske. Nærmest ingen transaktionsomkostninger (globalt), penge der kan programmeres, alle i verden kan få en bankkonto så længe de har Internet osv.

Det er en klassisk disruptive technology på alle punkter, og jeg tror der er en meget stor sandsynlighed for at en valuta af denne type kommer til at vælte det finansielle system. Om det så hedder Bitcoin, EUcoin eller noget femte, det ved jeg ikke.

Men lige nu er det for tidlige iværksættere og investorer. Jeg kender efterhånden en del millionærer, som både har investeret og bygget spændende Bitcoin forretninger.

Jeg er lidt ked af den evige fokus på det som et investeringsobjekt. Ja, det giver muligheder for at lave en god investering, men hele muligheden for at forbedre vores finansielle system er den spændende del!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København NV
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Alle andre valutaer har en nation bag, der er sikkerheden for den valuta. Så med kroner, dollars og pund, der er det ikke valutaen, men den pågældende nation man har tiltro nok til at man vælger at benytte den valuta. Selvfølgelig kan et land jo godt gå bankerot og inflation mv. har jo i visse tilfælde gjort landes penge til de rene matadorpenge.

Ved BitCoins er der for mig at se ikke noget der gør at jeg ville kunne have tiltro til valutaen. Som din overskrift også lyder: "Tror du på Bitcoin?", så er det jo i høj grad tale om at det er nødvendigt at have en masse mennesker der tror på valutaen for at den kan eksistere. På mig minder det om en form for pyramidespil, ihvertfald ser jeg det som en boble som jeg ikke vil røre.

Selvfølgelig kan man også godt sige det om kroner og øre, at vi ikke har sikkerhed i guld længere, så det er kun fordi vi allesammen af enige om pengenes værdi at de er noget værd. Meeen synes nu stadig det noget andet.. :)

Jeg synes jeg også det er suspekt at man ikke ved noget om bagmændene bag BitCoins. Alt i alt synes jeg det er interesserende at følge med i, men vil personligt ikke have noget med det at gøre, dertil mener jeg risikoen er alt for høj.



Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at BitCoins er spændende og følger derfor med på sidelinjen. Jeg vil dog personligt ikke anvende det pt. Men det kan selvfølgelig ændre sig en dag. Og da det pt. jævnligt er i medierne, kan det vel også kaste lidt reklame af sig - når medier prøver at finde danske firmaer, der tager imod BitCoins. Hmm... måske skulle man overveje det alligevel Wink

Hvad siger revisorerne. Er det let at bogføre BitCoin

Nu kan jeg forstå, at der "kun" er 21 millioner BitCoin. I den forbindelse har jeg et spørgsmål, så jeg bedre kan forstå konceptet og sikkerheden:

Hvis en hacker stjæler 10 millioner Bitcoins - hvordan skal han få dem vekslet? Skal han tage en til en af veksel automatterne i USA? Disse kræver jo fingeraftryk så vidt jeg husker?

Han kan jo heller ikke få dem "konverteret/vekslet" i en traditionel bank?

Jeg tænker, udfordringen må derfor være større for udviklerne i forhold til "copy/paste" af disse BitCoins?

Og som andre også nævner - BitCoin er klart en identifikation på, at mennesker er ved at miste tilliden/tålmodigheden til almindelige banker (dvs. dem der styrer dem) og ønsker et ordentlig alternativ. Om det bliver BitCoins der bliver sejrherren må tiden vise. Men spændende er det! Smile

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Larsen:

Jeg synes at BitCoins er spændende og følger derfor med på sidelinjen. Jeg vil dog personligt ikke anvende det pt. Men det kan selvfølgelig ændre sig en dag. Og da det pt. jævnligt er i medierne, kan det vel også kaste lidt reklame af sig - når medier prøver at finde danske firmaer, der tager imod BitCoins. Hmm... måske skulle man overveje det alligevel Wink

Hvad siger revisorerne. Er det let at bogføre BitCoin? 

Nu kan jeg forstå, at der "kun" er 21 millioner BitCoin. I den forbindelse har jeg et spørgsmål, så jeg bedre kan forstå konceptet og sikkerheden.

Hvis en hacker stjæler 10 millioner Bitcoins - hvordan skal han få dem vekslet? Skal han tage en til en af veksel automatterne i USA? Disse kræver jo fingeraftryk så vidt jeg husker?

Han kan jo heller ikke få dem "konverteret/vekslet" i en traditionel bank?

Jeg tænker, udfordringen må derfor være større for udviklerne i forhold til "copy/paste" af disse BitCoins?

Og som andre også nævner - BitCoin er klart en identifikation på, at mennesker er ved at miste tålmodigheden til almindelige banker (dvs. dem der styrer dem) og ønsker et ordentlig alternativ. Om det bliver BitCoins der bliver sejrherren må tiden vise. Men spændende er det! Smile

Ved ikke rigtigt om du faktisk kan bogføre Bitcoins.. Tror det er svært i såfald.

Der vil BLIVE 21 millioner Bitcoins når alle Bitcoins er lavet færdigt.

Det er ikke ligefrem muligt for en hacker at stjæle 10 millioner Bitcoins, men det er da sket at hackere har hacket nogle online wallets, og givet sig selv alle Bitcoins der var(den største var vidst på 25000 BTC så vidt jeg husker, som var omkring 2.5 million dollars på det tidspunkt)

Der findes mange online steder der veksler Bitcoins, den største side er Mtgox.com

Der er banker i USA der veksler Bitcoins mener jeg.

Hvad mener du med copy/paste af Bitcoins..?

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Jesper Larsen:

Jeg synes at BitCoins er spændende og følger derfor med på sidelinjen. Jeg vil dog personligt ikke anvende det pt. Men det kan selvfølgelig ændre sig en dag. Og da det pt. jævnligt er i medierne, kan det vel også kaste lidt reklame af sig - når medier prøver at finde danske firmaer, der tager imod BitCoins. Hmm... måske skulle man overveje det alligevel Wink

Hvad siger revisorerne. Er det let at bogføre BitCoin? 

Nu kan jeg forstå, at der "kun" er 21 millioner BitCoin. I den forbindelse har jeg et spørgsmål, så jeg bedre kan forstå konceptet og sikkerheden.

Hvis en hacker stjæler 10 millioner Bitcoins - hvordan skal han få dem vekslet? Skal han tage en til en af veksel automatterne i USA? Disse kræver jo fingeraftryk så vidt jeg husker?

Han kan jo heller ikke få dem "konverteret/vekslet" i en traditionel bank?

Jeg tænker, udfordringen må derfor være større for udviklerne i forhold til "copy/paste" af disse BitCoins?

Og som andre også nævner - BitCoin er klart en identifikation på, at mennesker er ved at miste tålmodigheden til almindelige banker (dvs. dem der styrer dem) og ønsker et ordentlig alternativ. Om det bliver BitCoins der bliver sejrherren må tiden vise. Men spændende er det! Smile

Ved ikke rigtigt om du faktisk kan bogføre Bitcoins.. Tror det er svært i såfald.

Der vil BLIVE 21 millioner Bitcoins når alle Bitcoins er lavet færdigt.

Det er ikke ligefrem muligt for en hacker at stjæle 10 millioner Bitcoins, men det er da sket at hackere har hacket nogle online wallets, og givet sig selv alle Bitcoins der var(den største var vidst på 25000 BTC så vidt jeg husker, som var omkring 2.5 million dollars på det tidspunkt)

Der findes mange online steder der veksler Bitcoins, den største side er Mtgox.com

Der er banker i USA der veksler Bitcoins mener jeg.

Hvad mener du med copy/paste af Bitcoins..?

Mht. copy/paste mente jeg kopiering af penge (ligesom at ligge en pengeseddel i printeren). Tænkte dette var svære at kontrollere i forhold til at afsætte store beløb. Men hvis man kan veksle 25000 BTC i en bank, ja så er det naturligvis også en stor udfordring.

Tak for svar Smile

Side 2 ud af 9 (86 indlæg)