Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg løbe ind i problemer med denne idé?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Trendmonkey.dk Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg sidder med en tanke, som jeg ikke rigtig kan finde svar på andre steder, så giver lige Amino et skud!

I øjeblikket arbejder jeg på en webshop med salg af butterflies og slips - som så mange andre ;-) 

Sagen er den, at jeg for længe siden opdagede to amerikanske gutter, som har lavet nogle butterflies i træ. Jeg synes de er hamrende fede, og jeg går med tanken om, at få dem produceret selv. Designet bliver selvfølgelig mit eget, men det kan nok ikke undgås, at de kommer til at ligne dem fra USA.

Two Guy's Bow Ties hedder de, og kan findes lige her. 

Umiddelbart har de ikke patent på produktet, men kan jeg alligevel ryge ind i problemer med dem? Lige som Jannik Olander fra NIALAYA gjorde med Shamballa.

Ser frem til at høre fra jer!

Dbh

Christoffer

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

De er sjove og anderledes, men om de kan sælges er en anden snak ?

Hvorfor ikke spørge dem om de er interesseret i et samarbejde(købe billigt hos dem)

God vind

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Trendmonkey.dk Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er de nemlig!

Om de kan sælges ved jeg nu heller ikke, men jeg har idé om, hvordan jeg vil markedsføre dem.

Det er selvfølgelig en mulighed, at spørge dem om et samarbejde, men ville nu helst, hvis det var mit eget :-)

- og tak! 

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ide er, at kopiere deres fede ide og på den måde gøre det til din egen? - Jeg ved ikke om du kan få problemer med det, men det lyder hverken særligt originalt eller sympatisk - Jeg ville, som Ulven foreslår, kontakte dem og forhøre mig om et agentur.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Trendmonkey.dk Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu får du det til at lyde meget groft. Planen er at lade mig kraftigt inspirere - butterflies i træ - og sætte mit eget præg på dem i form af design. 

Der var også nogle, der engang opfandt fjernsynet. Det var en super fed idé, og den dag i dag, er der mange forskellige producenter af fjernsyn :-)

Jeg prøver at forhøre mig ang et agentur, som led i min research på dette.

Christoffer

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du undersøgt hvad en produktion af et tilsvarende produkt koster? Som udgangspunkt er det nok temmelig essentielt. Har du kapitalen til det? For det er ikke ligefrem en simpel produktion.

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Windfeld:
Nu får du det til at lyde meget groft.

Det var på ingen måde meningen, at det skulle lyde groft - Jeg ved, at der engang var en der opfandt den dybe tallerken og at det er ikke originalen vi spiser af i dag, men det giver i min verden ikke mening, at sammenligne et kompleks produkt som et fjernsyn, med et simpel produkt som en butterfly (med begrænsede muligheder for design) - Er de eller bliver de populære? - så er jeg sikker på at markedet hurtigt bliver oversvømmet af bambus-produkter, fabrikeret af børnearbejdere i en fjern afkrog af verdenen og til en brøkdel af det de originale koster og derfor kan et eventuelt agentur på originalen hurtigt vise sig at være mere værd.

Hilsen Teddy

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Windfeld:

Sagen er den, at jeg for længe siden opdagede to amerikanske gutter, som har lavet nogle butterflies i træ. Jeg synes de er hamrende fede, og jeg går med tanken om, at få dem produceret selv. Designet bliver selvfølgelig mit eget, men det kan nok ikke undgås, at de kommer til at ligne dem fra USA.

Du går bare igang, de har hverken rettigheder til butterflies eller træ, så du skal "bare" varierer designet de 15%, som det kræves...

Christoffer Windfeld:

Umiddelbart har de ikke patent på produktet, men kan jeg alligevel ryge ind i problemer med dem? Lige som Jannik Olander fra NIALAYA gjorde med Shamballa.

Man kan altid ryge ind i problemer, men Olander gjorde intet forkert, og det er med sikkerhed Shamballa, som har betalt prisen for dårlig juridisk rådgivning! For havde Olander gjort noget forkert, så var der nedlagt fogedforbud mod salg af Nialaya produkter, hvilket ik er tilfældet...

Men når alt dette er sagt, så er det i min verden tåbeligt, at du nu deler et unikt produkt med dine 600 konkurrenter her på Amino. Inden du kommer online mm, så sælger halvdelen af dem sikkert disse træ butterflies, og dermed udhuler du på forhånd din egen unikke ide...
Man skal aldrig hjælpe konkurrenter, det får man intet godt ud af! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

teddy12:

Din ide er, at kopiere deres fede ide og på den måde gøre det til din egen? - Jeg ved ikke om du kan få problemer med det, men det lyder hverken særligt originalt eller sympatisk - Jeg ville, som Ulven foreslår, kontakte dem og forhøre mig om et agentur.

Det er mindst ligeså uoriginalt at være domænehaj/domænesælger, så I kan vel lave en klub af usympatiske personer... Nnår du nu skal hakke andre ned uden grund...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det er mindst ligeså uoriginalt at være domænehaj/domænesælger, så I kan vel lave en klub af usympatiske personer... Nnår du nu skal hakke andre ned uden grund...

LOL - Jeg har aldrig påstået, at jeg er særlig original - Om jeg er sympatisk eller ej vil jeg lade andre om at afgøre, men det er svært at være domænehaj på et marked, hvor domæner er en handelsvare. Jeg har ikke skabt markedet og har ikke indflydelse til at ændre det, det eneste jeg ved er, at har du en god ide eller produkt, så kommer du længere ud med et godt com-domæne og skal du bruge et, så skal du enten til lommerne eller være meget kreativ og så hjælper det at have forstand på det.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)