Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket selskab er bedst egnet, hvis man har privat gæld og vil undgå at der tages udlæg?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg har lidt privat gæld fra min ungdom, som jeg stadig ind imellem hører fra fogeden om, er jeg bekymret nu når mit firma skal registreres. 

Jeg var rede til at starte op med et APS men er nu blevet i tvivl om evt. kreditorer vil ønske at tage udlæg i anparterne.

Nu får jeg en masse at vide af mange forskellige mennesker hver dag, nogen mener at jeg ikke bør være bekymret da kreditorerne ikke kan bruge evt. anparter i en virksomhed som er i sin spæde start og som ingen indtægter har. Nogen råder mig til at stifte et engelsk selskab, da min partner alligevel er englænder... 

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. 

Min plan er at betale alle kreditorer tilbage når der er et overskud til mig selv at tage af, men det er klart at jeg ønsker at sikre virksomheden og det første års tid, vil alt overskud gå til merproduktion og flere designs for at skabe vækst. 

Nogen der har et godt råd? 

Jeg har ikke mulighed for at betale mine kreditorer ud lige nu. Men det er bestemt det jeg arbejder for at kunne i fremtiden da gælden er stiftet ifm. projekter og andet for mere end 10 år siden. ALT jeg ejer idag er købt og betalt - men jeg lærte det på den hårde måde. Man bliver klog af skade, men gud hvor jeg hader at have gæld.

Håber det sidder nogen der er erfarne på selskabsformer.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der ikke er stor risiko, så ville jeg måske nok blive i personligt selskab hvor selve selskabet er vanskeligt at tage

Om du vælger ApS, IVS, LTD så er det givet rigtigt, at der ikke i sig selv er værdi for kreditorene ved at tage pant i anparterne, i alle de tre tilfælde vil jeg mene men dels kan man jo ikke vide, om en kreditor kan være sur nok til at gøre det, bare for at "jälvas" og får du succes så vil de jo nok gå efter anparterne - men så kan du vel ha betalt tilbage

RKI vil givet betyde vanskeligheder hos banken med at få erhvervskonto og tale mere for personlig virksomhed også

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Jeg er ikke i RKI og har allerede en erhvervskonto.

Men hvad mener du med et personligt selskab?

Mvh 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Sue.

Jeg begyndte som atten årig naiv og meget lysegrøn med personlig ejerskab og det endte i 2008 hvor jeg stod med to par jeans  tre par arbejdsbukser nogle arbejds trøjer alt andet er væk.

Jeg kan kun advare mod personlig virksomheder i Dk, du skal virkelig have tjek på hvad der dit og andres, så få ryddet op og lav aftaler med dem du skylder penge ellers får du ikke fred til at lave en virksomhed.

Ved ikke hvad virksomheds form der passer til dig og det du vil udføre.

Jeg er heldig at jeg havde en der hjalp mig ud af den krise jeg kom i.

Et must er at du er på forkant med Told & røveri.

Ellers skal du lukke øjnene og starte::))og klø på.

Vh lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selskabsretligt skal man over i familiefonde mv., hvilket er overkill. Umiddelbart vil jeg ikke tro at du skal være så bekymret for at lave et aps. Dels vil anparterne formentlig ikke have nogen værdi uden dig. Det værste der formentlig kan ske er at der gøres udlæg i dine anparter. Det vil sige at når de sælges så går pengene til panthaver.

Alternativ kan du måske beskytte digselv ved at pantsætte anparterne til en venligsindet kreditor.

Eller alternativt få lavet nogle afbetalingsordninger med symbolsk betaling og genforhandling om eks 2 år. Det kan også give pusterum for kreditorer og ikke mindst fogeden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:

Men hvad mener du med et personligt selskab?

Mvh

Enkeltmandsfirma

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

LKH Byg ApS:

Hej Sue.

Jeg begyndte som atten årig naiv og meget lysegrøn med personlig ejerskab og det endte i 2008 hvor jeg stod med to par jeans  tre par arbejdsbukser nogle arbejds trøjer alt andet er væk.

Jeg kan kun advare mod personlig virksomheder i Dk, du skal virkelig have tjek på hvad der dit og andres, så få ryddet op og lav aftaler med dem du skylder penge ellers får du ikke fred til at lave en virksomhed.

Ved ikke hvad virksomheds form der passer til dig og det du vil udføre.

Jeg er heldig at jeg havde en der hjalp mig ud af den krise jeg kom i.

Et must er at du er på forkant med Told & røveri.

Ellers skal du lukke øjnene og starte::))og klø på.

Vh lars

Tak for svar. Jeg forstår pointen men det er også derfor jeg ikke ønsker et personligt selskab mere da jeg før er gået ned med en virksomhed med underskud som jeg selv hæftede for. Så jeg hælder bestemt til et selskab hvor jeg ikke hæfter personligt.

Takker for dit besyv og jeg klør på som altid :)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Selskabsretligt skal man over i familiefonde mv., hvilket er overkill. Umiddelbart vil jeg ikke tro at du skal være så bekymret for at lave et aps. Dels vil anparterne formentlig ikke have nogen værdi uden dig. Det værste der formentlig kan ske er at der gøres udlæg i dine anparter. Det vil sige at når de sælges så går pengene til panthaver.

Alternativ kan du måske beskytte digselv ved at pantsætte anparterne til en venligsindet kreditor.

Eller alternativt få lavet nogle afbetalingsordninger med symbolsk betaling og genforhandling om eks 2 år. Det kan også give pusterum for kreditorer og ikke mindst fogeden.

Det lyder da alligevel som en god idé. Jeg har jo intet imod at anparterne går til panthaver, da de alligevel skal have pengene på et tidspunkt. jeg ønsker bare ikke at de penge som investor har lagt i firmaet for at starte det op, mister alt fordi der gøres udlæg i disse. 

Idéen med at pantsætte anparterne er god... det vil jeg kigge nærmere på.

At lave betalingsordninger p.t. er ikke realistisk, for jeg ved at når jeg har penge i hånden, så står jeg stærkere i et forhandlingsøjemed, og kan presse kreditorerne ned så jeg kan overkomme at betale det resterende beløb. Så min plan er ikke at hæve løn til mig selv før der er nok til at jeg kan tilbyde kreditorerne sin del.

Tusind tak for gode råd.

:)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan investor evt. få pant i anparterne?

:) 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sue.

Det er vigtig at du laver et buget både privat og firma og holder det skarbt adskilt , jeg har lige fået et skema hvor man lægger de tal ind man forventer og som er realistiske så får man også et bedre billed af hvad du har gang i og da john har svaret så pas på med at nævne ordet moms:::))) det kan han ikke have hihi.

Jeg ved ikke om jeg må give det skema videre som jeg har, men det ku jo være at der er en her på siden der har sådan et skema.

Vh Lars

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)