Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket selskab er bedst egnet, hvis man har privat gæld og vil undgå at der tages udlæg?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Eller alternativt få lavet nogle afbetalingsordninger med symbolsk betaling og genforhandling om eks 2 år. Det kan også give pusterum for kreditorer og ikke mindst fogeden.

Enig, det tror jeg også i dette tilfælde, som de fleste, er den bedste ide.
Du kan gøre mange krumspring, men i sidste ende er det nok bedst at spille med åbne kort, og godtgøre at du med dine initiativer forsøger at skabe indtjening og dermed svare enhver sit. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du har lånt penge af ham - så ja. Der er i princippet ingen grænser for hvem der kan ske pantsætning til. Du skal bare huske at skrive det i selskabets ejerbog.

Investor, familie og gode venner er de idelle at finde venligsindet kreditorer blandt. Dine kreditorer kan kun går efter dine anparter og ikke indholdet i dit aps. Det er kun indirekte via dine anparter.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

LKH Byg ApS:

Hej Sue.

Det er vigtig at du laver et buget både privat og firma og holder det skarbt adskilt , jeg har lige fået et skema hvor man lægger de tal ind man forventer og som er realistiske så får man også et bedre billed af hvad du har gang i og da john har svaret så pas på med at nævne ordet moms:::))) det kan han ikke have hihi.

Jeg ved ikke om jeg må give det skema videre som jeg har, men det ku jo være at der er en her på siden der har sådan et skema.

Vh Lars

Haha... 

Jamen jeg har intet imod MOMS! Moms er skønt - særligt nu hvor jeg skal have en masse tilbage ;)

Men, det med at holde det adskilt bliver ikke et problem. jeg sørger for en erhvervskonto og min regnskabsmand eller bogholder om du vil, tager sig af det vigtigste. 

Jeg forventer selvfølgelig at få succes ellers havde jeg ikke postet alt jeg ejer og har i projektet... det er ALL IN

;)

takker

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Hvis du har lånt penge af ham - så ja. Der er i princippet ingen grænser for hvem der kan ske pantsætning til. Du skal bare huske at skrive det i selskabets ejerbog.

Investor, familie og gode venner er de idelle at finde venligsindet kreditorer blandt. Dine kreditorer kan kun går efter dine anparter og ikke indholdet i dit aps. Det er kun indirekte via dine anparter.

Ehmmm... nu vil jeg ikke ud på dybt vand, men det lyder lidt for godt til at være lovligt :)

???

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vi ikke over i noget der ligner kreditorsvig her? Jeg går ud fra at der ikke er ret mange penge at låne ud siden gælden ikke bliver betalt? Personligt ville jeg aldrig anbefale den slags proformaarrangementer - og slet ikke med familien som modparter.

Så hellere få en fornuftig afdragsordning. Enhver fornuftig kreditor vil acceptere en afdragsordning da de jo kun har en interesse, nemlig at få deres penge hjem. Kreditor har derimod ingen forretningsmæssig interesse i at få debitor ned at bide i græsset. Samtidig kan du sove roligt om natten og behøver ikke skrive på Amino for at få ideer til mærkelige krumspring (-:

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uhhh nu bliver det spændende - det vil altså sige at er anparterne pantsat ved eks. familie eller venner, kan kreditorerne overhovedet ikke røre virksomheden og kræve den lukket eller begære den konkurs for så at tage eks. aktiver som varelager osv???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spiller kun inde for stregerne.....Devil

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sue.

Det er meget vigtigt at du selv er med til at lave oversigter over økonomi da du også får en bedre forståelse af regnskabet og drift, taler af erfaring efter 30 år som selvstændig.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:
behøver ikke skrive på Amino for at få ideer til mærkelige krumspring (-:

Nu har jeg altså aldrig efterlyst mærkelige krumspring...

Men, jeg vil da meget gerne sikre eks. anparterne i selskabet imod at den investor (långiver) der er inde over kan få pant i disse.... hvis det samtidigt kan sikre mig imod at andre tager dem og lukker virksomheden!!!

Det er vel ikke så underligt? :)

Jeg er ikke en snyder - jeg er en overlever som kæmper med næb og klør for at komme ud af et gældshelvede og et liv på kontanthjælp.

Mvh 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke påstået andet. Jeg spørger blot om du ikke tror den slags arrangementer af mere eller mindre proformaagtig karakter er omstødelige? I øvrigt er der vel ikke noget der forhindrer andre kreditorer i at gøre udlæg i samme aktiver?

 

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)