Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må jeg tjene uden at CVR-registrere?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg åbner snart en webshop, hvor jeg sælger til privatkunder.

Jeg vil benytte mig af en BigCartel "redirect"-løsning.

Hvis jeg ikke føler jeg har mod på at registrere mig som virksomhed med det samme, er det så en mulighed?

Synes at have hørt, at jeg som "erhvervsdrivende" må tjene 50.000 på et år, uden at indberette det.

Eller er det hele en dum idé? Burde jeg reelt set bare registrere mig i CVR registret med det samme? Og i givet tilfælde, som hvad?

Håber I kan hjælpe!

Mvh. den lidt forvirrede,

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M:

Hvis jeg ikke føler jeg har mod på at registrere mig som virksomhed med det samme, er det så en mulighed?

Synes at have hørt, at jeg som "erhvervsdrivende" må tjene 50.000 på et år, uden at indberette det.

Grænsen hedder 50.000 kr. i OMSÆTNING, og er i 12 LØBENDE måneder. Altså ikke overskud, og altså ikke pr. indkomstår.

Du skal ALTID indberette, hvis du tjener penge. Også selvom du ikke er cvr registreret.

I det øjeblik du forventer at overstige en omsætning på 50.000 kr. på 12 løbende måneder (typisk ved en omsætning på 3-4.000 kr. i en 3-4 måneders periode), skal du lade dig momsregistrere.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

M:

1

Hvis jeg ikke føler jeg har mod på at registrere mig som virksomhed med det samme, er det så en mulighed?

Synes at have hørt, at jeg som "erhvervsdrivende" må tjene 50.000 på et år, uden at indberette det.

2

Eller er det hele en dum idé? Burde jeg reelt set bare registrere mig i CVR registret med det samme?

1

Registrering har ikke at gøre med hvad du tjener med hvad du omsætter/sælger for. Så snart du kan se, at du vil kommer over 50.000 kr i oms på 12 mdr i træk SKAL du registreres for ikke at risikere moms på hele dit salg inden registrering + mulig bod - læs PLIGT TIL MOMSREGISTRERING  - Er du overbevist om ikke at kommer over 50.000 kr i oms på 12 mdr så kan du drive virksomheden uden moms registrering som i VIRKSOMHED UDEN MOMS - MEN du skal føre fuldt regnskab og gemme alle bilag i 5 år uanset hvad, og dit overskud skal i udvidet selvangivelse til skat - hver en øre - ingen bundgrænse

2.

Det afhænger af din forventning men ja, ofte er det godt at registrere dig med det samme. Her lidt om overvejelser om at starte og du vil inde i det også finde link til registrering af CVR hos virk.dk http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er moms registrering det same som CVR-registrering?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er to forskellige ting. Når du registeret din virksomhed/CVR skal du angive, om du også ønsker at registreres for moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

men når du CVR registrer SKAL du ha en pligt samtidigt, men det kan godt være importregistrering og ikke moms - dog mindst 1 pligt ved registrering (moms, import, eksport, arbejdgiver osv)

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig ikke om, hvor meget du tjener, men hvor meget du omsætter for. Og hvis omsætning kommer over/ser ud til at komme over kr. 50.000 i 12 sammenhængende måneder.

Men tjek Cookie ud. Han har en blog om emnet - og iværksætteri i al almindelighed.

Edit: Nå, jeg er vist søvnig. Havde ikke set, at du allerede har fået en masse svar på dit spørgsmål :-)

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hjælpen John. Det hjalp utroligt meget! :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)