Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 2 ud af 28 (272 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Uden Aminomedlemsskab kan jeg ikke uddele stjerner, så du får lige fingeren i stedet for YesYesYesYesYes

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Dukkemageren:
Så spørgsmålene der står tilbage er; - vil du stille dine medarbejdere ringere end branchens vilkår? Eller vil du sætte virksomheden over styr fordi du er børnefornærmet?

Jesper stiller jo netop ikke sine medarbejdere ringere end andre i samme branche!

Og ja, det at tage lærling ind betyder også at man skal være obs på at følge de regler der er, men at en s.... fagforening skal have lov til at tvinge en overenskomst ned over hovedet på et ellers velfungerende firma, med tilfredse medarbejdere er bare for langt ude.

Godt man kan nøjes med at være medlem af en a-kasse.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
Jesper stiller jo netop ikke sine medarbejdere ringere end andre i samme branche!
Det ved vi ikke noget om. Vi har kun fået at vide, at han betaler en løn er er i overensstemmelse med overenskomsten, men en overenskomst rummer jo meget andet end den rene løn.

Jamen hvis en virksomhed alligevel overholder hele overenskomsten, hvorfor så den indædte modstand mod at underskrive den? En arbejdsgivers fordele af en overenskomst er f.eks. at den tiltrækker og fastholder de dygtigste medarbejdere i branchen, fordi den giver et struktureret system til at behandle uenigheder mellem medarbejdere og arbejdsgiver og fordi den sikrer den professionelle virksomhed ordnede forhold og dermed arbejdsro.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kurt Hansen:
amen hvis en virksomhed alligevel overholder hele overenskomsten, hvorfor så den indædte modstand mod at underskrive den?

Det skal vel være op ti virksomheden selv, hvilke aftaler den vil underskrive???

Kurt Hansen:
n arbejdsgivers fordele af en overenskomst er f.eks. at den tiltrækker og fastholder de dygtigste medarbejdere i branchen, fordi den giver et struktureret system til at behandle uenigheder mellem medarbejdere og arbejdsgiver og fordi den sikrer den professionelle virksomhed ordnede forhold og dermed arbejdsro.

Dette er selvfølgelig noget du kan dokumentere? - Vil du linke til dokumentationen?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg kan da sagtens forstå det principielle i situationen, og endda også tanken om at være den frie fugl og være lidt rebelsk. Man er vel ikke iværksætter for ingenting!

Noget andet er så bare realiteterne!

Bliv bare sur på mig, men jeg er forretningsmand og ikke politiker. Jeg bidrager med 35 års erfaring, og så kan man lytte eller lade være. 

Jeg kan komme på mindst 100 kameler jeg har måttet sluge i gennem tiderne, men jeg er også kommet til den erkendelse som forretningsmand at jeg må opveje hvor mine kræfter skal lægges. Det bliver ikke i politik. Det er fint nok at mene en masse og at have nogle politiske holdninger, - det er bare noget helt andet at drive en virksomhed.

Jeg synes ikke det er særligt velovervejet fra din side Jesper Norbøll når du farer frem på denne måde, når du så oven ikøbet selv fortæller at du ikke engang ved hvad overenskomsten vil betyde for din virksomhed. Du gætter dig til ruin og armod og fandens spetakel, - men hvad bygger du det på?

Jeg tror du vil se anderledes på det på mandag.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Fru Hartmann:
Jesper stiller jo netop ikke sine medarbejdere ringere end andre i samme branche!


Det ved vi ikke noget om. Vi har kun fået at vide, at han betaler en løn er er i overensstemmelse med overenskomsten, men en overenskomst rummer jo meget andet end den rene løn.

Jamen hvis en virksomhed alligevel overholder hele overenskomsten, hvorfor så den indædte modstand mod at underskrive den? En arbejdsgivers fordele af en overenskomst er f.eks. at den tiltrækker og fastholder de dygtigste medarbejdere i branchen, fordi den giver et struktureret system til at behandle uenigheder mellem medarbejdere og arbejdsgiver og fordi den sikrer den professionelle virksomhed ordnede forhold og dermed arbejdsro.

Fordi vi her i DK har det frie valg. Fordi der ikke er fagforeningstvang (siges det da).

Fordi de ræverøde djævle ikke skal have så meget magt - hverken over for arbejdstagere eller arbejdsgivere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan heller ikke lide den truende form MEN:

jeg tror ikke vi ændrer virkeligheden ved at være vrede på det der nu hed "de røde djævle". Snarere lukker vi os sammen som en samling klynke arbejdsgivere. Vi rykker ikke virkeligheden

Betalt hvis du kan se det ikke koster dig og dine ikke organiserede også synes ok, de får jo nok en ekstra omk

Jeg tror ikke faget kræver du fyrer den organiserede hvis du nægter at skrive overenskomst - de skaffer ham jo ikke arbejde

Du får så ikke på samme måde elever og ikke den henvisning af jobs, men det er så det du må veje op mod at skrive på

At man i et arbejdsgiver forum hader fagforbund er nok ikke noget der bringer andre tilstande til - og lad så ikke som at den danske model (som kræver fagforeninger) slet ikke er nyttig trods alt

held og lykke med din beslutning trådstarter

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

  Det helt store problem for mig lige nu og her er:

- Vi hører slet ikke til i den fagforening som kører blokade på os lige nu.
- Hvis vi skal høre under noget er det Grafisk Arbejdsgiverforening som er meget mere passende for os.

Men nu kan vi ikke indgå aftale med GA fordi de andre har blokeret for os. Vi kan ikke tegne aftaler med andre end dem som har lavet blokaden - sådan er loven indrettet. Hvor sindsygt det så end er.

- Hvis jeg tegner overenskomst med de andre, så bliver (jeg har slet ikke noget detaljeret overblik endnu) vores konkurrenceevne betydeligt ringere sådan som jeg ser det. Først og fremmest kommer vi slet ikke til at have den samme flexibilitet som vi har nu over for vores kunder. Så sådan noget med brandslukning (som udgør knap halvdelen af det vi laver...) er et no go. Lige nu der afspadserer medarbejderne eventuelle overarbejdstimer. Men i den nye overenskomst skal de lønnes dobbelt op i stedet for at afspadserer sådan som jeg ser det(det har jeg dog ikke helt gennemlæst endnu). Desuden kommer der en masse ting til fagforeningens drift vi skal betale, ligesom jeg også skal betale til en sundhedsordning og sundhedsforsikring. Der kommer også nogle tvungne pensionsordninger ind over.

Så en ting er om virksomheden overhovedet kan arbejde under de forhold de kræver. Men også om jeg groft sagt har råd til at betale alle de ekstra omkostninger som jeg nu bliver pålagt. Den truende fagforening er også blandt en af de dyreste i branchen. Og så er der alt det administrative gøgl.

- Og sidst men ikke mindst: Det frie valg. Jeg har ikke engang lov til at vælge hvilken overenskomst vi vil høre under.
Så lige nu ligger sagen sådan at jeg kan finde mig i det og indgå en overenskomst med dem. Ellers lade dem trampe løs på mig til de ikke gider mere - eller der ikke er mere at trampe på.

Som en jurist pænt sagde, så har vi stukket hovedet op af hullet da vi ansøgte om at blive læreplads for skilteteknikkere - og nu får vi kørt det af med en plæneklipper, for vi kan ikke komme tilbage i hullet.

Det er fandme god stil for at fremme iværksætteri i Danmark!!
Jeg ved ikke om jeg skal være rasende eller ked af det. Lige nu er jeg begge dele og det kan jeg godt mærke er usundt.

/Jesper
 

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Lad din medarbejder gå, med mindre han/hun selv melder sig ud. Aldrig i livet om jeg ville lade en fagforening diktere hvem jeg kan og ikke kan ansætte. Der findes helt sikkert andre dygtige i Danmark, som kan det du søger.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jesper Norbøll:
- Og sidst men ikke mindst: Det frie valg. Jeg har ikke engang lov til at vælge hvilken overenskomst vi vil høre under.
Så lige nu ligger sagen sådan at jeg kan finde mig i det og indgå en overenskomst med dem. Ellers lade dem trampe løs på mig til de ikke gider mere - eller der ikke er mere at trampe på.

Send dine bedste hilsner til Helle. Jeg søgte lidt for at finde ud af om man kan komme ud af 'fagforeningens klør' og fandt en 'lille' notits på Information. http://www.information.dk/telegram/311763 

Det lader til at der faktisk har været et forslag oppe (fra 2012) der skulle forhindre fagforeninger i at konflikte imod arbejdsgivere der har overenskomst med andre fagforeninger. Hvad skulle alligevel afholde fagforeningen der er på din nakke nu i at hakke hvis du var gået med GA eller hvad de nu hed?

Det kan sikkert ikke lade sig gøre, men kan man ikke melde sig ind - og så melde sig ud igen når de er blevet glade? Som det ellers ser ud, virker det til at politikerne gerne ser arbejdsgivere tværet i jorden.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 2 ud af 28 (272 indlæg)