Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af solgte aktiver i Dinero?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg havde en ide som jeg indkøbte flere varer til i mit firma, desværre viste det sig at ideen ikke holdte, så nu har jeg solgt de aktiver via DBA som brugte varer. Det drejer sig om elektronisk udstyr. Hvordan skal dette bogføres, og helst, hvordan gør man det i Dinero?

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det virkelig ingen der kan hjælpe her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo lave en faktura for hvert salg - så får du dem ud fra lager - eller du kan bruge kassekladde og bogføre salgene samlet men du skal jo gerne ha et bilag med moms at bogføre ud fra - da salgene jo udløser helt normal moms - så bilag med moms og navn på købere via DBA og dokumentation fra DBA og enten faktura til kunderne eller samle bilag og kassekladde.

Det er ikke umuligt du kan ha glæde af en ekstern person som du kunne sidde på skype med i sådanne spørgsmål, det kan du søge her eller f.eks. på www.agera.dk - det er ikke særligt dyrt og det er jo surt at få lavet fejl til dokumentationen - regnskabs og skattemæssigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Salget udløser da ikke helt normal moms? Når det er en brugt vare, skal jeg jo kun betale moms af fortjenesten, hvilket jeg ikke har haft nogen af.

Det er derfor jeg finder det svært at bogføre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du trukket moms fra da du købte varene så skal de sælges med moms - brugte eller ej. 

Brugtmoms bruges typisk hvis du har købt en varer fra en ikke momsregistreret og sælger denne videre....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes som Henrik skriver - så er brugtmomsordningen en man skal bruge slavisk = varen købt uden moms og med dokumentation iht brugtmomsordningen og salges skal så også ske i-h-t. brugtmomsordningen. Selve det at en vare er brugt er ikke lig brugtmoms, og desuden kunne man jo så altid undgå moms ved at kalde en ny vare brugt Big Smile At varen evt er købt i udlandet uden moms har heller ikke betydning for det er jo kun fordi du er momsregistreret at det har kunnet lade sig gøre

Læs evt her om BRUGTMOMSORDNINGEN og i dit tilfælde med varer der ikke specielt er købt som brugtmoms (uden moms), så skal du har moms på hele salget og ikke kun på fortjeneste, helt uanset den pris du selv vælger. 

Du skal derfor kunne dokumentere salget - bogføre det som salg med moms helt enkelt og så et bilag til bogføringen - i Dinero som helt alm omsætning med moms som konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)