Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning af musikere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino,

Jeg står og skal spille et dj-job på fredag, hvor jeg selv har faktureret for mine timer som dj med moms(jeg har enkeltmands). 

Med i det tilbud jeg har givet kunden, er dog også to musikere som kommer og synger i løbet af aftenen.
De er ikke ansatte, og det er heller ikke planen, indtil videre.

Men det ville jo være rart at kunne give dem de penge de har krav på, og samtidigt have orden i mit eget regnskab :)

Nu kommer spørgsmålet så:

Hvordan bør jeg afregne med dem?
Kan de lave et skriftligt bilag uden moms til mig, som jeg så kan bogføre som en udgift i mit regnskab?

- Er det ikke den nemmeste måde, såfremt de bare selv indberetter indtægten på selvangivelsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ fedt.

Tusind tak John! Yes

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige i forlængelse af dine supergode artikler på din blog...

I den praktiske guide, står der, at man skal være registreret som arbejdsgiver for at kunne gå ind i E-indkomst og indberette, hvilket også virker meget logisk.

Men så kommer jeg i tvivl om jeg nu skal til at have medarbejderforsikring, indberette ATP, AM-bidrag og lave ansættelseskontrakt blot for at udbetale 1 enkelt honorar til dem. Kan jeg undgå dette? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det behøves du mig bekendt ikke for en honorarmodtager med mindre freelanceren(honorarmodtageren arbejder på dit arbejdsudstyr (ex dine maskiner) - men derimod krav om arbejdsskadeforsikring for en lønmodtager - men du kunne lige høre et forsikringsselskab (givet en billig deltid arbejdsskade)

ATP opstår ikke her (kræver 31 timer som jeg husker det OG lønmodtager) samme med barsel osv og AM bidrag kommer af sig selv at være med på modtagers selvangivelse når du indberetter som bidragspligtig b indkomst

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det behøves du mig bekendt ikke for en honorarmodtager med mindre freelanceren(honorarmodtageren arbejder på dit arbejdsudstyr (ex dine maskiner) - men derimod krav om arbejdsskadeforsikring for en lønmodtager - men du kunne lige høre et forsikringsselskab (givet en billig deltid arbejdsskade)

De medbringer selv en microfon(pt. er det kun den ene der skal synge), og jeg har kun mit eget dj-grej med. Min eneste rolle er, at jeg har formidlet kontakt mellem dem og spillested, og indvilliget at sende en samlet faktura. Jeg har ingen form for direkte indtjening på at de er med.

Det er blot en lille ekstra service til spillestedet(og hjælp til dem, da det er nære venner).

Men jeg er ikke sikker på jeg forstod det med forsikringen - kan jeg undgå den, hvis de er honorarmodtagere og ikke har nogen kontakt med mit udstyr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ringe til et hvilket som helst forsikringsselskab - jeg tror det men kan faktisk ikke 100% regler for honorar/freelance-  men jeg tror ikke du skal forsikre mod arbejdsskade ved et så rent honorar forhold

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)