Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

provisions lønnet bibeskæftigelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Gitte Wangberg Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herinde,

jeg mangler lidt hjælp omkring hvad jeg gør:

jeg har fået en bibeskæftigelse med at sælge forsikringer, vi bliver aflønnet med ren provision når vi sælger forsikringer, vi få et et beløb når vi kommer til møder/udstillinger og vi får km-penge efter statens takster samt andre udgifter betalt. jeg er ved ikke hvordan jeg skal forholde mig med hensyn til hvad jeg skal vælge på Dinero samt hvordan jeg indberetter til skat...er der noget med at under et vist beløb så behøver man ikke at have et cvr-nr ( det kræver firmaet jeg arbejder for dog ) i 2014 var første år jeg var i gang, jeg forventer at omsætte for mellem 50-100.000,00 om året

jeg har lidt udgifter i forbindelse med opsøgende arbejde ,må jeg bruge min egen bil og kan jeg bogføre kørte km til en bestemt takst eller er det udgiften til benz jeg bogfører og hvordan.

Håber der er en eller 2 der kan hjælpe.

Gitte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

med den oms skal du har CVR med moms - selvom det kunne ses lige så meget som løn arbejde men skidt nu med det - du skal så ha CVR med moms

Jeg kan så sige, at du ikke kan få statens takster betalt skattefrit fra din arbejdsgiver, som jo så ikke er arbejdsgiver og det er kun til lønmodtagere der må betales statens takster. Du må gerne få penge men det er så ikke skattefrit men bare et beløb som al anden "løn" Du kan stå føre kørebog og dermed opnå fradrag i personlig indkomst efter statens takster men du bogfører det slet ikke - du tager det som reduktion af dit resultat som du kan læse her

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

med den oms skal du har CVR med moms - selvom det kunne ses lige så meget som løn arbejde men skidt nu med det - du skal så ha CVR med moms

Jeg tror nu ikke der skal momsregistrering til, indtægt/provision fra salg af forsikringer falder normalvis under undtagelsen i momslovens § 13, stk. 1, nummer 10 ("Forsikrings- og genforsikringsvirksomhed, herunder ydelser i forbindelse med sådan virksomhed, som udføres af forsikringsmæglere og -formidlere.") 

Men med den omsætning der nævnes kommer man op omkring grænsen på 80.000 kr. for registrering ved lønsumsafgift. (EDIT): der skal ikke ske registrering med mindre du har ansatte.

 

Så jeg vil da mene trådstarter kan nøjes med en PMV-virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)