Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brændte mandler i regnskabet?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en masse brændte mandler og nogen af dem vil jeg gerne bruge som gaver til nutidige og kommende samarbejdspartnere.

Udgiften til indkøb af forbrugsstoffer, splitposer osv er ført ind i regnskabet. Hvordan gør jeg når jeg vil give dem væk - rent regnskabsmæssigt?

På forhånd tak

Mette

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du opretter en konto i drift som hedder repræsentation og bogfører det som en udgift..

 Geeked

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Av, jeg var nok for hurtig med svaret, for jeg kunne senere se, at du har købt hjem som forbrugsstoffer mv..og indtastet i regnskabet som så..

Her ville jeg bare lade det stå og glemme resten, for det giver i den sidste ende en mindre avance i promiller at give noget væk..

Det er jo tilladt at give vareprøver,,,

Geeked

 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal vareprøver ikke bogføres?

Hvad nu hvis jeg giver flere væk end jeg sælger? Det er jo nok god reklame, men ikke særligt indbringende. Hvordan skal det bogføres?

Tak :)

Mette

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber varer og forærer næsten det hele væk, giver det dig en mindre avance.

Hvis du giver det hele væk, har du ingen avance..

Har du brugt personale eller andre omkostninger vil du have direkte tab..

Altså behøver du ikke bogføre dette nogen steder..

Jeg mener ikke, der er nogen regler for hvad du tilbyder som vareprøver, så jeg ville bare lade  dine tidligere indtastninger være som en del af driften.

Geeked

 

 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jeg tænkte bare at jeg ville undre mig som skatteperson, hvis jeg så at et firma havde brugt 1300 kroner på ting som så bare forsvandt ud i den blå luft.

Derfor tænkte jeg at mandler skulle opgives som vareprøver/tab et eller andet sted.

Mette

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ville du som skatteperson opdage, at du delte gaver ud som vareprøver?

Du har bogført alle indkøb og sælger bare mindre, som igen giver mindre indtægt..

Noget andet er, hvis du giver for meget væk, og så kan det spores, idet man forventer du har en vis indtjening.

Har du lagerstyring, kan du evt. nedskrive lageret med forbrugte varer til gaver, gemme notaen med hvorfor lageret er nedskrevet og kan fremvise denne nota, hvis der spørges om det senere..

Geeked

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg opgøre omkostningerne ved vareprøverne og bogføre dem som salgsomkostninger. Du kan for så vidt godt lave en konto ved navn Vareprøver under salgsomkostningsgruppen, hvis du vil.

Rent praktisk krediterer du det pågældende beløb på de konti du oprindeligt har bogført dit indkøb på og debiterer på ovennævnte konto.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Mathias L

Der bør skelns mellem repræsentationomkostninger og marketingomkostninger - jeg kan ikke helt læse hvad der er tale om i dette tilfælde, men det lyder som repræsentation med begrænset fradragsret.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er forskellen rent fradragsmæssigt?

Jeg vil naturligvis helst bruge mandlerne på en måde så det giver mig det bedste fradrag!

Mette

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)